Ongeveer 7 jaar geleden heb ik mijn enkelbanden gescheurd. Omdat het met rust niet overging ben ik geopereerd. Daarna was het nog slechter. (Door het slechte lopen heb ik mijn andere enkel gebroken.)
Twee jaar geleden heb ik mij opnieuw aan de al geopereerde enkel laten opereren door een andere chirurg. Deze wist tijdens de operatie niet wat hij zag, Hij had nog nooit zo'n verprutste enkel gezien, vol littekenweefsel. Hij heeft zijn best gedaan, maar de enkelplastiek die hij wilde uitvoeren was niet mogelijk, omdat mijn pezen naar de maan zijn.
Omdat ik nog steeds alleen strompelen kan, en altijd pijn heb, wil ik me weer laten opereren. Alleen wil ik weten waar. Ik ben dus op zoek naar ervaringen over diagnose en (operatieve) behandeling in de breedste zin.
Ik heb geen idee wat er zou moeten gebeuren. Mijn voetstand is verkeerd (geworden), de enkel knikt permanent naar buiten (ook in rust) en ik loop dus alleen op het achterste puntje van de buitenkant van mijn hiel, en een beetje op de zijkant van mijn voet, waardoor daar een en ander is verschoven en ik een grote, pijnlijke bult aan de buitenkant van mijn voet heb.