Zware hoofdpijn tijdens menstruatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Zware hoofdpijn tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 07:39

Zijn er hier meer mensen die vanaf de dag dat je menstruatie begint, tot de dag nadat het gestopt is hebben af te rekenen met zware hoofdpijn? Zoja, wat doen jullie hiertegen, want pijnstillers werken niet.

Ik ben hier al voor naar de dokter geweest en volgens hem is een reactie op de maandelijkse periode, mede doordat het elke maand terug komt. Het rare is dat ik hier ook last van heb als ik mijn pil een maand doorneem. Dit is ook in de week dat ik mijn menstruatie zou moeten hebben.

Alvast bedankt voor het lezen :)

LoveUggs

Re: Zware hoofdpijn tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:42

Hier ook!
Ik gebruik gewoon menstruatie pilletjes van Advil geloof ik. Bij mij helpen ze prima! Het begint bij mij zo rond een uur of 12 en rond een uur of 7 is het niet meer uit te houden, en gaat het over in een vorm van migraine ofzo... Knipperen met mijn ogen doet dan al zeer..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:52

Ik krijg een week voor ik ongesteld ben standaard (hormoon)migraine. Maar misschien moet je een andere pil gaan slikken?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:59

Ik had het ook heel erg!
Ik ben magnesium gaan slikken en bij mij is het over! Soms alleen nog wat lichte hoofdpijn daar nee ik dan een paracetamol voor en gaat het weg!
Maar die lichte hoofdpijn is lang niet zo erg als die zware en kan er dan ook gewoon alles mee doen

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 08:11

Andere pil heb ik al geprobeerd maar dat maakt geen enkel verschil. Ik had dit voor dat ik de pil slikte ookal maar niet zo erg. Paracetamol helpt niet, ibuprofen werkt niet en ook mijn pilletjes tegen migraine doen niks nu.
Magenesium kan is navragen bij de dokter of dat een mogelijkheid is. Het lijkt de laatste tijd iedere maand wel erger te worden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:34

Wel vervelend TS ik red het gelukkig met aleve wel de sterke variant ervan, maar kan me voorstellen dat het behoorlijk knudde is voor je, ik baal al vreselijk als die tijd van maand er weer aan komt (heb ook pms dus telt ook mee) Ik hoop dat je snel wat vind wat de extreme pijn kan verlichten :j
Heb je al bloedonderzoek laten doen?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 08:43

Ik heb onlangs nog bloed moeten laten trekken wegens nierproblemen, maar echt voor dat probleem niet.
Heb er wel al aan zitten denken om mij te laten steriliseren, in de hoop dat het dan over is, maar de dokters vinden mij nog te jong.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:53

poetser schreef:
Ik heb onlangs nog bloed moeten laten trekken wegens nierproblemen, maar echt voor dat probleem niet.
Heb er wel al aan zitten denken om mij te laten steriliseren, in de hoop dat het dan over is, maar de dokters vinden mij nog te jong.

Jeej dan valt het je dus wel zwaar anders zou je dat niet zomaar overwegen :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:00

Ik slikte altijd Aleve tegen menstruatiepijn wat hielp maar sinds ik ben gestopt met de pil zijn de hoofdpijn en andere klachten meteen verdwenen. Op de eerste 2 dagen heb ik vaak wel lichte hoofdpijn maar met een paracetamol is het heel goed te doen. De andere dagen heb ik nergens last van. Bij mij lagen de klachten echt aan de pil. In de toekomst wil ik na en tweede wel kijken naar een anticonceptiemiddel maar dan zal het een spiraaltje worden waarbij de klachten veel minder tot niet aanwezig zullen zijn na wat ik hoorde van de verloskundige. Misschien dat het bij jou ook door de pil komt, je kan het uitproberen door deze een paar maanden niet te slikken en kijken hoe je lichaam erop reageert.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:05

Ik heb regelmatig last van spanningshoofdpijn, en dit is vaak die week extra gevoelig.
Ik heb al vanalles geprobeerd, huisarts, bloedonderzoek, mensendieck, fysio, magnesium, een natuurgeneeskundig arts.
Sinds vorige week ben ik begonnen met acupunctuur. Ze denken aan een blokkade bij mijn lever of zoiets.
Merk dat ik vaak ook niet zoveel energie heb.
Ben benieuwd of het gaat helpen.
Zijn er ook meer mensen die dit proberen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:10

Ik heb juist meer last nu ik gestopt ben met de pil. Mn humeur is een stuk minder 'stabiel' en de hoofdpijn is ook terug. Bij mij helpt alleen slapen. Ibuprofen, paracetamol, doet allemaal niets. Als het echt mis is, is alleen slaap de oplossing. Gelukkig lijkt het per maand minder te worden nu. Ben nu vanaf maart pilvrij.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 09:22

Ik denk dat het bij mij echt door de bloeding komt. Na de geboorte van mijn zoontjes (2011 en 2012) had ik het ook tijdens het navloeien. Ik heb dus ook niet de mogelijkheid om te rusten, want de oudste slaapt overdag niet meer en is altijd zeer actief, wat de hoofdpijn er ook niet beter op maakt. Slapen kan ik niet met die hoofdpijn, dat lukt wel bij echte migraine, maar bij deze hoofdpijn word het juist nog erger als ik ga liggen.
Ik vind het alleen zo raar dat ik ook een week hoofdpijn heb als ik de pil gewoon doorslik.

Iets wat mij nu ineens te binnen schiet, misschien gewoon toeval hoor, maar ik ben in 2008 beginnen tobben met mijn nieren en sindsdien heb ik ook die hoofdpijn, zou dat een verband kunnen hebben? Als iemand denkt dat dat er mee te maken kan hebben dan neem ik er contact over op met de dokter om te horen of dat het geval zou kunnen zijn. Maar wil hem niet lastig vallen met iets dat misschien helemaal niet mogelijk is.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:26

Als je nieren de afvalstoffen niet goed verwerken, kun je daar hoofdpijn van krijgen. Maar het is dan wel bijzonder dat het tegelijkertijd met je menstruatie is, dus lijkt mij niet samen te hangen.
Sinds ik een mirena heb, heb ik veel minder hoofdpijn die samenhangt met hormonen. Misschien is dat nog een optie?

Steriliseren haalt trouwens alleen je vruchtbaarheid weg, niet je ongesteldheid en waarschijnlijk dan ook niet je hoofdpijn, toch? Of heb je er zonder pil geen last van?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:28

Misschien ietwat ver gezocht, maar ik krijg altijd hoofdpijn als ik te weinig drink. Met je menstruatie verliest je natuurlijk bloed en slijm, wat ook vocht is. En misschien moet je dan vaker naar de wc (om te verwisselen bijv)? Je zou kunnen proberen meer te drinken. Wie weet helpt het :(:)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:29

Ik had het ook toen ik de dianepil slikte. Altijd hoofdpijn aan een kant, 3 dagen lang tijdens de stopweek. Nu slik ik microgynon en heb nergens meer last van.
Van de Diane kreeg ik overigens ook een te hoge bloeddruk wat ook gepaard ging met veel hoofdpijn.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:30

Jup hier ook :( 8 dagen lang door een hel.. Niks helpt :( ben al 5x van pil veranderd, aleve geslikt, paracetamol, diclofenac enz enz, maar nee hoor :n dus ik heb het nu maar gewoon opgegeven
Edit: Oh en voor mn spieren slik ik al magnesium bij dus dat helpt ook niet
Laatst bijgewerkt door Saintelette op 24-06-13 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:35

Magnesium en goed water drinken doen inderdaad wonderen! Ik zou het echt aan raden.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:42

ik had met menstruatie tijd last van hele erge onderbuik krampen ik kon dan niet eens lopen van de pijn niets hielp er tegen en lag elke maand een week thuis. toen ben ik van de gewone pil overgegaan naar prikpil (ik werd overigens ook nog misselijk van de gewone pil) en heb nu eigenlijk nergens meer last van, geen idee of dit ook zou helpen tegen de hoofdpijn

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 09:44

@ Muppet, ik slik de microgynon 50, dus dat zal bij mij niet veel uitmaken.

Bedoelde niet echt steriliseren maar echt weghalen. (baarmoeder zit vol oude littekens door probleem bevalling in 2006)
Drinken doe ik tijdens de menstruatie veel meer als daarbuiten, heb dan gewoon constant dorst. Aangezien ik de magnesium steeds zie terugkeren, ga ik daar vanmiddag eens voor bellen.
De pijn komt, net als wanneer er een migraine komt opzetten bij mij, vanuit mijn onderrug omhoog en blijft ook aan 1 kant hangen. Voornamelijk achter/boven mijn rechter oog. Klopt op het ritme van mijn hart en hoe sneller het klopt hoe pijnlijker het is.

Buikkrampen heb ik gelukkig geen last van, alleen op dag 2 en 3 als het het hevigst is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:47

poetser schreef:
@ Muppet, ik slik de microgynon 50, dus dat zal bij mij niet veel uitmaken.

Bedoelde niet echt steriliseren maar echt weghalen. (baarmoeder zit vol oude littekens door probleem bevalling in 2006)
Drinken doe ik tijdens de menstruatie veel meer als daarbuiten, heb dan gewoon constant dorst. Aangezien ik de magnesium steeds zie terugkeren, ga ik daar vanmiddag eens voor bellen.
De pijn komt, net als wanneer er een migraine komt opzetten bij mij, vanuit mijn onderrug omhoog en blijft ook aan 1 kant hangen. Voornamelijk achter/boven mijn rechter oog. Klopt op het ritme van mijn hart en hoe sneller het klopt hoe pijnlijker het is.

Buikkrampen heb ik gelukkig geen last van, alleen op dag 2 en 3 als het het hevigst is.

Magnesium kun je ook gewoon kopen als vitamine pillen bij de drogist ;) hoef je niet naar dokter/apotheek

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:49

Ik heb dit ook, echter niet als ik de pil doorslik!
Aleve voor menstruatiepijn gebruik ik niet, mag ik niet ivm hart... Ik probeer het uit te zingen met paracetamol.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:09

ah oke, dan ga ik straks een kijken of ik het kan vinden.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:22

Feminax helpt ook goed

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:27

Ik heb dit ook en bij mij helpen sojatabletten. Hier zit een natuurlijk oestrogeen in.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:32

poetser schreef:

Ik kan je nu al zeggen dat het daar ook niet mee weggaat , bij mij niet althans