Zusje; last van vlekken voor ogen en erge winter handen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Zusje; last van vlekken voor ogen en erge winter handen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 23:39

Hallo,

Ik plaats dit bericht voor mijn zusje, omdat ik hoopte dat er misschien iemand is die een idee heeft van de oorzaak van haar klachten is.

Ze heeft namelijk last van erge vlekken voor haar ogen, de hele dag door, en daarbij vaak hoofdpijn.

Ook heeft ze last van haar handen en voeten, en deze worden soms helemaal blauw grijs,
en daarbij heeft ze ook weinig gevoel in haar handen en voeten.

Ze is ook erg veel moe, en zeker wel 2 dagen per week ziek, waarbij ze gewoon kapot is en hoofdpijn heeft.

Nu is ze al meerdere keren bij de huisarts geweest, en bij de kinderarts, maar hier is ze niks meer opgeschoten.

Ze hebben een deel van haar bloedwaarden al gemeten, en deze waren prima, maar ze blijft steeds klachten houden
en het remt haar erg in haar dagelijks leven. Haar vaten ( alleen de "hoofdvatten" ) zijn ook al getest.

Nu vroeg ik me dus af, of er iemand is, of dat jullie iemand kennen, die ook dit soort klachten heeft,
en weet wat de oorzaak is.

Hoop dat er iemand is die me verder kan helpen, want ze loopt hier al ruim een jaar mee..

ladydarkness

Re: Zusje; last van vlekken voor ogen en erge winter handen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:49

Van een vriendin weet ik dat ze weleens vlekken voor haar ogen krijgt met hoofdpijn, migrainevorm. Neem eens contact op met KEAC, misschien is ze voor bepaalde voedingsstoffen behoorlijk allergisch.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 00:01

Hartproblemen ook al uitgesloten? Want dat zou best voor de hand kunnen liggen als ze zo'n slechte doorbloeding heeft.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:15

handen en voeten is waarschijnlijk het fenomeen van Raynaud. Ik heb dit zelf ook dit is heel vervelend. Je kan er wel medicijnen voor krijgen die de doorbloeding wat beter maken, maar dit moet wel lange tijd geslikt worden. kaart dat een aan bij de dokter...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:17

Hoe oud is je zusje? is misschien ook handig om te vermelden? Sommige dingen vind ik veel lijken op migraine.. Overigens is ze ook getest op b12?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 22:42

WouOele schreef:
handen en voeten is waarschijnlijk het fenomeen van Raynaud. Ik heb dit zelf ook dit is heel vervelend. Je kan er wel medicijnen voor krijgen die de doorbloeding wat beter maken, maar dit moet wel lange tijd geslikt worden. kaart dat een aan bij de dokter...

Dit dachten de doktoren inderdaad ook, maar dat zou al haar andere klachten niet verklaren en
ze voldoet niet precies aan de omschrijvingen van Raynaud.

Mijn zusje is trouwens 15 jaar.

Bedankt voor alle reacties!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 22:43

Anne_GTI schreef:
Hartproblemen ook al uitgesloten? Want dat zou best voor de hand kunnen liggen als ze zo'n slechte doorbloeding heeft.

Ik denk dat ik dit even na moet vragen bij haar, maar ik spreek haar morgen pas weer, maar voor ze ver ik weet is dat niet uitgesloten.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:45

Ik heb zelf ook erg snel last van winter handen en voeten ik volg

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:11

Dvn?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 15:19

ankem schreef:
Dvn?

Wat is DVN?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:05

heleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:08

Ik zou misschien ook kijken naar schildklierproblemen, heb hier zelf ook veel last van gehad.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 12:19

ankem schreef:

Ja dat zou wel haar verminderde gevoel verklaren, maar niet de blauwe/zwarte kleur toch?
En de verdere klachten ook niet.

Het is behoorlijk lastig want mijn zusje denk dat alles in verbinding staat,
en dat het dus allemaal door een ding komt, terwijl ik denk dat er ook meerdere redenen kunnen zijn.

Schildklierproblemen zijn volgens mij nog niet uitgesloten, maar de dokter wilt volgens mij
geen onderzoeken meer doen..

Ze was laatst bij een revalidatie arts, maar die hebben haar flink boos gemaakt
aangezien haar advies na een middag daar was dat ze maar moest gaan sporten en naar
GGnet moest, terwijl ze zeker weet dat het lichamelijk is...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:27

Wel als het ook je autonome zenuwstelsel heeft aangetast en het veroorzaakt wordt door een autoimmuunziekte (70%). Ik heb ook wel blauw paarse handen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:39

ankem schreef:
Wel als het ook je autonome zenuwstelsel heeft aangetast en het veroorzaakt wordt door een autoimmuunziekte (70%). Ik heb ook wel blauw paarse handen.

Oke, maar zou dit dan een versnelde schildklier zijn? Want ze word absolut niet snel dik, en van een vertraagde word je dat wel sneller toch?

Pf het is zo lastig, het kan echt van alles zijn en ze heeft er echt last van maar word absoluut niet serieus genomen.