Ik ben nogal slecht in elkaar gezet door mijn ouders.
ik ben in stuitligging geboren en heb nu een scoliose, deze is een paar jaar geleden pas geconstateerd. Hiervoor dacht men dat ik gewoon ongelijke benen had en daardoor scheef was. Mijn hele heup staat scheef, ik heb een gekke hoek in mijn zij (ben zeer asymmetrisch) en heb ook een slecht evenwicht omdat ik zo scheef ben. Ik loop tegen deurposten aan, en als ik naast mensen loop struikel ik over hun voeten omdat ik zowat tegen ze aanloop. Mijn rug is nagekeken door de huisarts en ik ben verder nooit nagekeken in het ziekenhuis. Mijn scoliose was licht en niet noemenswaardig. Wel werd ik doorverwezen naar een podotherapeut door knieklachten, dit kwam ook door de scoliose. Inmiddels heb ik steunzolen en zijn de knieklachten een stuk minder. Vrijdag liep ik in mijn bikini in de tuin, toen ik ineens in het raam zag dat mijn lichaam ineens wel heel asymmetrisch is. Ik heb een duidelijke hoek in mijn rechterheup. Mijn moeder schrok hiervan, en ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest om nog eens te laten kijken. Deze huisarts, een vervanger van mijn eigen, zei dat ik maar eens naar een orthopeed moest gaan voor eventuele foto's. Hij kon zich niet echt uitlaten over of het nou erger kon worden op mijn leeftijd of niet. Ik ben 20 en al jaren uitgegroeid.
Ik vind het best een beetje spannend om naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Daarom vroeg ik me af of ik lotgenootjes heb op bokt.

loop nu met een brace die gelukkig helpt! Heb er gelukkig geen pijn oid aan