Langdurig ziek (griep?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarrieVabis

Langdurig ziek (griep?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:39

weet even niet hoe het anders te beschrijven,
het begon in september ik had telkens griep verschijnselen maar het brak niet door dit ging door tot januari en moest in februari geopereerd worden dus ben naar de dokter gegaan en heb een antibiotica kuurtje gehad en het ging daarna stukken beter, na de operatie heb ik mij nog een maand niet lekker gevoeld (moe en geen eetlust) wat waarschijnlijk van de operatie/morfine kwam, en toen is het een tijd weer goed gegaan. begin mei begon het weer, verkoudheid keelpijn en oren dicht dit werd na een week ietsje minder en daarna ging het weer slechter inmiddels voel ik me al 3 a 4 weken niet lekker ik ben erg vermoeid slaap vaak slecht voel me misselijk zweet veel (terwijl ik een enorme kou kleum ben) en krijg geen hap eten door mijn keel, ik heb wel honger gevoel maar als ik aan een boterham begin krijg ik net aan de helft weg en word ik misselijk, ook het avond eten is drama krijg het niet weg en lig de hele avond misselijk op de bank. ik ben al bij de dokter geweest weer antibiotica maar knap er weinig van op, het enige wat goed helpt is stukjes fruit en fruit sappen. ik wil zo niet beginnen aan mijn nieuwe baan ;( van de week maar weer langs de dokter.. zijn er meer mensen die dit hebben? of zijn er tips om deze ellende uit te zitten?

bedankt voor het lezen van mijn verhaal moest het toch even van mij afschrijven ik ben normaal zo energievol en happy en daar is nu niets van over -O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:42

ik had het met andere symptomen en bleek mijn schildklier te zijn.
Gaat nu weet goed. Maar weet hoe ellendig het is om een wrak te zijn.
sterkte!!

en o ja, vraag om een bloedonderOek.

IvankBacardi

Re: Langdurig ziek (griep?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:44

al bloedlatenprikken op pfeiffer?

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:12

hoi, ik ga morgen weer naar de dokter en vragen vvoor bloed onderzoek, hoop niet dat het ernstig is!

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:15

inderdaad ff bloed laten prikken. voor hetzelde geld heb je ergens een te kort aan ofzo.

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:23

ik heb dit ook maanden gehad. ik was heel moe, geen eetlust, zweten terwijl ik het eigenlijk koud had, misselijk,11 kilo afgevallen, kortom mijn energie was op en ik lag hele dagen in bed of op de bank en als ik van school kwam viel ik na het avond eten in slaap en sliep gewoon door tot 's ochtends. ik heb toen bloed laten prikken maar hier was niets in te vinden. nu na een half jaar ongeveer gaat het al heel wat beter, soms heb ik nog wel momenten dat ik geen energie heb om iets te doen maar dat is dan ook maar 1 dag.
toen ik dit op school vertelde tegen een leerkracht zei ze me dat zij het ook had en een paar leerlingen op school ook. ze zijn ook allemaal naar een dokter geweest, en het blijkt een virus te zijn dat je niet ziet in het bloed en waar je ook niets aan kan doen. gewoon uitzieken vrees ik en hopen dat het zo snel mogenlijk over gaat.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:00

@gitte, ik hoop toch niet dat ik daar ook last van heb...

Ik heb griep gehad in februari, waarop mams zegt ach je hebt teveel carnaval gevierd, 2 weken echt stevig ziek geweest daarna uitgeziekt en weer naar school gegaan, na een week school weer een week ziek thuis, wederom weer goed uitgeziekt, ben toen iets van 3 dagen nog thuis gebleven om echt beter te worden, maar sindsdien ben ik zo verschrikkelijk moe...
En eerlijk gezegd weet ik even geen raad meer,
Ik eet 3 maaltijden per dag, en rond 11 een time-out koek en s middags bij de thee een koekje, snoep niet veel, zorg dat ik op tijd slaap, kom veel buiten, beweeg zeker meer dan een halfuur per dag, eet fruit, evenals elke avond groente/salade

Naar een acupuncturist geweest, in eerste instantie voor mijn hooikoorts, maar op het eerste consult voelde ze aan mn pols en zei doodleuk, dat hooikoorts een prikkel is en dat mijn eigen energie veel te laag was en dat ik daarom waarschijnlijk hooikoorts had.. De laatste paar weken ging het dan ook zeker beter met mn hooikoorts, al had ik vanmorgen weer een aanval :(

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 08:38

eigenlijk dacht ik bij mezelf ook aan hooikoorts, aangezien het is begonnen met keelpijn, verkoudheid, loopneus, nieskriebels en tranende ogen ook heeft mijn oog een paar dagen gepust (groen slijm, rood en dik) eigenlijk werd dit snel wel minder maar toen kwam de moeheid en misselijkheid (verkoudheid hield aan) ik heb eigenlijk nooit eerder last gehad van hooikoorts. gister een pil tegen hooikoorts genomen en voel me eigen al ietsje beter, heb zelfs alweer trek in eten dus ga zo even lekker ontbijten hopen dat ik nu niet weer misselijk word :Y)