Donkere vlekken in oksels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Donkere vlekken in oksels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:10

Hoi Bokkers!

Ik kamp al een tijdje met een vervelend probleem, ik heb namelijk in beide oksels (in het onderste gedeelte, dus richting de zijkant van mijn ribben, waar je okselhaar ongeveer stopt met groeien) lichtbruine vlekken. Meerdere dingen heb ik geprobeerd zoals met verschillende scheermesjes scheren en ook heb ik verschillende deodoranten gebruikt (van chemische troep met een hoog parfum gehalte tot Sanex 0.0% zonder parabenen en alcohol) Het gaat gewoon niet weg!

Nu vooral met het aankomende bikiniseizoen (mocht het ooit nog zomer worden hier :') ) is het toch wel fijn als ook mijn oksels er netjes verzorgd uitzien. Ook als ik een mouwloos topje aan heb en ik steek mijn handen in mijn zij zie je aan beide kanten nét de lichtbruine vlek, op een afstand lijkt het net of ik mij niet geschoren heb, pas als je dichtbij komt zie je dat dit gewoon mijn huid is. Het jeukt/irriteert niet maar de huid voelt wel wat ruw. Ik zweet niet overmatig en ik douche iedere dag.

Overigens heb ik blond haar en een "gewone" blanke huidstint.

Ik ben gaan googlen maar ik kwam vooral dingen tegen over mensen met een donkere haarkleur of een iets donkere huidskleur, ik ben juist op zoek naar ervaringen, tips and tricks van mensen die hetzelfde probleeem kennen als ik.

Eventueel kan ik via PB foto's sturen, die zet ik liever niet in het topic, het is geen ernstig probleem maar ik heb al erg genoeg getwijfeld of ik het topic aan wilde maken :')

Zijn er nog meer lotgenoten met mijn probleem?!

Ruby1995

Re: Donkere vlekken in oksels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:18

Ik heb hier ook wel last van, en ook ik weet niet wat het is. Douche iedere dag en doe niks geks ofzo.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:19

Ruby1995 schreef:
Ik heb hier ook wel last van, en ook ik weet niet wat het is. Douche iedere dag en doe niks geks ofzo.

Het is echt vervelend. Een goeie vriendin heeft rode plekken echter is dat van het scheren. De oorzaak van die bruine vlekjes liggen volgens mij niet aan het scheren

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:20

Is het niet een soort schimmel? En waarom ga je niet gewoon even langs je huisarts?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:20

Zijn het niet een soort pigmentvlekken?
(Ik ben wel benieuwd naar een foto..)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:22

Ik weet niet of het schimmel is. Heb daar niks over gelezen, kan ik me nog even in verdiepen :) Ik zal vanavond even een foto sturen in PB voor degenen die dat willen, ik Bok nu via mobiel en krijg het niet voor elkaar om te uploaden

Ruby1995

Re: Donkere vlekken in oksels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:25

Schimmel klinkt wel heel smerig haha. Maar zelf lijkt me niet dat dat het is, het is wel toevallig als je het aan beide kanten hebt en alleen op die plek. Ik zelf denk dat het iets met pigmentatie heeft te maken. Maar wat je eraan kunt doen, geen idee...

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:25

Google eens op Selsun en pityriasis versicolor. Ik had iets soortgelijks op mijn buik, en ook een klein vlekje bij mijn oksel. Nadat ik een week lang elke dag Selsun heb gebruikt is het weggetrokken..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:59

Komt wel vaker voor dat meiden een gekleurde vlek hebben in de oksels. Is niets bijzonders, maar je kan er ook niets tegen doen. Zie het als een soort grote, vagere moedervlek.