Meer fanatieke fitness bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Meer fanatieke fitness bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:58

De titel zegt het al. Zijn hier nog meer fanatieke bokkers flink aan het fitnessen geslagen nu het lekkere bikini weer er aan komt? *\o/*
Ik ben begin mei begonnen met 3 a 4 keer in de week fitness. Dit doe ik dan ongeveer een klein uurtje. :)
Nu was ik erg benieuwd wat jij in de sportschool allemaal doet, en wat jou doel is.

Mijn doel is niet om af te vallen, maar om alles wat strakker te maken.

Mijn eigen schema is:

10 min hardlopen
10 min fietsen
10 min crosstrainer
Een paar kracht apparaten voor benen en armen
10 min roeien
en nog 3 keer 15x buikspieren apparaat

Ik ben benieuwd of mensen tips/advies hebben voor een beter schema, of leuke verhalen over jullie fitness avonturen. :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:19

Ja ik! Ik sta 3 keer in de week 1,5 uur in de sportschool en daarbij wissel ik fitness en spinning af. Mijn doel is ook vooral om wat strakker te worden door veel krachttraining te doen maar ook veel cardio om de laatste kilo's kwijt te raken. Ik zit bijna weer op mijn streefgewicht. :)

Raponsje

Re: Meer fanatieke fitness bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:01

Je doet het precies verkeerd om. :)

Als je strakker wilt worden maar niet wilt afvallen moet je juist kracht training doen, in plaats van cardio.
Cardio kun je gebruiken als warming up, cooling down of om de hartslag hoog te houden.

Als je echt cm kwijt wilt raken en een strakker lijf wilt is krachttraining nodig.

Je kunt beter een warming up op een cardio apparaat doen, 30 minuten kracht training doen en daarna nog even 10 minuten cardio als cooling down.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:03

Uhh ik doe zumbafitness en insanity, telt dat ook? 2x p.w. insanity, 4x p.w. zumba en misschien komt er binnenkort nog een uurtje insanity bij *\o/*

edit: mijn trainer zegt ook dat krachttraining heel goed werkt voor strakker worden :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:01

Hier nog 1! Sport nu 4/5 keer in de week.
In de sportschool 3 keer per week doe ik:
30 minuten hardlopen op 10 km p/u en 2 helling
7/10 minuten hardlopen interval met de max 6 helling en 14 km p/u (maar 30 seconden dan hoor ;))
20 minuten fietsen heuvel op, fiets dan gemiddelt 12 km
15 minuten stepmaster
En dan kracht training, onderrug, armen, benen, buik. Buik en onderrug doe ik losse oefeningen voor, voor mijn benen/billen squats met gewichten en de rest op apparaten.

1 x per week iets zoals Jillian Michaels 30 day shred (level 3) of insanity.

En dan nog 1 x per week 5 km hardlopen dan kick/tai box en krachttraining van een vriend van mij

Nu niet denken dat ik een krachtpatser ben :+ Want dat ben ik echt nog niet! Vorig jaar ruim 30 kg afgevallen met dieten, nu aan het sporten om alles wat strakker te krijgen en omdat ik het toch eigenlijk wel erg leuk vindt! Doe het nu een maand of 3 en voel me er echt super goed bij! Het leren om jezelf tot het uiterste te pushen is zwaar, maar een goede uitdaging!
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 10-06-13 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:06

antje_vip schreef:
Uhh ik doe zumbafitness en insanity, telt dat ook? 2x p.w. insanity, 4x p.w. zumba en misschien komt er binnenkort nog een uurtje insanity bij *\o/*

edit: mijn trainer zegt ook dat krachttraining heel goed werkt voor strakker worden :)

Daarbij, als je spieren groeien, verbranden ze in gebruik ook meer energie, dus calorieën!

Krachttraining is ook voor vrouwen heel goed, je wordt echt niet in 1 x een bodybuilder, maar trekt alles mooi strak!

Een uurtje in de sportschool is niet heel lang. Wil je toch optimale vetverbranding moet je dan je cardio aanpassen, veel interval training en je hartslag hoog houden. Wil je strakker worden? Boost up je krachttraining. Squats, opdrukken, planken. Met gewichten in de weer, is er iemand in de sportschool (trainer oid) die je daarmee kan helpen?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:07

Hier nog een fanatiekeling, naast het paardrijden doe ik ook nog eens aan body building.
Ik had het nooit gedacht dat ik het ooit echt leuk zal vinden om het te doen.

Dankzij het bodybuilding heb ik ook een hoop over het eten geleerd en is mijn eet gedrag is ook flink veranderd.
De gewichten nemen de laatste tijd snel zwaar toe.

Mijn training gewicht indicatie na 1 maand free weights, "1e 3 maanden aan de machines".
Bench Press, 2x10kg.
Squat, 2x10kg.
Bent over Row, 2x7kg.
Heredox, 2x10kg.
Superset Bicep, 2x12kg.
Superset Tricep, 2x 10kg.
Dumbell Shoulder Press, 2x 10kg.
Laatst bijgewerkt door kensha op 10-06-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:10

Squats doe ik nu ook dmv een halter, 20 kg op mn rug/schouders en 3x 25 herhalingen. Alles voor goede billen :+

Kensha, in welke fase zit jij nu dan? Wil je bulken? cutten? spierconditie of spierkracht opbouwen?

Anoniem

Re: Meer fanatieke fitness bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:12

Jaaaaaa. :-) door slechte knieën staat de cardio, bodycombat en balance even stil, maart doe nu arm training! Af en toe buik erbij :-)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 07:16

Raponsje schreef:
Je doet het precies verkeerd om. :)

Als je strakker wilt worden maar niet wilt afvallen moet je juist kracht training doen, in plaats van cardio.
Cardio kun je gebruiken als warming up, cooling down of om de hartslag hoog te houden.

Als je echt cm kwijt wilt raken en een strakker lijf wilt is krachttraining nodig.

Je kunt beter een warming up op een cardio apparaat doen, 30 minuten kracht training doen en daarna nog even 10 minuten cardio als cooling down.

Oh, dat is niet handig. Goed dat ik het weet, dan kan ik meer aan krachttraining gaan doen.
In het begin inderdaad een warmingup doen, daarna 30 min krachttraining en dan doe ik nog eens een cooling down doormiddel van een cardio apparaat.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 07:19

Sjoos schreef:
Squats doe ik nu ook dmv een halter, 20 kg op mn rug/schouders en 3x 25 herhalingen. Alles voor goede billen :+

Kensha, in welke fase zit jij nu dan? Wil je bulken? cutten? spierconditie of spierkracht opbouwen?

Squats doe ik thuis met kleine gewichtjes in mijn handen. Zie je ook al veel resultaat?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:27