Met 38 weken worden ingeleid. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Met 38 weken worden ingeleid. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:09

Hoi bokkers,

Zijn hier ook moeders die ervaring hebben met ingeleid worden tijdens zwangerschap?
Op 28 juni krijg ik de datum wanneer ik mij moet meldden in het ziekenhuis om ingeleid te worden.
Ik word ingeleid omdat ik zwangersschapsuiker heb en insuline moet spuiten.

Ik zelf vind dit best spannend en raar, daarom ben ik ook benieuwd hoe andere mensen het hebben ervaren.

Groetjes JodieR

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:21

Ik vond het vreselijk, een echte weeën storm, geef mij maar een normale bevalling. Maar dat wil je vast niet horen. Oke, voordeel is dat het erg snel gaat :)

JodieR

Re: Met 38 weken worden ingeleid. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:26

Suvan: ik ben gewoon erg benieuwd naar iedereens ervaring er mee, heb zelf ook al normale bevalling 3jaar geleden achter de rug.
Vind het op moment gewoon heel raar dat je een datum krijgt wanneer je moet 'bevallen' en dat ik waarschijnlijk nog een nachtje in het ziekenhuis moet blijven en mijn man zonder mij en baby na huis moet.
En dat je weet wanneer je pijn gaat krijgen

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:30

Ja das idd wel vreemd, je weet gewoon dat de ween gaan komen en daar wacht je ook op. Het is ook de bevalling waar ik de meeste moeite mee heb gehad, omdat ik het niet 'zelf' heb gedaan.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:31

Dat geloof ik ook inderdaad.
Hoe is het verder dan om in het ziekenhuis te bevallen? Word je goed begeleid of..?
Heb alleen nog maar een thuisbevalling gehad

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:33

Ik ben met 36 weken ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.
De bevalling was niet heel makkelijk, maar heb geen vergelijkingsmateriaal met natuurlijk op gang komen.

Lekker over je heen laten komen en dan heb je binnenkort je beeb in je armen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:35

Spannend!
Voor mij is het al wel weer 10 jaar geleden!
Zelf ben ik met 37 weken ingeleid, mijn water was al 5 dagen gebroken en ik kreeg nog steeds geen weeën.
Dus toen op een zondagmiddag in het ziekenhuis bleek dat ik wat verhoging had moest ik blijven.
Ik kreeg toen eerst een onderzoek waarbij ze gaan voelen of-en hoeveel ontsluiting je evt. hebt, dat was niet zo fijn.
Daarna brachten ze een soort tampon in om de baarmoedermond te laten 'rijpen'.
Toen een infuus, bij mij ging dat erg lastig, zelfs de dunste naald ging moeizaam maar uiteindelijk is dat ook gelukt, dat vond ik verder niet pijnlijk ofzo.
Dan is het een kwestie van afwachten tot de weeën beginnen.
Verder is het dan niet veel anders dan een gewone bevalling, sommige vrouwen zeggen dat het wat heftiger is, maar ik heb het maar één keer meegemaakt dus dat kan ik niet zeggen.
Het ging bij mij verder allemaal redelijk snel voor een eerste, 10 uur weeën en anderhalf uur persen.
Ik heb dus een goede bevalling gehad, zelf ook nog meegekeken met een spiegel.
Ik ben heel goed begeleid het ging allemaal heel rustig.
Daarna is mijn dochter nog een tijdje in de couveuse geweest, ze wilde niet drinken en had een laag bilirubine gehalte dus lag zij beneden en ik boven op een andere afdeling.
Maar anders blijft je baby ook bij jou in het ziekenhuis hoor, in een bedje naast je.
Veel succes met jouw bevalling!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:35

Ik ben ingeleid en heb daar niet echt een fijne herinnering aan. Is ook mijn enige bevalling, maar vooruit. Het ging allemaal heel erg langzaam (41+6), totaal geen ontsluiting, pas na een ruggeprik en de wee-opwekkers voluit kwam er wat schot in, voorafgaand wel weeënstorm (vandaar de ruggeprik) en uiteindelijk toch een keizersnede (na 10 cm, persen en tang).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:36

Ik had zwangerschapssuiker, maar hoefde niet te spuiten.
Ik zou ook ingeleid gaan worden met 38 weken.
Kindje diende zich zelf al aan met 36 weken. Dat kan dus ook.

In het ziekenhuis bevallen is mij goed bevallen. Maar ik was dat toch al van plan.

Veel succes en een mooie bevalling gewenst :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-06-13 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:37

Hier exact hetzelfde gehad! Ook ingeleid wegens suiker en omdat ik ook al weken met ontsluiting liep maar het niet vanzelf door wilde zetten.
Heb mij de avond ervoor moeten melden. Toen aan de CTG gelegen tot half 2 in de nacht omdat de hartslag van beeb te hoog was. Door toediening van vocht is die weer netjes gezakt en in de ochtend om 7 uur langzaam begonnen met de opwekkers. Daar had ik al snel reactie op en dat heb ik geweten haha
Kreeg toen een ruggenprik en dan zijn de scherpe randjes er wel vanaf.
Toen bleek ukkie een sterrenkijkertje en hebben ze haar gedraaid door mij in een haast onmogelijke houding te vouwen :=
Meteen daarna is ze om 8 voor 1 in de middag geboren.

Heb ook een bevalling gehad die zelf op gang is gekomen en die was zelfs heftiger. Je kunt er toch niets van zeggen.

Heel veel succes!!
Het valt alles mee! En trek er je voordeel uit dat je weet wanneer het gaat gebeuren, alles netjes klaar en opgeruimd thuis :j

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:39

Bij mijn tweede bevalling ben ik met 37+5 ingeleid vanwege mijn gezondheid (grote terugval van mijn ms). Ik zag er erg tegenop omdat de gyn vertelde dat het wel een aantal dagen kon duren vanaf de eerste keer gel tot goede weeën en de bevalling. En ik vond het heel vervelend, omdat ik werd ingeleid omdat mijn gezondheid niet goed was, maar voor ons kindje was het beter om te blijven zitten tot ze zich zelf zou melden. Dus ik heb me even best schuldig gevoeld en had het idee dat ik faalde. Dat sloeg eigenlijk nergens op en ik ben blij dat mijn vk me dat uit mijn hoofd heeft gepraat en me gerustgesteld heeft. Zodat ik met een beter gevoel zou beginnen aan de bevalling. Ik had ook niet veel tijd om erover na te denken, omdat ik donderdagmiddag naar de gyn moest die vertelde dat ik ingeleid moest worden en meteen de volgende ochtend alweer terug moest zijn om te beginnen.
Uiteindelijk vond ik het reuze meevallen.
Vrijdagochtend om 6.30 uur de eerste keer gel even later infuus. Ik had vrij snel goede weeën, maar net als bij mijn eerste bevalling bijna geen ontsluiting.
Uiteindelijk rond 18.30 heeft de vk toch mijn vliezen gebroken met een krappe 3 cm ontsluiting. Om 22.00 uur nog steeds maar 3 cm en kreeg ik een ruggeprik. Daar kwam ik van terug op de kamer om 22.45 uur en toen had ik mega persdrang. Bleek ik ineens 10 cm ontsluiting te hebben. En om 23.35 uur is onze dochter geboren.
Ik heb het inleiden helemaal niet als vervelend ervaren. Ik heb wel een weeënstorm gehad, maar dat blijkt vaker voor te komen als je ingeleid wordt? Toen heb ik naar een ruggeprik gevraagd, omdat mijn lichaam dat niet meer aankon. Maar goed, daar heb ik dus maar 45 minuten "plezier" van gehad.

Mijn eerste bevalling is wel spontaan begonnen, maar was een stuk moeizamer en pijnlijker, dus het inleiden is me 100% mee gevallen. Geen nare ervaring voor mij.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal mee zal vallen. Probeer er wel positief in te gaan.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:45

JodieR schreef:
Dat geloof ik ook inderdaad.
Hoe is het verder dan om in het ziekenhuis te bevallen? Word je goed begeleid of..?
Heb alleen nog maar een thuisbevalling gehad

Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen. Hetzelfde ziekenhuis/afdeling en beide bevallingen heel anders ervaren. Waar ik bij de eerste vond dat ik aan mijn lot werd overgelaten en er veel fouten zijn gemaakt, was bij de tweede bevalling (inleiding) zoveel begeleiding en goede zorg dat het ik het super positief vond.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:57

Wauw! Wat een reactie's al, wat fijn dat jullie allemaal je eigen ervaring met mij willen delen :j

En ik denk inderdaad dat ik het voordeel er van moet pakken, om het huis helemaal netjes te hebben!
Verder vind ik het super fijn om jullie ervaringen te lezen, zo zie je weer goed dat het voor iedereen anders is. Ben erg benieuwd hoe het bij mij zou gaan.

Nog 3 weken wachten en dan zullen we kijken hoe het is om ingeleid te worden!

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:03

Ik ben vorig jaar ingeleid met 39 weken omdat uit echo's bleek dat het kindje erg groot zou zijn.
eerst zijn m'n vliezen gebroken en nadat de weeën niet op gang kwamen kreeg ik wee-opwekkers. Ze zetten het infuus heel langzaam steeds verder open en zo kwamen de weeën langzaam op gang. geen weeënstorm dus. Op den duur is het een keizersnee geworden, omdat zn handje bovenop z'n hoofd kwam en de ontsluiting niet verder op gang kwam.
Vergeleken met mijn eerste bevalling was deze 2e bevalling bijna een feestje. Mijn eerste bevalling was echt akelig met zeer pijnlijke ( rug en been-) weeën, op den duur een ruggeprik, een uur persen en toen maar de vacuümpomp. In totaal duurde dat rond de 48 uur.
Na alle twee de bevallingen heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dit vonden mijn vriend en ik allebei eigenlijk wel prettig omdat we zo allebei rustig bij konden komen (na 3 dagen had ik het echt wel gezien hoor:) )
ik ben nu 33 weken zwanger van ons derde kindje. Ik ben erg benieuwd hoe deze bevalling weer gaat verlopen:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:02

ik ben ingeleid met 39+4 ivm te weinig beweging van de kleine
ik vond het eigenlijk wel erg makkelijk om te weten welke dag wij vader en moeder zouden worden want dat maakte dat alles geregeld was :D

ik vond de bevalling wel heftig, idd weeenstormen,maar goed wie weet hoe het had geweest bij natuurlijk (?)

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:12

Ik ben beide keren ingeleid, bij de eerste wist ik het ver van te voren dat dat ging gebeuren ivm met rhesusfactor. Was heftig, flinke weeënstormen gehad en uiteindelijk toch een keizersnede omdat ik geen ontsluiting kreeg. Ruggenprik kon pas na aantal uur omdat de weeën helemaal niet meer stopten :roll: Maar, achteraf gezien, het is het allemaal waard hoor :D
Bij de tweede vanaf het begin ruggenprik gehad, die zat niet goed dus moest opnieuw aangeprikt worden. Daarna geen last meer gehad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:15

Hier ook ingeleid ivm zwangerschapsuiker.

Baby kwam eruit met een bloedsuiker van 0.9 en heeft echt een optater gehad. :(
Bij een volgende zwangerschap wil ik echt dat ze daar bovenop zitten.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:27

Ik ben met 39+5 ingeleid omdat ik een hoge bloeddruk had sinds mijn verlof. Ik heb het als prettig ervaren. Had al 2cm met inbrengen van de ballon dus die was er zo weer uit. Geloof rond 11 uur aan het infuus en om half 5 was onze kleine man er al. Wel flinke weeën gehad, maar alles zeer goed op kunnen vangen, zelfs tussendoor nog met regelmaat weggedommeld. Gevraagd om pijnstillend, maar toen had ik al 9 cm, dus moest ik even volhouden, achteraf ook niet als erg ervaren.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 03:59

Geen ervaring, maar wil je veel succes wensen..

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:07

Wat fijn dat je dit topic hebt gestart!
Ik ben zwanger van de 2de en ivm mijn bloeddruk is het bij mij ook de bedoeling om met 38 weken te bevallen. Ik vind het ook best spannend en het voelt een beetje gek.
Mijn oudste zoon kwam zelf eerder dus dat was een natuurlijke bevalling. Ik had een weeenstorm, was best heftig maar ik had mijn kleine man wel na 5 uur in mijn armen, dus dat was lekker vlot.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:11

Ik werd bij de 3de met 37weken in geleid. Inleiden deed mij niet pijner als normaal. maar ja een bevalling doet altijd zeer, en ben je derna zo weer vergeten.

succes

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:27

Hier ingeleid met 38,5 wkn ivm hartafwijking van mijn zoon.
Na 10 uur met slechts 2cm ontsluiting en een dippende hartslag van de baby is er een keizersnede gedaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:55

Ik ben ingeleid bij de eerste met 37,3 weken.
Oorzaak was een zeer gecompliceerde zwangerschap.
De zwangerschap was oorspronkelijk begonnen als tweelingzwangerschap maar een kindje had geen hartje en hersenen ontwikkeld. Daar kwamen ze achter met 20 weken. Ze noemen een dergelijke vrucht een accardiacus(en dit kindje was teven anencephaal) het is iets wat slecht in 1 op de 50.000 zwangerschappen voor komt en dan wordt slechts in 1 op de 3 gevallen de zwangerschap succesvol uitgedragen. Mijn Mika een heel bijzonder kindje.
Om mij en het gezonden kindje niet teveel meer te belasten is toen besloten om de geboorte eerder op gang te laten komen.
Het was een loodzware bevalling die 32 uur geduurt heeft en mijn zoon Mika is gezond terwereld gekomen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:52

hoi

ik ben ingeleid met 37 weken van mijn 2de kindje en ik vond het allemaal meevallen hoor.
eerste bevalling was moeilijker :P
succes :D

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:13

Jeetje, dat is ook heavy NatasjavE.