Hoe opgezette wang verbergen? (Na getrokken verstandskies)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Hoe opgezette wang verbergen? (Na getrokken verstandskies)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 23:59

Een beetje een stom topic, maar ik post 't toch maar :+ Dinsdag heb ik een verstandskies laten trekken en als gevolg zit ik nu dus met een flink opgezwollen wang. Dat is helemaal normaal en gelukkig valt de napijn me honderd procent mee, maar nu zit ik met het volgende...

Morgen (donderdag) avond heb ik als het goed is een soort borrel op school om te vieren dat ik geslaagd ben en momenteel zie ik er uit als een hamster met maar één wangzak :') Niet iets om me voor te schamen o.i.d., ik heb tenslotte gewoon die rotkies laten trekken en dit hoort er bij, maar ik heb er niet zo'n zin in om daar morgen die hele tijd rond te lopen met het gevoel dat iedereen zich aan 't afvragen is waarom ik er in godsnaam zo uitzie :P Dus is de vraag: hoe kan ik dit een beetje camoufleren zodat het van een afstandje niet meteen het eerste is wat je aan me ziet? Als 't winter was geweest had ik een hele dikke kol/sjaal omgedaan, maar in dit weer gaat dat er natuurlijk alleen nog maar vreemder uitzien :)) Dus wat dan?

Gelukkig is de boel amper verkleurd, dus ik ga er daarvoor geen extra make-up tegenaan gooien.. 't Gaat meer om de vorm :+ Het creatiefste waar ik momenteel op kom is m'n haar los doen en zo kammen dat het meeste aan die kant valt en daarnaast met oorbellen/een ketting de aandacht een beetje af proberen te leiden. Op zich kom ik er daar ook wel mee, zoals gezegd, ik schaam me er niet voor of zo en stiekem hoop ik dat het morgenavond misschien al ietsje aan het afnemen is, maar wie weet heeft bokt nog een briljant idee voor me *D

Bedankt voor 't lezen!

zigranta

Re: Hoe opgezette wang verbergen? (Na getrokken verstandskies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:04

Lijkt mij dat je moet gaan koelen om de zwelling te beperken.
Natte theedoek ertegen aan .

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:08

Ik weet uit ervaring dat als er niks 'mis' is het snel weg trekt. Goed koelen, icepack tegen je wang en het vocht zakt dan snel weg. Morgen is kort dag maar hopelijk is het dan minder! Sterkte

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:10

Misschien je gezicht proberen te shapen door met donkere en lichte make-up vorm aan te brengen? Op youtube staan er wel voorbeeld filmpjes om effectief te shapen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 00:15

Oeh, fijn, snelle reacties allemaal, had ik niet meer verwacht zo laat! :)

Icepack ligt er inderdaad vrijwel non-stop tegenaan en heb wel 't idee dat 't wat doet :j Goeie tip :)

Ann_moi, da's nog wel eens een idee :j Moet zeggen dat ikzelf bepaald geen expert ben op het gebied van make-up en als gevolg dat soort make-up spullen ook niet heb, maar ik zal eens kijken wat er bij mijn moeder te lenen valt :Y) Wie weet dat dat inderdaad helpt!

Edit;
Ik ga nu slapen, dus reageer niet meer, maar ik zal morgen zeker kijken of er nog meer tips zijn :) Alvast bedankt iig :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:19

De andere kant ook een kies voor de lol laten trekken? :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:32

Is dat normaal dan dat je er zoveel last van hebt?? Of nouja, zo'n opgezwollen wang e.d. :oo

Ik heb een paar weken terug ook een verstandskies laten trekken, links onderin. Alleen de dag zelf wat zeurende pijn gehad en voor de rest helemaal niks. Vandaag is mijn kies links bovenin getrokken, het trekken zelf viel mij deze keer 100% mee en tot nu toe alleen een beetje gevoelig en zeurende pijn... Hoop niet dat mijn wang ook mega dik gaat worden etc. Heb je het ook gewoon bij de tandarts laten doen of door een kaakchirurg?

Oké, sorry voor het 'afwijken' ik vroeg het me toch wel even serieus af, maar ik zou het inderdaad dan proberen te verbergen door je haar anders te kammen e.d. (kun je niet een leuk kapsel maken zodat je haar precies over die wang heen valt?? Zo'n leuke vlotte knot opzij ofzo?) Daarnaast inderdaad wat doen met sieraden, zo'n lekkere opvallende grote oorbel aan de goede kant bv, dat i.c.m. met zo'n vlotte knot zou het toch minder moeten opvallen? :)

De tip van die make-up vind ik ook een hele goede! Door middel van accenten (lichte en donkere make up) op de juiste manier te combineren kun je iets extra uit laten komen of juist totaal niet. Volgens mij hoef je daar ook niet een hele uitgebreide make-up voorraad voor te hebben toch????

Edit: Vriendin van mij had zo'n soort knot een keer op een gala feestje: http://4.media.hyves-static.net/2516092 ... 09267.jpeg zij had toen een schuine pony voor langs.. Geen idee hoe jou haar is en alles, maar misschien dat je er wel wat aan hebt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:22

Ik heb twee weken terug boven en onder laten trekken, eerst zag je niks, de volgende dag was het dik en de dag daarna was het weer weg. Dus er is nog hoop. :)

Je kan je ogen inderdaad misschien wat opvallender op maken, of een heel kort jurkje aan doen ofzo.. :') Zou niet hele opvallende oorbellen doen, dat zit toch vlak naast je wang.

Dora88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:30

Koelen en anders gewoon meteen melden dat je kies is getrokken. Snapt iedereen en ben je meteen van de vragen af. En anders optie haar :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:31

Indien je er net zo uit ziet als ik na het verwijderen van mijn verstandskiezen zeg ik: burka.

Tja balen dus maar het is niet zo heel warm dus ik zou gewoon een leuk dun zomersjaaltje om doen. En kijk uit dat die borrel er niet aan één kant weer uit komt. ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:37

Burka!

:P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:37

Koelen is het enige wat je kan doen. Kwa make up
kan je wel iets maar de zwelling blijf je wel zien. Ik zou het gewoon accepteren tis maar voor even.

Ik had dubbele kiezen dus bij mij zijn er 7 tegelijk verwijderd maar heb geen zwelling gehad die je aan de buitenkant zag.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:40

Een tshirt aandoen met tekst erop die uitleg geeft :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:04

Misschien dat een sjaal om je hals het ren beetje afdekt? Het is toch geen super warm weer vandaag:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:06

Koelen had je eigenlijk gelijk al moeten doen, om de zwelling te voorkomen. Ik vrees dat dat nu weinig zin meer heeft.
Ik heb ongeveer een week met een opgezwollen wang gelopen na het trekken van een verstandskies laatst.. Camoufleren was onmogelijk :)) Eerlijk gezegd had ik er gewoon schijt aan.. Als ze er naar vragen zeg je de reden toch gewoon. :)

@_Marinke_ Ik heb laatst 2 verstandskiezen laten verwijderen, bij 1 had ik nadien geen centje pijn en geen zwelling. Bij de andere heb ik dus een week met een opgezwollen wang gelopen. Volgens mijn tandarts kan het gebeuren.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:32

Maartje1990 schreef:
De andere kant ook een kies voor de lol laten trekken? :')

:')

Ik zou niet teveel gaan prutsen met make-up, je ziet het toch wel. Als mensen er naar vragen zeg je toch gewoon dat je je kiesw hebt laten trekken? Ik zou me er niet te druk om maken hoor..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:05

LZP -> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:08

Ik heb 2 weken rondgelopen met dikke wang. Maar had er ook een ontsteking inzitten. En kon ruim een week niet goed eten door de pijn. Maar ik heb mij er gewoon niks van aangetrokken, als mensen naar mij keken.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:43

Ik heb 3 maand rondgelopen met een ontsteking naar het verwijderen van een verstandskies (hadden een stukje tand laten zitten).. mijn ervaring met verbergen is dat er juist naar gevraagd wordt of er vreemde dingen gedacht worden.. Gewoon laten zien, als er naar gevraagd wordt kun je 't in 1 zin uitleggen toch :)?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:56

Arnica er op smeren, werkt goed.