Reisziekte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niki_

Reisziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:06

Al jaren heb ik last van reisziekte in welk voertuig dan ook, zelfs in de trein word ik draaierig.
Nu neem ik altijd Primatour, maar het grote nadeel hiervan is dat ik er enorm slaperig van word en vervolgens de hele dag niet meer te genieten ben en zo duf als een konijn uit m'n ogen kijk :')

Nu ben ik op zoek naar pilletjes/andere medicijnen die even goed werken als Primatour maar waar je niet zo ontzettend suf van wordt, heeft iemand tips?
Ik heb ook wel eens iets gelezen over polsbandjes die je dan omdoet als je gaat reizen, werken die ook echt?

Alvast bedankt! :)

GaitMonster

Re: Reisziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:55

Ik heb iets gehoord over armbandjes die je kunt krijgen bij de ANWB, kosten iets van €8, je moet ze voor de reis omdoen en ze drukken blijkbaar op een bepaald punt dat de reisziekte verminderd.

Of het echt helpt weet ik niet, heb er zelf geen last van. Maar voor €8 misschien wel het proberen waard..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:56

ik heb die armbandjes geprobeerd, maar bij mij hielp het niet... ;( Bij mij helpt eigenlijk niets...
Ik heb alleen last van wagenziekte, dus in een auto of bus... het enige dat een klein beetje helpt is "mee rijden".... dus net doen alsof je gas geeft, remt, stuurt, etc...

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:00

ik gebruikte altijd plakkertjes voor achter je oor met de auto/vliegtuig werkte prima, geen idee hoe ze heten.

Edit: ik heb overigens geen last van duizeligheid enkel misselijkheid wat erg vervelend is, voornamelijk in de auto, trein, tram en bus heb ik het erg, boot gaat tegenwoordig goed (8uur varen overleeft naar zweden :+ ) en meerijden met de vrachtwagen heb ik ook nergens last van en gelukkig ook geen last van met zelf rijden
Laatst bijgewerkt door BarrieVabis op 24-06-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:03

Heb je al cinnarizine geprobeerd?
Ik heb namelijk ook altijd last van reisziekte, en dat werkt prima.
Gewoon te koop bij de kruidvat.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:32

Cinnarizinne inderdaad en verder schijnt gember ook te helpen tegen reisziekte. Er moeten ook gembercapsules of tabletten te krijgen zijn. Het heeft in elk geval geen vervelende bijwerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:29

Cinnarizine vind ik juist helemaal niet helpen. Heb je al geprobeerd maar een half tabletje te nemen van Primatour?? Dat doe ik ook en dan heb ik al nergens meer last van. Sterk spul :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:33

Ik heb bij zeeziekte wel baad gehad bij gember capsules.
Ook gewoon bij misselijkheid helpt dit voor mij.
Kwaad kan het zeker niet aangezien er alleen maar gember in zit.
Je moet ze wel iets van 30 min van te voren nemen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:50

Wat mij werkte was een watje in mn linkeroor (ben rechtshandig, ben je linkshandig moet je hem in je rechteroor doen). Het is namelijk een verstoring van je evenwichts-orgaan die zo gebalanceerd word. Ik ben er vanaf sinds ik mn rijbewijs heb, schijnt dat je dan beter leert omgaan met de bewegingen en deze beter kan plaatsen en inschatten.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:54

GaitMonster schreef:
Ik heb iets gehoord over armbandjes die je kunt krijgen bij de ANWB, kosten iets van €8, je moet ze voor de reis omdoen en ze drukken blijkbaar op een bepaald punt dat de reisziekte verminderd.

Of het echt helpt weet ik niet, heb er zelf geen last van. Maar voor €8 misschien wel het proberen waard..

Deze had ik ook. Het is alweer even geleden dat ik echt goed reisziek werd, ben er zo goed als overheen gegroeid (ben nog steeds een beetje *bluh* na een lange reis maar het is geen reisziekte meer te noemen) maar toen ik nog jong was had ik ook van die bandjes. Werkte bij mij wel een beetje eigenlijk. Goed genoeg om het reizen in ieder geval dragelijk te maken.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:56

Die bandjes ga ik toch even naar kijken, misschien dan wel in combinatie met een half pilletje maar dan zou ik er al minder suffig van moeten worden.

Wat grappig van die watjes Romyv, dat wist ik niet dat het zo werkte.

Naar gembercapsules ga ik ook op zoek, waar heb jij die gehaald Sizzle?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:56

gewoon bij de drogist

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:19

in hoeverre is het ook niet geconditioneerde misselijkheid; je relateert vervoer aan misselijk worden, waardoor je iedere keer weer misselijk word. Met de RET methode kan je het misschien ook verminderen!