Haarspoeling blijkt permanent te zijn, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Haarspoeling blijkt permanent te zijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:59

Goedemorgen bokkers,

Een paar maanden geleden heb ik meegelopen met een (kappers)modeshow, en hiervoor hebben ze mijn haar geverfd.
Ze hebben tegen mij gezegd dat dit een spoeling zou zijn en ik ging er dus mee akkoord.
Nu blijkt het dus een permanentje te zijn, en ik ben hier totaal niet blij mee! -O-
Ik heb gehoord dat er middeltjes zijn die weer je eigen haarkleur terug kunnen halen.

Hebben bokkers hier ervaring mee?

Liefs,
Fira

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:00

Heeft de verf erg geprikt / getinteld op je hoofd?

Als dat niet zo was, dan was het waarschijnlijk wel gewoon spoeling. Spoeling van de kapper blijft goed zitten, veeeeel beter dan spoeling van een drogist. Uiteindelijk is spoeling wel uit te wassen maar het duurt erg lang. Je kunt ontkleuren maar dat is niet zo goed voor je haar en je krijgt toch niet precies je eigen kleur terug. Of idd over verven.

Wat was je kleur en hoe is het nu?
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 19-06-13 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:01

Even bellen voor wie je de modeshow hebt gelopen en eisen dat ze je haar terug verven?

Van welke naar welke kleur ben je gegaan?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:02

Gewoon weer naar de kapper gaan die je haar zo dicht mogelijk bij je eigen kleur verft. Al dan niet bij diegene die je haar ook voor de show heeft gedaan. Een goede permanent kun je niet zomaar even ongedaan maken met 'middeltjes'. Dat moet over geverfd worden door een goede kapper.

AustriaTrick

Re: Haarspoeling blijkt permanent te zijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:03

Head and shoulders erin gooien, haar klein beetje nat maken en dan de shampoo erin, (veel) handoek erom wikkelen en laat maar ff een tijdje zitten..

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:04

Ooh wat erg zeg! Ik zou je goed laten informeren door een goede kapster en niet zelf gaan aanmodderen. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:04

Hoe kom je er nu bij dat het permanent is? Hebben ze dat tegen je gezegd of trek je zelf de conclusie omdat het lang blijft zitten? Dat laatste heb ik namelijk altijd met spoeling, dat blijft tijden zitten.

Maar ik zou idd de gene die het gezet heeft benaderen of ze het niet terug wil verven. Dat zou wel zo netjes zijn als ze idd permanente verf heeft gebruikt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:08

AustriaTrick schreef:
Head and shoulders erin gooien, haar klein beetje nat maken en dan de shampoo erin, (veel) handoek erom wikkelen en laat maar ff een tijdje zitten..

En dan is het haar opeens uitgebleekt in een wel hele lelijke nuance. :j TS, hiermee gewoon naar de kapper gaan hoor, niet zelf gaan 'aanmodderen' met allerlei middeltjes.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:11

Ik heb ander half jaar geleden ook een spoeling genomen met het idee "leuk even iets anders, met het idee dat het er zo weer uit zou zijn". Nou dat viel vies tegen, zelfs zo dat ik ook ging twijfelen of het niet gewoon verf was. Nu heb ik zo ongeveer mijn eigen kleur weer terug, waar de zon ook een handje mee heeft moeten helpen (was bruin, nu weer donker blond).

Het kan dus inderdaad dat jou haar ook erg goed pakt en dat het dus lang blijft zitten. Zolang je geen last van uitgroei hebt en het langzaam vervaagd dan zal ik je niet te druk maken en het even afwachten. En inderdaad met head and shoulders, want dat versneld het proces.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:12

Weet je dit wel heel zeker?

Ik gebruikte ook spoeling, en dat bleef bij mij rustig een 3 maanden zitten...

Sterker nog, heb nog steeds rode gloed in m'n haren van een spoeling van ik denk al wel 1.5 jaar terug...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:17

Jolliegirl schreef:
Weet je dit wel heel zeker?

Ik gebruikte ook spoeling, en dat bleef bij mij rustig een 3 maanden zitten...

Sterker nog, heb nog steeds rode gloed in m'n haren van een spoeling van ik denk al wel 1.5 jaar terug...

Precies dat inderdaad :j Ik 'verf' m'n haar altijd met spoeling. Blijft prima zitten. Krijg er na verloop van tijd zelfs uitgroei van :P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:21

Kijk uit met spoelingen, soms kan een bepaald type haar dat net te goed pakken :=
Ik heb twee jaar geleden een tijdelijke spoeling laten doen bij de kapper, nou... Het heeft 1.5 jaar geduurd voor het eruit was, en dat was voor het grootste deel omdat ik het erui heb laten knippen....

Heb het in het verleden ook vaker gehad, en steeds hetzelfde probleem, bij verschillende kappers. Heb je weleens eerder een kleurtje gehad? Hoe reageerde je haar daar op?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:24

@Tabaluga12 verf heeft niet echt getinteld op mijn hoofd, maar een beetje.
Ben van donkerblond naar oranje gegaan, maar meer een oranje gloed dan echt knal oranje.
Ik heb een pony en die was in het begin helaas wel écht oranje haha. Ook de bovenkant van mijn haar was meer oranje dan de rest.

@capopjekop ik kom net terug van een andere kapper en die zei het tegen mij.
Maar ohhh wat zou ik balen als het echt lang blijft zitten haha, maar daar is niks meer aan te doen.
Hoelang blijft de spoeling bij jou dan meestal zitten?

@DewiRox oh jeetje, dat valt inderdaad vies tegen! En dat het dan ook nog zo lang duurde ..
Helaas heb ik nu dus wel uitgroei! Daarom baal ik er zo van -O-

@JollieGirl ik ben nu 2,5 maand verder en het is niet echt vervaagd ofzo, alleen de bovenkant is minder oranje. Maar 1,5 jaar? :=
Das wel heel lang!

@Lowara haha denk dat mijn haar het dan ook goed te pakken heeft, jippie :')
Nee niet eerder een kleurtje gehad, alleen highights, dat ging prima.
Ik hou er niet van om mijn haar te verven, dus daarom doe ik het nooit.

Waar ik nu dus zo van baal is die uitgroei, krijg je dat ook met haarspoeling of echt alleen met permanent?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:26

Ik krijg ook met spoeling uitgroei.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:31

Dan kan het gerust spoeling zijn. En als je haar een beetje poreus is dan zuigt spoeling er als het ware ook in. Oranje tinten zijn lastig uit je haar te krijgen zeker op blond en je kunt hier een uitgroei van overhouden maar uiteindelijk zal het wel steeds meer vervagen.

Je kunt het of zo laten uitgroeien / vervagen of richting je eigen haar kleur verven zodat je de uitgroei niet meer zo ziet.. Hoe lang is je haar?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:37

Oh ik schrok al, dacht dat je alleen met permanent uitgroei kreeg!

Kreeg inderdaad de tip om het ook uit te laten groeien, maar dan zijn we zo'n 5 jaar verder ofzo haha.
Mijn haar komt tot half over mijn borsten.

Bedankt voor alle tips en info! *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:40

Bij mij heeft het echt maanden gezeten, ik heb toen ook met head en shoulders laten weken en dan werd het minder. Uiteindelijk heb ik het over geverfd, want ik had een soort rood en dat werd op een gegeven moment heel raar roze. Dat was overigens verfspoeling die er na 8 wasbeurten uit zou zijn :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:43

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:45

Fira schreef:
Oh ik schrok al, dacht dat je alleen met permanent uitgroei kreeg!

Kreeg inderdaad de tip om het ook uit te laten groeien, maar dan zijn we zo'n 5 jaar verder ofzo haha.
Mijn haar komt tot half over mijn borsten.

Bedankt voor alle tips en info! *\o/*

Je schrok al? Die snap ik niet.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:46

Oef, dan duurt het wel even voordat het uitgegroeid is.. Succes hoor!

En idd. veel wassen dan vervaagd het uiteindelijk wel.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:47

Omdat ze uitgroei had schrok ze omdat ze dacht dat het dan geverfd was!
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 19-06-13 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:48

O ik snap 'm.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:04