Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rienn schreef:Erg jammer, want ik ben dol op kiwi! Ik eet ze wel eens, maar daarna drink ik direct een glas met cola, dan heb ik er iets minder last van, al werkt het ook niet altijd

wel zo handig als je er wel last van krijgt doordat je bv een hazelnoot hebt gegeten. (Kun je ook bij de drogist/supermarkt halen als je ze zelf niet hebt als reguliere medicatie)
dat zal de huisarts je ook aanraden.
hafjesliefde schreef:Ik kan helemaal meespreken spijtig genoeg... Al heel mijn leven kon ik alle fruit eten maar sinds enkele jaren is het begonnen met appels, irriterend gevoel in de keel, zwellende lippen,... En het is ook niet bij appels gebleven: stilaan kon ik ook geen kersen, perziken, abrikozen, aardbeien en wortels verdragen. Verwerkt (dus verhit) is er geen probleem (gelukkig want ik eet zo graag appelmoes!)
Wel heb ik het gevoel dat het echt nog altijd erger wordt bij mij? Ik at laatst perongeluk een ienimienie schijfje wortel (macht der gewoonte, ik vegeet soms gewoon dat ik allergisch ben nu) en ik was een half uur mijn stem kwijt

fruitsap van die vruchten kan ik in het seizoen ook niet goed tegen.