Ongesteld 1 dag voor Examen! HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LyannevH

Ongesteld 1 dag voor Examen! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:08

Hallo iedereen!

Ik zit met een heel vervelend probleem, ik heb namelijk morgen mijn Engels examen, Cambridge examen, wat echt een hele tijd duurt.
Nu gaat mij Engels redelijk goed af, als ik me maar kan concentreren.
En je zag het al aan de titel: nu ben ik net ongesteld geworden. Heel fijn.
Ik heb er echt superveel last van, lig te rollen over mijn bed van de buikpijn, en weet me geen raad!
De pijn duurt maar 2 dagen, maar wel net als ik examen heb!
Hoe ga ik dit aanpakken? Iemand tips?

Dit examen is namelijk heel erg duur geweest, en ik wil echt niet dat het hierdoor verpest wordt.

Ik slik al paracetamollen, alleen helpen ze niet heel erg..

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Lyanne

Gnome

Re: Ongesteld 1 dag voor Examen! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:09

Zwaardere pijnstillers? Alive bijvoorbeeld is hier speciaal voor.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:10

Ibuprofen slikken, is sterker dan paracetamol... En dan je er door heen slaan! :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:11

Aleve feminax werkt erg goed, zelfs tijdens de helse pijnen van mijn miskraam. Probeer eens zou ik zeggen en vaak denk je ook minder aan de pijn als je je op iets anders concentreert (zoals nu je examen)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:12

pijnstillers nemen en in beweging komen! Dan zakt de pijn.

veersche

Er zijn speciale pijnstillers voor als je ongesteld bent. Iets van Feminax geloof ik...
Moet je die morgen nog maar even gaan halen bij de drogist. Ze werken erg snel.
Succes!

Oreo

Ehmmm.... hoe deed je dat eerder dit schooljaar dan? Er bestaat ook een speciale pijnstiller voor menstruatiekrampen. Weet alleen de naam even niet. Aleve Feminax ofzo. Als het écht zo dramatisch is zou ik sowieso even langs de huisarts want je kunt moeilijk de eerstkomende zoveel jaar van je leven 2 dagen totaal eruit liggen vanwege iets als je menstruatie lijkt mij.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:13

Pijnstillers nemen waar naproxen in zit! dat zorgt voor minder krampen van de baarmoeder en minder pijn.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:15

Inderdaad Aleve Feminax. 2 innemen als de pijn begint en om de paar uur eentje innemen, in dit geval zou ik het iets sneller achter elkaar doen dan wat er op de bijsluiter staat.
Succes met je examen!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:15

Wissel pijnstillers af :)
Dus bijvoorbeeld 's morgens een dafalgan, 's middags een brufen, 's avonds een dafalgan,... Bij pijnstillers kan namelijk gewenning optreden, dus door af te wissel verhoog je de effectiviteit. (Mijn vriend zijn zus is apothekeres -:) )
Ga 's avonds slapen met een warmwaterkruikje/kersenpittenkussen op je buik.

Dit is alles wat ik op dit moment kan bedenken om je te helpen... Zelf heb ik gelukkig niet zoveel last van zulke bloedserieuze k*tproblemen, maar ik kan me voorstellen dat zoiets lastig is. Zeker vlak voor een examen.
Ik wens je alvast veel succes (en beterschap?) toe Y;(

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:16

idd zoals een aantal zeggen aleve of aleve feminax.deze pijnstiller werkt net iets beter en langer als gewone paracetamol.

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:18

Oreo schreef:
Ehmmm.... hoe deed je dat eerder dit schooljaar dan? Er bestaat ook een speciale pijnstiller voor menstruatiekrampen. Weet alleen de naam even niet. Aleve Feminax ofzo. Als het écht zo dramatisch is zou ik sowieso even langs de huisarts want je kunt moeilijk de eerstkomende zoveel jaar van je leven 2 dagen totaal eruit liggen vanwege iets als je menstruatie lijkt mij.

Ik heb het geluk gehad eerder nog geen belangrijke toetsen etc. met ongesteldheid te moeten maken ;)

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:20

Als ik mijn pijn wil onderdrukken omdat ik écht iets moet, dan slik ik een cocktail van paracetamol & ibuprofen. Dat onderdrukt de pijn bij mij doorgaans prima.
Ik begin met een ibuprofen 600 en paracetamol 500+coffeine en indien nodig eventueel na een paar uur nog bijslik.
Combinatie van pijnstillers dus... (Kan ook wel aleve zijn, of wat ik maar binnen handbereik heb op dat moment)
(Dat doe ik niet elke menstruatie periode, maar alleen als ik écht iets moet... en dan in combinatie met cyclokapron (tegen het bloeden), omdat ik anders de deur niet eens uit kom ;) )

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:20

xLIESSSx schreef:
Wissel pijnstillers af :)
Dus bijvoorbeeld 's morgens een dafalgan, 's middags een brufen, 's avonds een dafalgan,... Bij pijnstillers kan namelijk gewenning optreden, dus door af te wissel verhoog je de effectiviteit. (Mijn vriend zijn zus is apothekeres -:) )
Ga 's avonds slapen met een warmwaterkruikje/kersenpittenkussen op je buik.

Dit is alles wat ik op dit moment kan bedenken om je te helpen... Zelf heb ik gelukkig niet zoveel last van zulke bloedserieuze k*tproblemen, maar ik kan me voorstellen dat zoiets lastig is. Zeker vlak voor een examen.
Ik wens je alvast veel succes (en beterschap?) toe Y;(

Bedankt voor de tip, ga dit zeker proberen!

Die pijnstillers nog halen wordt moeilijk, het examen duurt erg lang en begint om 9 uur. dus moet om 8 uur van huis weg...
Maar ik zal kijken wat ik kan doen met wat ik in huis heb.
Bedankt voor alle steun en tips !! :o :D

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:22

Jazzit schreef:
Als ik mijn pijn wil onderdrukken omdat ik écht iets moet, dan slik ik een cocktail van paracetamol & ibuprofen. Dat onderdrukt de pijn bij mij doorgaans prima.
Ik begin met een ibuprofen 600 en paracetamol 500+coffeine en indien nodig eventueel na een paar uur nog bijslik.
Combinatie van pijnstillers dus... (Kan ook wel aleve zijn, of wat ik maar binnen handbereik heb op dat moment)
(Dat doe ik niet elke menstruatie periode, maar alleen als ik écht iets moet... en dan in combinatie met cyclokapron (tegen het bloeden), omdat ik anders de deur niet eens uit kom ;) )

Kan inderdaad ook goed helpen. Ik gebruikte eerder wel eens citrosan ofzoiets.
Het is wel balen dat de ibuprofen op is hier thuis.
Ik moet er goed opletten dat ik niet teveel inneem, dat is wat ik nogal snel doe ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:24

Oreo schreef:

Mijn huisarts gaf aan dat dit "bij het vrouw zijn hoorde" oftewel ik moest niet zeuren en die pijn maar accepteren.
Jaren heb ik dus idd de eerste 2 dagen van mn menstruatie met giga buikpijn gelopen en heftige bloedingen.
Tot ik een artikel las in een medisch blad.... sindsdien slik ik de pil 3 maanden door en wordt dan pas ongesteld.
Buikpijn is weg, en de heftige bloedingen ook :D

Dus ts ik weet niet of je aan de pil bent, maar dit helpt je nu niet meer, maar misschien voor de toekomst wel :j

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:26

Nee, ik was dat wel van plan, maar toen las ik ook iets in de krant dat er vergrootte kans was op hart en vaatziekten.
Ik schrok daar nogal van, al helemaal omdat mijn moeder bijna is overleden aan een hersenbloeding.

Ik hoor wel veel positieve verhalen, misschien moest ik er toch maar eens over na gaan denken..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:29

LyannevH schreef:
Nee, ik was dat wel van plan, maar toen las ik ook iets in de krant dat er vergrootte kans was op hart en vaatziekten.
Ik schrok daar nogal van, al helemaal omdat mijn moeder bijna is overleden aan een hersenbloeding.

Ik hoor wel veel positieve verhalen, misschien moest ik er toch maar eens over na gaan denken..

Er is een vergrote kans op trombose, dus geen bloedingen maar juist een teveel aan stolling, je krijgt dan een bloedpropje.... Echter als je niet rookt, en genoeg beweegt hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:31

LyannevH schreef:

Kijk gewoon eens rond wat er zoals is, je hebt naast de pil nog veel meer mogelijkheden :j

Vaak (niet altijd) heeft het een positief effect op je menstruatie :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:53

Probeer eens met je huisarts te overleggen in verband met je pijn. Als je je hele leven van die pijn blijft houden en je kan niet op of neer zul je het niet lang volhouden op de werkvloer.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:57

Kwam al eerder in het topic voor; misschien helpt de pil wel tegen je menstruatiepijn!

De dokter adviseerde mij ook ooit om tegen menstruatiepijn Ibuprofen te nemen. Nou dat heb ik geweten; het werd alleen maar erger me buikpijn. Ik kon er níet tegen....

Neem dus ook niet zomaar iets, want ieder lichaam reageert anders...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:04

Ibuprofen mocht ik op doktersrecept 3x 600mg op één dag nemen, in combinatie met 4x 2 paracetamol.
Maar pas wel op met ibuprofen! Ik heb een hele heftige allergische reactie gekregen toen ik die 600mg 3x per dag slikte...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:19

idd, aan de pil? Maar gaat voor morgen niet meer lukken natuurlijk.
Alleen als je (borst)kanker in je familie zit of je het al hebt gehad is het 'gevaarlijk'. Of als je rookt. Of als je al eerder kanker/ trombose/ tia oid hebt gehad. Tenminste, dat staat er bij mij :D

Als je ook een redelijk heftige menstruatie hebt, is het dan niet handig om een tampon en maandverband in te doen? Want als ik het goed heb is het examen van 9 tot 4 toch? (of heb je speaking?). Ze zijn volgens mij best streng (wat ik zo hoor van m'n docent), dus grote kans dat je ook niet zomaar weg mag.

In ieder geval heel veel succes. Anders had ik morgen ook FCE examen, maar heb t toch niet gedaan. :P

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 14:46

Bedankt voor alle reacties :)
Vandaag gehad.. en inderdaad Eileen was het ong die tijd, bij ons tot kwart over 3.
Superbedankt voor de reacties!
Ik heb verschillende dingen gebruikt en het hielp heel goed! Alleen het laatste kwartiertje was het wat minder.
Misschien idd nadenken over de pil.
Groetjes!!