Slecht evenwicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Slecht evenwicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 21:57

Ik heb het gevoel dat mijn evenwicht echt bar slecht is en ik begin er steeds meer last van te krijgen.
Soms als ik gewoon sta val ik bijna om, of als ik loop doe ik opeens een halve stap de verkeerde kant op doordat ik bijna val. Nu heb ik de laatste tijd ook in mijn hoofd steeds het gevoel dat ik 'val'. Net ook weer, dan zit ik gewoon op mijn bed en opeens denk ik 'Hooo! Niet vallen!' terwijl ik gewoon zit. Dan zakt mijn 'beeld' zeg maar naar onderen of het valt gewoon opzij. Net of je een computerscherm laat vallen, dan zie je het ook voor je weg vallen. Dan heb ik ook vaak als ik gewoon zit of lig.
Met paardrijden heb ik hier geen last van, dan kan ik gewoon netjes blijven zitten. Maar met lopen en staan val ik gewoon bijna.
Op 1 been staan met m'n ogen dicht is al helemaal onmogelijk, daar begin ik niet eens aan :')

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of mensen die 'evenwicht tips hebben'?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:03

Ik heb het niet dagelijks maar toch een paar keer per week krijg ik ook dat beeld voor me dat ik val, dan word ik ook even licht in mn hoofd.. Eet en drink je genoeg? Daar zou het ook nog aan kunnen liggen :) Heb je toevallig geen lage bloeddruk of bloedarmoede? Of denk je dat het echt je evenwicht is.. Ben benieuwd wat mensen hier aan doen :

Edit: ik zie net dat je 15 ben, dan kan het ook nog aan je leeftijd liggen omdat je nog volledig in de groei ben, dat is wat mijn dokter zei :)

Kaus

Re: Slecht evenwicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:09

Denk niet dat het aan de groei ligt, ben nu 1.74 en ben al 2 jaar niet meer dan 2cm gegroeid.
Ik drink op zich wel genoeg, eten wat minder soms omdat ik dat vaak vergeet. Komt omdat ik weinig trek heb door mijn medicijnen (ADHD).
Bloeddruk is laatst door de HA gemeten doordat ik vaak hoofdpijn was, dat was allemaal prima. Bloedarmoede weet ik niet, zou daar een rede toe zijn?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:11

Dat zou ik echt niet weten, heb er niet heel veel verstand van.. :P
Slaap je voldoende? En slaap je ook in een normaal ritme, dus elke dag (ook in het weekend) normale tijd naar bed en normale tijd uit bed?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:13

Slapen is een ramp bij mij, ik val meestal tussen 12 en 2 in slaap en ik slaap tot 5:45. In het weekend sta ik rond 8 uur op. Ik bent nooit moe dus had daar nog niet aan gedacht, maar dat zou het inderdaad best wel kunnen zijn.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:16

Kan misschien wel door vermoeidheid komen, slaap je genoeg?
Ik weet dat het zo is dat als je gaat slapen en als je dan bijna in slaap bent, en je hebt het gevoel dat je valt, waardoor je dan vaak echt wakker schrikt, dat dat door vermoeidheid kan komen.
Dat licht in je hoofd is volgens mij iets met de leeftijd, ik had dat eerst ook heel erg

Edit: ik lees dat je slecht slaapt, dat zal het wel eens kunnen zijn.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:17

Dat kan het idd ook zijn, toen mijn slaapritme naar de kl*te was werd ik ziek en duizelig, viel flauw enz. Probeer een goed slaapritme op te bouwen, elke dag rond 10/11 uur slapen en op tijd je bed weer uit. Dit maakt hopelijk een heel verschil en anders zou ik toch even langs de dokter gaan :j

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:18

heb je slaappillen oid? dat wordt vaak bij de medicijnen voor ADHD gegeven, omdat je daardoor moeilijker slaapt (ik iig, maar ik kan er sowieso niet tegen, ik krijg er ook hartkloppingen van :+ )

anders zijn er wel homeopathische middeltjes, maar je kan natuurlijk ook even langs de ha gaan..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:22

Heb meerdere slaappillen geprobeerd, een paar met hele ingewikkelde namen die ik nu even niet kan bedenken en verder melatonine. Melatonine werkt bij mij het beste, raar eigenlijk want dit is het simpelste middel, ik neem hier 's avonds 5 gram van (hoogste dosering).
Slapen begint eigenlijk al met een probleem met in slaap komen, als ik eenmaal slaap word ik ongeveer 5/6x per nacht wakker van wat dan ook. Meestal van nachtmerries, niet van geluid in elk geval, daar kan ik 's nachts dan weer wel tegen :Y)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:24

Dan denk ik dat het aan je slaapritme zal liggen, als je 's nachts vaak wakker wordt kom je niet in een diepe slaap en krijgt je lichaam ook geen rust. Ik zou allereerst wat aan je slaapritme gaan doen en als dat niet werkt toch even langs de HA gaan :)

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:24

En heb je die nachtmerries altijd, of omdat je gestressed ben oid?
Want als je een tijd gestressed bent helpt bach bloesem's rescue remedie heel erg goed! dan kan je makkelijker ontspannen en het werkt tegen nachtmerries.
Die kan je zo kopen in de tuinen of bij een online drogist, de grote verpakking is best wel duur, dus als je het doet, ga dan voor de kleine. Al is die wel moeilijker te krijgen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:26

Een slaapritme wil ik zeker wel aan proberen te werken. Heb alleen geen idee hoe ik dat het beste kan doen.
Als ik tegen mezelf zeg dat ik elke avond 10:30 naar bed moet gaat dat niet werken, dan heb ik denk ik meer nodig om me te motiveren om te gaan slapen, anders is bokt, facebook, twitter en 9gag veel te interessant...!

edit;
nenchyislief schreef:
En heb je die nachtmerries altijd, of omdat je gestressed ben oid?
Want als je een tijd gestressed bent helpt bach bloesem's rescue remedie heel erg goed! dan kan je makkelijker ontspannen en het werkt tegen nachtmerries.
Die kan je zo kopen in de tuinen of bij een online drogist, de grote verpakking is best wel duur, dus als je het doet, ga dan voor de kleine. Al is die wel moeilijker te krijgen..

Die heb ik eigenlijk altijd al ja, komt waarschijnlijk omdat ik heel veel denk, vooral 's avonds. Dat bachbloesem spul ga ik eens proberen, zal het onthouden! Bedankt voor de tip :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:28

Telefoon aan de andere kant van je kamer aan de lader leggen, geluid uit of je tel helemaal uit en een andere wekker nemen.. Heel erg moeilijk, ik weet er alles van maar wel het beste :+

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:31

Ik ben benieuwd of het gaat werken (ik vermoed van wel, omdat het mij, mijn vriend én mn broertje geholpen heeft)

Maar idd zorgen dat je niet bij je telefoon kan is ook een goede tip. (alleen wel moeilijk haha)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:32

Dat is sowieso al een goede tip ja! Ik ben toch veel te lui om mijn telefoon dan te pakken :Y)
En mijn computer dan, die is ook vrij moeilijk weg te leggen... TV is geen probleem, die heb ik gelukkig niet op mijn kamer :D

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:33

Computer UIT!!! :')

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:34

mijn computer zet ik gewoon altijd uit, maar ik ik heb een hoogslaper, dus als ik eenmaal in mn bed lig heb ik geen zin om er nog uit te komen haha :P

en oei, het is alweer laat haha..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:35

Wou net zeggen, ga slapen joh :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:36

Ik heb een laptop, die neem ik gewoon mee naar bed...
Is ze er niet een gratis block site? Mezelf blocken kan ik namelijk wel, dat is op de een of andere manier makkelijker dan afsluiten :')

Denk dat ik inderdaad zo maar eens ga proberen te slapen, of in elk geval, computer uit!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:37

Bokt ban :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:38

Bokt ban doe ik wel altijd ja, maar dan zijn er nog genoeg andere sites over. Ik denk dat het vooral aan mijn zelf discipline ligt.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:38

Ik heb ook een laptop, maar die batterij is F*cked up, en bij mijn bed kan ik niet goed bij de stekker. Hij staat daarom eigenlijk altijd op mijn bureau.
misschien anders aan je ouders vragen om hem na 10 uur in te nemen? Is wel extreem, maarja het zal wel werken..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:39

Dat had ik ook, is een kwestie van doorzetten ben ik bang :))

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:39

Dat ga ik niet leuk vinden, maar dat is wel een goed idee! Denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Vanaf volgende week, dan begint mijn toetsweek :j
Bedankt voor de tips!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:40

Hoop dat je er wat mee kan voordat je straks echt valt en onder een auto belandt :P