ziek of tussen de oren ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

ziek of tussen de oren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 16:45

hey hey,

sinds een paar dagen heb ik na elke maaltijd moeten overgeven.. ik voel me niet ziek en krijg gewoon honger zoals altijd maar elke keer ik dus een maaltijd eet komt het er allemaal weer uit. Elke keer als ik aan het eten ben begin ik te denken aan die 'duizende' calorien die ik weer naar binnen speel en hoe veel vet dat is... en voor ik het weet zit ik aan het toilet en doe niks anders dan overgeven tot alles er weer uit is..

ik wil wel even zeggen dat ik zeker NIET mijn vingers in mijn keel steek... het eenige wat ik doe is denken aan de calorien en het komt al op...

herkent iemand dit ?

Leentje_

Re: ziek of tussen de oren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:38

Hey,

het lijkt me verstandig als je met deze klachten even langs de huisarts gaat :) Deze kan je dan misschien wat tips geven over hoe je hier met om kan gaan, of je doorverwijzen :)

Succes hiermee

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:00

Leentje_ schreef:
Hey,

het lijkt me verstandig als je met deze klachten even langs de huisarts gaat :) Deze kan je dan misschien wat tips geven over hoe je hier met om kan gaan, of je doorverwijzen :)

Succes hiermee

hoi bedankt voor je reactie
ik heb enkel schrik hoe ik dit aan mijn moeder moet overbrengen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:02

Wat vervelend. Je hebt eten nodig om op de been te blijven. Dat je deze denkwijze hebt lijkt het mij verstandig eens met je huisarts te praten.

Gewoon met je moeder praten. Als jij het op een normale rustige manier brengt blijft er ruimte om gewoon rustig er over te praten.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:12

Thats_Me schreef:
Wat vervelend. Je hebt eten nodig om op de been te blijven. Dat je deze denkwijze hebt lijkt het mij verstandig eens met je huisarts te praten.

Gewoon met je moeder praten. Als jij het op een normale rustige manier brengt blijft er ruimte om gewoon rustig er over te praten.

ja ik weet dat het niet goed is maar ik heb het enkele jaren geleden ook al gehad dat ik mij echt forceerde het te doen dus het nu vertellen ligt wat moeilijk

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:21

Dat kan ik me voorstellen. Is er niemand anders waar je makkelijk mee praat die het tegen je moeder kan zeggen waar je bij bent? Ik denk dat het zowieso verstandig is om dit met een proffesioneel persoon te gaan bespreken.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:25

C_arola schreef:
Dat kan ik me voorstellen. Is er niemand anders waar je makkelijk mee praat die het tegen je moeder kan zeggen waar je bij bent? Ik denk dat het zowieso verstandig is om dit met een proffesioneel persoon te gaan bespreken.

buite mijn beste vriendin niet echt maar haar zie ik het ook niet echt goed opnemen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:28

TsarinaZ schreef:
C_arola schreef:

buite mijn beste vriendin niet echt maar haar zie ik het ook niet echt goed opnemen..

En een docent op school? Iemand die wat verder weg staat van je maar je wel goed zou kunnen helpen. Heb je niet een mentor of vertrouwenspersoon waar je me kan praten. Het eerste stapje is altijd het moeilijkst ;)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:33

ik vertrouw geen enkele leerkracht daar heb ik slechte ervaring mee.. ik ga wel naar een psycholoog maar ik zit nu midden in de examens en na de examens is zij op vakantie dus ik zie haar een hele tijd niet

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:38

En als je nou in plaats van hele maaltijden, elke half uur iets kleins eet?

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:13

Heb je je voedingspatroon veranderd sinds het moment dat dit is begonnen?

En komt je eten echt vanzelf terug omhoog of probeer je dat overgeven zelf op te wekken door bijvoorbeeld voorover te gaan hangen?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:34

badass schreef:
En als je nou in plaats van hele maaltijden, elke half uur iets kleins eet?

dat kan ik eens proberen jaa

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:37

PanniePannie schreef:
Heb je je voedingspatroon veranderd sinds het moment dat dit is begonnen?

En komt je eten echt vanzelf terug omhoog of probeer je dat overgeven zelf op te wekken door bijvoorbeeld voorover te gaan hangen?

neen ik probeer het niet zelf op te wekken.. ik denk gewoon aan de calorien en het komt op en dan is het lopen naar het toilet.. ik heb geprobeerd er niet over te denken maar het lukt niet.
ik eet ook niks anders of nieuws dan gewoonlijk

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:37

net avond eten gegeten maar dat is er ook weer uit

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:53

merken je ouders dat niet dan?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:57

Meisje, ga lekker met je ouders praten en vertel ze wat er aan de hand is. Zoals het nu is zullen ze niet boos worden, en als je er mee komt als het uit de hand loopt zullen ze wensen dat je er eerder mee kwam. Ik ken mensen met allerlei eetstoornissen en dat wil je echt niet, dus blijf het lekker voor. Als je je zorgen maakt om wat je eet kan je dat gewoon vertellen, desnoods een dieetiste zoeken die je helpt gezond te eten zonder crashdieet maar met vitamientjes.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:08

Polly schreef:
merken je ouders dat niet dan?

nee mijn moeder is dan in de keuken aan het opruimen die hoort het niet..

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:10

galley schreef:
Meisje, ga lekker met je ouders praten en vertel ze wat er aan de hand is. Zoals het nu is zullen ze niet boos worden, en als je er mee komt als het uit de hand loopt zullen ze wensen dat je er eerder mee kwam. Ik ken mensen met allerlei eetstoornissen en dat wil je echt niet, dus blijf het lekker voor. Als je je zorgen maakt om wat je eet kan je dat gewoon vertellen, desnoods een dieetiste zoeken die je helpt gezond te eten zonder crashdieet maar met vitamientjes.

nou ja het probleem is dat ik al eerder een eetstoornis gehad heb dus ik weet hoe het is.. nu gaan zeggen dat ik weer aan het overgeven ben gaat mijn moeder helemaal verkeerd oppakken en gaat ze weer denken dat ik het expres doe

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:14

Moeders horen en merken veel meer dan je denkt.
Zelf ben ik moeder, en wat zou ik het verschrikkelijk vinden als mijn kind zo in de problemen zat, en ik wist het niet....
Je bent 16, geen kind meer, kom op, trek de stoute schoenen aan, en praat erover. In je eentje lukt het echt niet. Dus uit de slachtofferrol (ik hoor je zeggen: ik kan het niet, het lukt me niet, ik vertrouw de docenten niet) Kortom je denkt in problemen...en niet in oplossingen. Om die knop om te zetten heb je echt hulp nodig. Misschien vind je me een beetje hard, maar ik ben van het directe...ik bedoel het wel heel goed hoor! :(:) Het lijkt me vreselijk wat je hebt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:17

TsarinaZ schreef:
galley schreef:

nou ja het probleem is dat ik al eerder een eetstoornis gehad heb dus ik weet hoe het is.. nu gaan zeggen dat ik weer aan het overgeven ben gaat mijn moeder helemaal verkeerd oppakken en gaat ze weer denken dat ik het expres doe

Ga Dan eerst naar de vertrouwenspersoon van school, je moeder zal misschien vervelend over komen maar ze wil echt het beste voor je neem ik toch aan. Heb er een volwassen gesprek over en laat het niet escaleren, want dat wil je echt niet neem ik Dan toch aan.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:23

Als je het je moeder zo verteld als je hier in je openingspost hebt gezet?
Zo van: mam, ik maak me zorgen omdat ik steeds ongewild over moet geven na het eten.
Ik voel me niet zoals toen, maar ik vind het wel eng dat het nu gebeurd zonder dat ik het wil.

Zoiets?
Sterkte, het is niet nix om je rot te voelen, en het is extra vervelend omdat je dit ooit wel bewust hebt gedaan, en je nu dus bang bent dat men denkt dat je het toch zelf doet.
Desnoods neem je je mama mee naar de wc als je over moet geven, zodat ze met eigen ogen kan zien dat je het niet forceert.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:53

Ninia schreef:
Moeders horen en merken veel meer dan je denkt.
Zelf ben ik moeder, en wat zou ik het verschrikkelijk vinden als mijn kind zo in de problemen zat, en ik wist het niet....
Je bent 16, geen kind meer, kom op, trek de stoute schoenen aan, en praat erover. In je eentje lukt het echt niet. Dus uit de slachtofferrol (ik hoor je zeggen: ik kan het niet, het lukt me niet, ik vertrouw de docenten niet) Kortom je denkt in problemen...en niet in oplossingen. Om die knop om te zetten heb je echt hulp nodig. Misschien vind je me een beetje hard, maar ik ben van het directe...ik bedoel het wel heel goed hoor! :(:) Het lijkt me vreselijk wat je hebt.

het is gewoon heel moeilijk ik ben als kind door een zeg maar heel harde tijd gegaan... hij(die mij alles heeft aangedaan) heeft mij ook in mijn eetstoornis gepushed na alles uitgekomen is en ik beter werd heb ik mijzelf beloofd mijn moeder die pijn nooit meer aan te doen, de pijn op haar gezicht toen ze het ondekte was het meest hartbreekende dat ik ooit gezien heb.. het nu weer moeten gaan zeggen ligt gewoon zo moeilijk..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:08

Misschien een raar idee maar zou het helpen om exact te weten hoeveel calorien je hebt gegeten zodat je weet dat het er geen duizenden zijn, maar gewoon een normale hoeveelheid voor het avondeten, of zou je dan weer te veel met de calorien bezig zijn?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 22:11

zonnebloem18 schreef:
Misschien een raar idee maar zou het helpen om exact te weten hoeveel calorien je hebt gegeten zodat je weet dat het er geen duizenden zijn, maar gewoon een normale hoeveelheid voor het avondeten, of zou je dan weer te veel met de calorien bezig zijn?

het zou kunnen helpen maar dan ben ik inderdaad weer te veel bezig met die calorien die moet ik zoveel mogelijk proberen vermijden

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:18

Toch naar de huisarts TS, want dit is nogal serieus. Als jij echt elke maaltijd uitbraakt, dan heb je binnen nu en heel korte termijn gewoon een kalium tekort, en loop je een serieus risico op het krijgen van een hartaanval.
Je hebt eerder een eetstoornis gehad, dus waarschijnlijk weet je dit al wel, maar ik meld het toch maar even.
Dus naar de huisarts, in ieder geval even bloed laten prikken om te kijken of het eea nog in orde is, of dat je aan de calci chew oid moet... En ik vrees verder dat je toch een terugval hebt in je eetstoornis. Je maakt jezelf misselijk met de gedachte aan vet, en voila... vinger in de keel hoeft niet eens meer.. Je kunt het al zónder.
Dus: stel je huisarts, je moeder, en je psycholoog zo snel mogelijk op de hoogte ,zodat er snel een goed plan gemaakt kan worden, om te voorkomen dat je nog verder terugvalt in je eetstoornis.