Maar ja, na 5x keelontsteking waarbij antibiotica nodig was binnen een jaar, was het eigenlijk toch wel tijd dat ze er uitgehaald zouden worden!
Afgelopen donderdag was het zover, moest me om half 2 melden in het ziekenhuis en ging uiteindelijk om kwart voor 3 al richting holding

Ik denk dat ik rond kwart over 3 richting operatiekamer ben gegaan, daar vertelde de arts dat ze het niet dicht konden branden tijdens de operatie, omdat ik elektroden in mijn nek heb van een neurostimulator. Dichtbranden zou ivm mogelijkheid van tussenstroom tussen keel en nek te riskant zijn. Hierdoor moesten ze wachten tot het bloeden vanzelf zou stoppen en zou de OK dus langer duren. Ipv 10 minuutjes werd het een uur.
Ik was bang voor het wakker worden en had inderdaad erg veel pijn, maar na extra pijnstilling was het goed te doen!
En nu eigenlijk nog steeds
Ja, het doet pijn, het voelt als een goede keelontsteking... Maar naast véél en vooral koud drinken, ijsjes en fruithapjes heb ik ondertussen ook roggebrood, pasta en een stroopwafel gegeten
Met vlagen is de pijn ook wel erger, maar het is niet ondraaglijk!Ik werd wakker uit de narcose met een hoofdpijnaanval en toen had ik gelijk de vergelijking: de aanval deed vele malen meer pijn dan m'n keel en de combinatie zorgde dat ik even lichtelijk over de rooie was... Gelukkig waren ze heel lief voor me en toen de pijn in m'n keel zakte na de extra pijnstilling, kon ik de aanval weer handelen!
Donderdagavond heel kort een nabloeding gehad, was ik bang voor was gebeurde ook, net thuis begon ik met spugen! Een behoorlijk lading oud bloed, gevolgd door vers bloed en 2 neusgaten die leegstroomden met bloed!
Vriendin kwam slapen, toch maar m'n moeder gebeld, maar toen ze er eenmaal was, was het bloeden alweer gestopt

Vanmiddag alweer even bij m'n paard geweest en nu bekaf op de bank

Het verwijderen van keelamandelen op latere leeftijd (ben 26) hoeft dus gelukkig geen horror te zijn, het kan ook meevallen
)
Ik ben héél blij dat het meevalt, was voorbereid op het ergste!