Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
Oreo schreef:Ehmmm.... hoe deed je dat eerder dit schooljaar dan? Er bestaat ook een speciale pijnstiller voor menstruatiekrampen. Weet alleen de naam even niet. Aleve Feminax ofzo. Als het écht zo dramatisch is zou ik sowieso even langs de huisarts want je kunt moeilijk de eerstkomende zoveel jaar van je leven 2 dagen totaal eruit liggen vanwege iets als je menstruatie lijkt mij.
) xLIESSSx schreef:Wissel pijnstillers af
Dus bijvoorbeeld 's morgens een dafalgan, 's middags een brufen, 's avonds een dafalgan,... Bij pijnstillers kan namelijk gewenning optreden, dus door af te wissel verhoog je de effectiviteit. (Mijn vriend zijn zus is apothekeres)
Ga 's avonds slapen met een warmwaterkruikje/kersenpittenkussen op je buik.
Dit is alles wat ik op dit moment kan bedenken om je te helpen... Zelf heb ik gelukkig niet zoveel last van zulke bloedserieuze k*tproblemen, maar ik kan me voorstellen dat zoiets lastig is. Zeker vlak voor een examen.
Ik wens je alvast veel succes (en beterschap?) toe
Jazzit schreef:Als ik mijn pijn wil onderdrukken omdat ik écht iets moet, dan slik ik een cocktail van paracetamol & ibuprofen. Dat onderdrukt de pijn bij mij doorgaans prima.
Ik begin met een ibuprofen 600 en paracetamol 500+coffeine en indien nodig eventueel na een paar uur nog bijslik.
Combinatie van pijnstillers dus... (Kan ook wel aleve zijn, of wat ik maar binnen handbereik heb op dat moment)
(Dat doe ik niet elke menstruatie periode, maar alleen als ik écht iets moet... en dan in combinatie met cyclokapron (tegen het bloeden), omdat ik anders de deur niet eens uit kom)
Oreo schreef:Ehmmm.... hoe deed je dat eerder dit schooljaar dan? Er bestaat ook een speciale pijnstiller voor menstruatiekrampen. Weet alleen de naam even niet. Aleve Feminax ofzo. Als het écht zo dramatisch is zou ik sowieso even langs de huisarts want je kunt moeilijk de eerstkomende zoveel jaar van je leven 2 dagen totaal eruit liggen vanwege iets als je menstruatie lijkt mij.

LyannevH schreef:Nee, ik was dat wel van plan, maar toen las ik ook iets in de krant dat er vergrootte kans was op hart en vaatziekten.
Ik schrok daar nogal van, al helemaal omdat mijn moeder bijna is overleden aan een hersenbloeding.
Ik hoor wel veel positieve verhalen, misschien moest ik er toch maar eens over na gaan denken..
LyannevH schreef:Nee, ik was dat wel van plan, maar toen las ik ook iets in de krant dat er vergrootte kans was op hart en vaatziekten.
Ik schrok daar nogal van, al helemaal omdat mijn moeder bijna is overleden aan een hersenbloeding.
Ik hoor wel veel positieve verhalen, misschien moest ik er toch maar eens over na gaan denken..