5 maand na bevalling nog steeds pijn....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SeBart

5 maand na bevalling nog steeds pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 22:30

Hoi
Laatst bijgewerkt door SeBart op 27-02-22 20:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Nikka

Re: 5 maand na bevalling nog steeds pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:38

Hier heb je misschien helemaal niks aan, maar ik doe toch maar mijn verhaal. Ik ben een aantal jaar geleden van mijn paard gevallen. Eigenlijk had ik sindsdien buikklachten. Maar goed ik was ook meer thuis en had een ander eetpatroon en veel stress door het overlijden van 2 ouders kort na elkaar. Ik heb de link eigenlijk niet zo geplaatst. Maar het ging van kwaad tot erger, tot ik toevallig vanwege iets anders bij een orthomanueel arts terecht kwam. Nu ben ik helemaal niet van het zweverige en had zoiets van : eerst zien dan geloven. Maar ik bleek door de val toch wat scheef her en der, ze tikt wat dingen recht en gaf me oefeningen mee om mijn buik en de spieren van het bekken te masseren. En ik geloofde het zelf amper, maar na 2 dagen was ik van mijn klachten af. Maar goed door een trauma in het bekken kan je dus best buikklachten hebben. Misschien is een orthomanueel arts wat voor je, ik ben 3 x geweest en het gaat nu goed met me.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 22:40

Hoi
Laatst bijgewerkt door SeBart op 27-02-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:50

De 2 plekken in je buik die op vocht wijzen, zijn die onderzocht en zit het in de buurt van de pijn? Ik zou daar onderzoek naar laten doen om alles uit te sluiten.
Daarnaast kan een orthomanueel kijken of je lichaam recht en in balans is. Misschien dat een spier bekneld is geraakt tijdens de zwangerschap. Zelf zou ik me niet snel weg laten sturen met leer er naar mee leven. Je bent jong, hebt kinderen en wil naar ik aan neem genieten van het leven.
Misschien dat een second opinion je verder kan helpen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:27

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb enorme rugklachten. Ging zelf altijd naar Schevening, ortomanueel geneeskunde volgens systeem Sickesz. Ben zelf ook totaal niet van een andere methode, maar mijn huisarts kon me niet helpen, en hier doen ze echt hele bijzondere dingen. hy wist direct wat er fout stond en pikte alles eruit wat zeer deed. Ik denk dat je met deze klachten hier ook super terrecht kan!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:34

Ben je al eens naar een bekkenfysiotherapeut geweest? Die kan je waarschijnlijk ook wel goed helpen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:39

Heel stom misschien, maar ik dacht aan een chronische blindedarmontsteking. Die kan ingekapseld worden en ook flink pijn opleveren. Is dat ook uitgesloten bij het onderzoek wat je hebt gehad?

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:41

Hoi,

Je zegt dat je cystes op je eierstokken hebt ? Daar kan de pijn echt vandaan komen. Een aantal jaren geleden had ik altijd buikpijn bij het lopen, bewegen of met de auto over een hobbeltje rijden ( paardrijden deed ik toen nog niet ). Na het maken van foto's bleek ik een cyste aan mijn eileider te hebben. Ik ben eraan geopereerd, hij bleek 1,5 liter vocht te bevatten ! En na het verwijderen ervan was de pijn ook meteen weg.
Weet de arts zeker dat ze vanzelf verdwijnen ? De operatie was niet niks kan ik je zeggen, maar als die pijn maar weggaat....

Sterkte !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:15

En daarnaast kun je ook een inwendige liesbreuk hebben, word vaak niet gevonden maar weet van mijn schoonzus dat het gigantisch pijn doet. Vooral zoals je zegt met tillen enz, dan komt er druk op die plek.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:36

Heel goed mogelijk dat de pijn vanuit de rug of SI-gewrichten komt. Daar heeft je huisarts gelijk in. Maar daar stopt het niet! Er kan best uitgezocht worden van waar het precies afkomstig is, en dan is er een hele reeks behandelingen mogelijk. Denk maar aan speciale fysiotherapie, ontstekingsremmers, eventueel cortisone-injectie. ..Heel vreemd dat jouw ha gewoon even meldt dat jij het leven als invalide maar moet aanvaarden zonder iets te proberen om het probleem op te lossen. Kan je niet teruggaan en om een verwijzing vragen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:34

Ik vind het persoonlijk heel apart dat de artsen dus concluderen dat er waarschijnlijk met de zwangerschap iets gebeurd is waardoor je nu pijn hebt, en het vervolgens af doen met, nou daar moet je maar mee leren leven.

Misschien kan een osteopaat of iets in die hoek nog iets voor je betekenen? Als je zo duidelijk op een plek pijn ondervindt dan moet daar iets zitten en ik zou zelf ook echt niet rusten voor je erachter bent wat er dan zeer doet en of het al dan niet verholpen kan worden.

Mijn situatie is niet hetzelfde maar ik heb vorig jaar ook heel veel pijn gehad in mn zij/buik. Reden was overduidelijk (ongeluk gehad) maar de artsen konden/wilden er niets mee. Het moest maar over gaan, en de plek die pijn deed daar 'zat niks'. Na 6 maanden met pijn rondgelopen te hebben (kon alle dingen die jij omschrijft ook echt niet meer) en lichtelijk wanhopig te worden, ben ik naar een osteopaat gegaan. Bleek er van alles aan de hand te zijn vanbinnen die vanzelf nooit over waren gegaan. Na veel behandelingen loop ik nu weer pijnvrij rond. Als ik naar die artsen had geluisterd had ik er nu nog steeds en waarschijnlijk blijvend last van gehad.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:42

Ik zou een bezoekje brengen aan een orthomanueel arts..Het komt misschien uit je bekken/rug, dat kan echt de klachten die je hebt veroorzaken. .Ik hoor altijd veel positieve verhalen over orthomanueel artsen dus het is zeker de moeite even wat info op te vragen..