Wat denken jullie hiervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Wat denken jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 01:20

Ik heb heel vaak mijn krukken nodig (kom er niet meer vanaf).

Na wat zoeken op Ebay (dankzij bokt, ben ik Ebay verslaafd :+ ) kwam ik deze krukken tegen:
http://www.smartcrutch.com/

Wat vinden jullie er van?

Ze lijken mij erg prettig, maar vanwege het hoge bedrag durf ik ze niet goed te bestellen (90 euro)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Wat denken jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:59

Ik vind ze er op zich wel comfortabel uitzien. Hoge prijs indd, 90 euro, maar als je ze lang nodig hebt, dan is het wel de moeite waard om een paar fijne te hebben!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:13

ik vind ze er ook wel comfi uitzien, zeker als je ze langere tijd nodig hebt kan het volgens mij interessant zijn. Zoals ik het zie wordt de druk ook gezet op je elleboog/onderarm ipv enkel je hand.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:36

mij lijken ze juist niet fijn. Je kan meer kracht zetten op je armen en schouders partij wanneer je deze strekt; nu zal de druk veel meer gecentraliseerd worden. Daarbij denk ik dat je automatisch met je bovenlichaam wat meer naar vore gaat omdat je kruk verder achter je neer zet..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:17

Romyv schreef:
mij lijken ze juist niet fijn. Je kan meer kracht zetten op je armen en schouders partij wanneer je deze strekt; nu zal de druk veel meer gecentraliseerd worden. Daarbij denk ik dat je automatisch met je bovenlichaam wat meer naar vore gaat omdat je kruk verder achter je neer zet..

de hellingsgraad kun je zo te zien aanpassen aan hetgeen je zelf het fijnst vind.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:19

Dat lijkt mij ook, aan de hand van de plaatjes. Dat betekent dus ook dat je hem soms zo kun instellen dat je een poosje op je onderarmen leunt ipv op je handen/polsen, dat kan best fijn zijn om die even te kunnen ontlasten!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:15

Vind alleen de handvatten niet heel ergonomisch.
In Nederland heb je ook mooie van 60 euro, speciaal zachter rubberen stroeve handvatten ofzo.
Die ken je zeker?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 02:35

Kun je ze niet speciaal laten maken?
Dat zal ook vast een dure grap zijn maar als je ze echt vaak nodig hebt en er niet meer vanaf komt lijkt me dat geen overbodige luxe.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:25

Hannanas schreef:
Vind alleen de handvatten niet heel ergonomisch.
In Nederland heb je ook mooie van 60 euro, speciaal zachter rubberen stroeve handvatten ofzo.
Die ken je zeker?

Over de handvatten zat ik ook te dubben: ze zien er niet comfortabel uit. Is het niet mogelijk om ze op proef te nemen? Of misschien dat je via je zorgverzekeraar iets dergelijks mag uitproberen? Bevalt het niet, dan ben je niet aan koop gebonden. 90 Euro lijkt nu veel, maar als je het over de rest van de tijd verdeelt dat je op krukken moet lopen, dan valt het nog mee.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 00:32

Die handvatten leken mij nou ook niet heel erg comfortabel...

Mijn zorgverzekering ziet mij aankomen... Nee geloof dat zij mij genoeg sponsoren (heb er gemiddeld na 1.5 maand mijn eigen risico er al uit :+ )

Ik ken de standaard krukken inderdaad met "ergonomische" handvatten. Maar inmiddels zijn ze aan vervanging toe (moet eerlijk bekennen, het zij bij mij echt gebruiksvoorwerpen, en ben er dus niet altijd even voorzichtig mee ;) ).

Krukken speciaal laten maken, dat ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

(heb ook een rolstoel, deze is uiteraard wel aan mij aangepast, maar krukken zijn voor goede dagen ;) )