Iemand bekend met schimmelinfectie in combinatie met eczeem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

Iemand bekend met schimmelinfectie in combinatie met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:30

X
Laatst bijgewerkt door Marg op 02-10-24 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Iemand bekend met schimmelinfectie in combinatie met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:32

Mijn schoonzus volgt daar een dieet voor (candida dieet) en daardoor gaat het wel een heel stuk beter. Maar omdat ze nog jong is, is dat moeilijk natuurlijk.

Ben je al bij een dermatoloog geweest?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:33

Al ander ondergoed geprobeerd? wasmiddel?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:50

X
Laatst bijgewerkt door Marg op 02-10-24 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:13

He wat naar.. wij hebben na veelvuldig antibiotica gebruik ook heel veel last van schimmels bij onze zoon gehad. Gentiaan violet hielp heel goed. Het is een paarse inkt die schimmels doodt. Het ziet er gek uit en vlekt behoorlijk maar het hielp vreselijk goed! Als het nu nog de kop opsteekt smeren wij dactacort. Met zijn eczeem zijn we uiteindelijk bij een chinese arts beland die heel goed is met huidafwijkingen, het is niet helemaal weg, maar veel minder heftig dan het was. Pb maar als je er meer over wil weten. Sterkte ermee!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:44

Schimmelinfecties en eczeem komen vaak voor nadat het immuunsysteem een klap heeft gehad. (Bij je dochter de ontsteking met ? medicijn)

Naast uitwendig gebruik, zou je dus ook kunnen kijken naar ondersteuning voor het immuunsysteem.
Edit: een aantal B-vitamines zijn belangrijk voor de weerstand en de huid. Een B-vitamine complex zou een goede aanvulling kunnen zijn.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 07:18

X
Laatst bijgewerkt door Marg op 02-10-24 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:47

Hoe vaak staat ze onder de douche/gaat ze in bad?
Mijn eczeem wordt altijd 3x zo erg als ik regelmatig douche. Dus het klinkt misschien wat minder fris, maar zo min mogelijk douchen. Als het even kan, gewoon met een washandje haar voeten, handen, oksels en kruis wassen.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 10:24

Ze gaat max. 2 keer in de week in bad/douche.
Daarnaast inderdaad gewoon wassen.

De plekken komen op, zijn er een week (plekjes barsten open, krijgen kostjes, en gaan dan weg).
Meestal is het dan een week of wat weg. Soms een paar maanden, soms een week of 2.

Heb het een tijdlang opgeschreven maar er zit geen patroon in.
Stress (jaja, ook kinderen hebben stress zoals schoolreisjes, optredens met dansles etc.) speelt volgens mij wel mee.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:28

Er stond in de laatste paard en sport een stuk over paardenmelk. Dit schijnt super te helpen bij eczeem, misschien is dat het proberen waard? http://www.paardenmelk.nl/index2.html

Wel heel erg lastig voor zo n jonge meid!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:49

Ik heb ook eczeem plekken (met mijn hele 30 jaar :+ )
Ik was me met bijna parfumvrij shampoo en douchegel. Yes to tomatoes heet het en het werkt bij mij super.
Mijn gezicht smeer ik in met een creme van de dokter, vaseline met cetamagrogol. Wordt niet vergoedt door de verzekering, maar kost maar iets van 5 euro en is een grote tube en je hebt maar een klein beetje nodig. Voor in bad gebruik is badolie van Zarqa, is helemaal vrij van parfum. Ik merk dat producten zonder parfum (yes to tomatoes, zit wel een klein beetje parfum in, maar ja ik wil ook weleens lekker ruiken als ik onder de douche vandaan kom. Ik gebruik ook Zarqa douchegel en shampoo ;) ) en waar dode zeezout inzitten gewoon goed helpen voor mijn huid.

Dit doet het voor mij heel erg goed. Ik had een beginnend plekje tussen mijn pink en ringvinger. Ingesmeerd met creme en toen gaan slapen. De volgende morgen is het zo goed als weg en, nog veel beter, het jeukt niet meer.

Het minderen van suiker en koolhydraten heeft voor mij ook goed geholpen maar ik kan me voorstellen dat het voor een kind moeilijk is om koolhydraten te schrappen in het dagelijkse menu.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:40

Je zou Kanne Brottrunk eens kunnen proberen, is te krijgen via drogist of reformzaak. Het werkt echt erg goed zowel inwendig als uitwendig. Ik meng een paar keer per dag 2/3 gewoon water met 1/3 brottrunk om te drinken en uitwendig gebruik ik het gewoon puur, met een watje ofzo, op de plekken smeren, 's morgens en 's avonds. Het geeft even een tintelend gevoel wat mij dan het idee geeft dat de schimmel dood gaat :D . Werkt al binnen 1 of 2 dagen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:57

Pfff jeetje zeg, zo lang aan de medicijnen zo jong al. Dan zou ik inderdaad echt kijken naar supplementen/voeding die het immuunsysteem verhogen, gezien je ook zegt dat het erger wordt als ze stress heeft (hetgeen het immuunsysteem verlaagd).

Denk hierbij aan pro-biotica, chlorellapoeder, frambozen en bosbessen (of rozenbottels etc.) als fruit en regelmatig rauw gepureerde (of kort gestoomde) groenten.

Zo te horen eet ze al heel gezond (sport ook veel, slaapt goed neem ik aan?), maar ik denk dat ze door de slechte start (ontsteking icm medicijnen) ze echt elk hulpje voor haar immuunsysteem kan gebruiken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:04

Marg schreef:
Sassol schreef:
Schimmelinfecties en eczeem komen vaak voor nadat het immuunsysteem een klap heeft gehad. (Bij je dochter de ontsteking met ? medicijn)

Zij is zeer ziek geweest tussen de 4 weken oud t/m 1,5 jaar. en heeft vreselijke troep medicatie gekregen (tegen pijn) die eigenlijk niet voor kindereno nder de 3 jaar wordt gebruikt. Maar het was dat of helse pijn. Daarmee heeft ze haar darmflora goed kapot gemaakt en daarom had ze op 4 jarige leeftijd erge candida. Van haar 4de tot haar 5de hebben we geheel suikerloos gegeten (werkelijk álles uitgebannen, alles zelf gemaakt - behalve brood want dat is een twijfelpunt maar brood hebben we bij de reformwinkel gehaald en daar zit geen toegevoegde suiker in -).

Eeven een vraagje: hebben jullie haar darmflora ook aangevuld...?
(Er zijn speciale preparaten voor kinderen in de handel.)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:13

Gaan de bultjes weleens open en is er weleens een kweek van gemaakt?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 09:42

X
Laatst bijgewerkt door Marg op 02-10-24 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:02

Drinkt je dochter wel eens thee? (wellicht lauw)
Zo ja dan kan je proberen om haar dagelijks een kopje brandnetelthee (wellicht met een beetje honing) te laten drinken. dit is bloedzuiverend en werkt goed bij mensen die last hebben van eczeem.

Zalven en dergelijke die door doktoren etc. op recept verkrijgbaar zijn ben ik geen fan van gezien alle (toegevoegde middelen) die meestal meer kwaad dan goed doen. wel heel goed dat jullie al zo bezig zijn met voeding en dergelijke, letten jullie daarbij ook op conserveermiddelen (E-nummers) ed.?
Ik heb zelf een studie kruidengeneeskunde (natuurgeneeskunde) gedaan dus wellicht zou ik je ergens nog wat tips over kunnen geven m.b.t. bijv de zalf etc.

Sterkte in ieder geval!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:20

Marg schreef:
Ja, we hebben haar darmflora aangesterkt met probiotica, speciaal voor kinderen. Capsule openbreken en in water aan haar gegeven. Dat hebben we gedaan in combinatie met homeopathie, andere voeding en accupuntuur.

Ik hoop vurig, dat dit niet ging om een maagzuurresistente capsule.
(Er zijn tegenwoordig goed doorgestestte bacteriestammen in de handel, die bestand zijn tegen maagsap, maar sommige darmflora heeft echt de bescherming nodig tegen het maagzuur.)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:41

Steekt hand op!

Ik heb het ook helaas. Vooral in periodes van stress, verminderde weerstand, en als ik flink zweet (zomers)..
Dan krijg ik last van schimmel en bultjes helaas..
Als kind kreeg ik ze ook als ik metalen sieraden droeg (ook bij goud,zilver en chirurgisch staal)
Dat draag ik dus allemaal niet meer!

Ook zit mijn rug onder de bultjes(die zijn er helaas altijd), maar niet dezelfde bultjes als die van de foto.
De bultjes van de foto heb ik voornamelijk op mijn handen, voeten en onder de randen van mijn ondergoed(draag hipsters).

Sommige wasmiddel trigerde bij mij de aanvallen en kreeg ik ook vreselijk jeuk over mijn hele lijf.
Sinds ik een scheut azijn bij mijn wasmiddel gooi is dit probleem opgelost.

Ik ben bij de dermatoloog geweest voor de bulten op mijn rug, helaas heeft ze geen idee wat het precies is. De andere bultjes waren toen helaas(of gelukkig) afwezig en heeft ze niet kunnen bekijken. HA heeft ze wel gezien, maar heeft geen idee :(
Heb andere medicatie gekregen voor de jeuk, en godzijdank werken die.
En ik heb zalf gekregen voor op mijn rug. Door een ongeluk ben ik niet meer zo lenig in de schouders, en ook geen vriendje die het in kan smeren waardoor het kansloos is :')

In het verleden van alles geprobeerd, maar heb het opgegeven en er mee leren leven in combinatie met de pillen tegen de jeuk.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 01-07-13 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:09

Ik heb mijn leven lang al eczeemplekken in combinatie met schimmelinfecties. Droge winters en warme zomers, het maakt niet uit, ik zit altijd onder. Ik ben nu hard bezig met herstellen van plekken op mijn vingertoppen. Verder heb ik vaak last van ringworm-achtige verschijnselen, ook met gekke bultjes (op de foto van jou lijken het wel blaasjes? Die van mij zijn niet gevuld met vocht iod.)
Ik heb ook járen triamcinolon gehad, maar dat heeft niet gewerkt. Ik smeerde het keurig voor het slapen gaan op. Daarna (nu) kreeg ik Betamethason. Hielp geen barst.

Maar laatst ben ik naar het 'jeukspreekuur' geweest in het ziekenhuis. Deze mevrouw vertelde mij dat ik absoluut moest afbouwen met de hormoonzalf, dat is dus een kuur en niet een middeltje voor iedere dag. Ook heb ik van haar 'Vanderbend' natuurzeep gekregen. Ook kreeg ik een heel simpele créme mee (vaselinecarbomeercréme) en dat heb ik in een klein tubetje gedaan, en ik draag het iedere dag bij me. Iedere keer als mijn handen nat zijn geweest (dus wel 10x per dag) smeer ik het in. En eindelijk trekt het een beetje weg! Ik smeer me ook preventief in, ook als ik geen last heb, vetten vetten vetten.
Verder heb ik babyolie gekocht, als ik ga douchen smeer ik me éérst in met olie, en dán pas haren wassen etc. Dat geeft de huid wat extra bescherming.

Ik ben bang dat écht eczeem, vooral op jonge leeftijd, gewoon van binnenuit komt, en dat het heel moeilijk te bestrijden is. En er is voor mij geen wondermiddel, maar ieder beetje helpt.