Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Celiien schreef:Hoe kan dit nu gebeuren?
Als ouder zijnde zeg je toch meteen al zonder de juiste papieren blijft ze hier? Tenminste ik zou mijn dochter niet zomaar laten meenemen...?
tegen 9 man begin je niet veelCitaat:5 agenten uit haar slaapkamer gehaald onder toeziend oog van 2 artsen en 2 sociale werkers
kiki1983 schreef:En dit is zeker weten geen broodje aap verhaal? Denemarken staat nu eenmaal niet bekend als een slecht land qua gezondheidszorg..
Tinky12 schreef:Kiki...het is helaas niet het eerste geval en een broodje aapverhaal is het jammer genoeg ook niet.
Ze zijn enorm bezig om de pers geïnteresseerd te krijgen maar het is nu eenmaal niet eenvoudig omdat veel mensen niet weten wat ME/CVS betekend.
Denemarken erkend het ook niet als een Neurologische aandoening maar als een somatische aandoening.Daardoor krijg je dus een verkeerde behandeling bij deze ziekte.
Ik heb zelf ook ME en goddank niet in de bedlegerige vorm maar ook ik moet oppassen.Het valt bijna niet uit te leggen tegen welke muren je aanloopt hier in Nederland.Ook hier is men nog voor een deel van mening dat het een somatische aandoening is en gedwongen CGT/GET komen ook hier voor.
Weleenswaar niet door gedwongen opname maar wel door het uitoefenen van grote druk op patiënten door overheidsinstanties en artsen die van mening zijn dat dit het enige is wat helpt...al wijzen getallen anders uit.
DaniBanani schreef:Ik denk overigens niet dat niet-erkenning van de ziekte een financiële motivatie kent; meer dat het gewoon een tamelijk ongrijpbare ziekte is, met een fysieke oorsprong maar wel degelijk ook psychische elementen (angst om meer te bewegen terwijl dat fysiek alweer mogelijk is, of depressieve klachten door de ziekte of onbegrip waardoor de vermoeidheid toeneemt, bijvoorbeeld). Zodra de ziekte onomstotelijk aangetoond kan worden bij patiënten (en daar komen ze steeds dichterbij) zal die erkenning ook wel volgen.
DaniBanani schreef:Ik denk overigens niet dat niet-erkenning van de ziekte een financiële motivatie kent; meer dat het gewoon een tamelijk ongrijpbare ziekte is, met een fysieke oorsprong maar wel degelijk ook psychische elementen (angst om meer te bewegen terwijl dat fysiek alweer mogelijk is, of depressieve klachten door de ziekte of onbegrip waardoor de vermoeidheid toeneemt, bijvoorbeeld). Zodra de ziekte onomstotelijk aangetoond kan worden bij patiënten (en daar komen ze steeds dichterbij) zal die erkenning ook wel volgen.
Miepie77 schreef:DaniBanani schreef:Ik denk overigens niet dat niet-erkenning van de ziekte een financiële motivatie kent; meer dat het gewoon een tamelijk ongrijpbare ziekte is, met een fysieke oorsprong maar wel degelijk ook psychische elementen (angst om meer te bewegen terwijl dat fysiek alweer mogelijk is, of depressieve klachten door de ziekte of onbegrip waardoor de vermoeidheid toeneemt, bijvoorbeeld). Zodra de ziekte onomstotelijk aangetoond kan worden bij patiënten (en daar komen ze steeds dichterbij) zal die erkenning ook wel volgen.
Oei dat zijn nog eens uitspraken, er is inmiddels bewezen dat ME CVS je immuunsysteem aantast en dat het waarschijnlijk ontstaat na een heftig virus (alleen in Nederland nog niet overgenomen), bij mij waarschijnlijk een dubbele longontsteking 6 jaar geleden, niets angst om meer te bewegen, de minister heeft in de 2de kamer ookal officieel gezegd (3 jaar geleden) dat het een ziekte is en geen psychisch verhaal, alleen nu moet het nog in de wet komen en de instanties moeten het erkennen en dat is nog steeds niet gebeurt, dat is dus wel degelijk een financieel verhaal.