Pijn in been [Hamstring?] Wie heeft/kent dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Pijn in been [Hamstring?] Wie heeft/kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:53

Ik loop sinds vorig jaar Sept. met klachten van Bekken,Heup en been.
Het begon toen met pijn in het bekken ná een voetbal training,ik had geen rare beweging ofso gemaakt.
Later zakte die pijn naar de heup en nog veel later naar de hamstring,achterkant van het bovenbeen.Ook kreeg ik pijn in de lies en in me buik.
Rugpijn heb ik al vele jaren door artrose en die pijn is best goed te doen.
Maar die pijn in mijn been! vooral als ik zit heb ik veel pijn.Ook gaat het been soms 'slapen' als ik te lang zit.Dat gaat tot helemaal in de tenen.
Voorover bukken,hard lopen,zitten,trap lopen en stofzuigen zijn het pijnlijkst.
Ben vanaf April bij de fysio en mijn rug is daar ook 3 x gekraakt,maar dat hielp niets.
Toen heb ik 2 x Dry Needling gehad,maar wat deed dát een pijn! ik ging door de grond v.d. pijn en heb diezelfde dag ook kreupel gelopen.
Ik ben nu klaar bij de fysio,ze kunnen niets meer doen.De fysio denkt aan een beginnende Hernia in mijn rug.Moet maandag terug naar de H.A. voor nader onderzoek.
Maar een Hernia geeft toch ook pijnklachten in de rug? en dat heb ik niet echt.Ik heb net zoveel last van me rug als 20 jaar geleden.

Wie heeft dit ook,wie kent dit ook en wat kwam er bij jou uit?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het een beginnende Hernia is.
Ik denk zelf dat er iets mis is in mijn buik,omdat ik daar ook vaak pijn heb en dat dat miss. uitstraalt naar de benen? Ik heb ook het gevoel of er iets 'woekerd' in mijn buik.Als ik me op me linkerzijde draai,dat doet zó pijn in de hele buikstreek.Lijkt wel een soort van kramp.
Ik hoop dat iemand deze klachten herkent! alvast bedankt voor het lezen.

p.s. ik voetbal fanatiek en rijd paard.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:32

Een hernia hoeft niet perse pijnklachten in de rug te geven, maar wel in bijv. je lies, been en buik. Dat is helemaal afhankelijk van welk deel van de zenuw wordt 'afgekneld'.

Wat jij beschrijft, doet me wel denken aan een inklemming van zenuwen. Echter vind ik niet dat het past bij 1 zenuw vanaf de wervelkolom, dus ik denk meer aan inklemming rond de plexus lumbosacralis door bijv. spierspanning. Een diepe massage in dit gebied zou verlichting kunnen bieden. Is dit al eens geprobeerd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 15:53

Nee dat is nog niet geprobeerd,mijn rug is alleen maar gekraakt.Verder zijn ze met de hamstring bezig geweest.Is het ook mogelijk dat het vanuit de nek komt? daar heb ik n.l. een Hernia zitten.
Heb even gegoogled,maar een aandoening aan die zenuw [plexus lumbosacralis] dan heb je verminderde spierkracht,en dát heb ik totaal niet.
Maar de andere dingen die erbij staan,zou best eens kunnen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:05

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wel kan het zijn doordat je in je nek verkrampt om pijn te voorkomen, je anders gaat lopen en zitten. Daardoor belast je je lichaam weer anders en kan je dus elders klachten krijgen. Maar ik vind dit een omstreden redenatie. Het is logischer dat het vanuit je onderlichaam komt (dus vanaf je onderrug en naar beneden).

gohya

Re: Pijn in been [Hamstring?] Wie heeft/kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 16:13

Ja de nek zit ook wel erg ver van de benen vandaag.
Ik las dus ook dat als je een gezwel in de onderbuik hebt [eierstokken,baarmoeder,enz] je ook deze klachten kan hebben.En ik heb al heel lang het gevoel dat er iets niet goed zit in mijn buik.Ook omdat ik met liggen op de linkerzijde pijn krijg in de buik,net of er iets gaat hangen en dus uitgerekt word.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 12:34

Niemand die dit kent of heeft?
Ik zal toch niet de enige zijn in heel Nederland. ;)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:48

Ik heb een jaar met de meest vreselijk buikpijn gelopen, die trok soms door tot in mijn lies en bovenbeen. Ik bleek Acnes te hebben. Dan zit er zenuw knel in de buikwand of in de lies en kan soms de meest wildste symptomen geven.

Misschien heb je wat aan www.acnes.nl :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 17:58

Ik heb de link bekeken,maar ik heb niet bepaald vreselijke buikpijn.Dat heb ik alleen als ik ga liggen op mijn linkerzijde,net of er iets uitgetrokken word van binnen.Overdag heb ik dus niet veel buikpijn.

Ik vond dit stukje via Google en het lijkt er het meeste op:

Een hernia geeft zelden pijn laag in de rug en altijd in één van de benen, meestal de zij- of achterkant, en van de bil tot in het onderbeen, zelfs tot in de voet of tenen. Lang niet iedereen met een hernia heeft dus rugpijn. Soms hebben mensen wel aanvallen van rugpijn gehad, vóórdat er klachten in het been ontstonden.

Ik heb precies hetzelfde,had voorheen ook een poos erg last van mijn onderrug,net of er een wervel in brand stond.Er zijn toen wel foto's gemaakt,maar ze zagen alleen maar een ruggewervel die dun was geworden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:01

H.A. geweest,hij denkt aan een Ischias door een hernia in de rug.
Ik schijn er al bijna een jaar mee rond te lopen,er is verder niets aan gedaan,na de foto's v.d. rug.Omdat er niets te zien was op de foto.
Ik heb al die tijd wel gewoon alles gedaan,zoals zwaar tillen,voetballen enz.

Ik moet naar de Neuroloog en krijg een MRI scan.
Ik hoop dat de scan de uitslag geeft.