Naar de kermis geweest, een week later nog steeds misselijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Naar de kermis geweest, een week later nog steeds misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:42

Hallo Bokkers,
Vorige week maandag, 3 juni, ben ik naar de kermis geweest en ben daar in 3 draaidingen achter elkaar geweest :#
Normaal heb ik nergens last van met attracties en kan ik overal instappen, maar nu was ik echt goed ziek en heb de rest van die maandag op bed gelegen.
Het is nu inmiddels zondag, en ben nog steeds telkens misselijk, dan is het even weg, en dan komt het weer, ook ben ik deze week sinds de kermis nog 2 keer in de auto geweest, en ook daar werd ik goed misselijk van, terwijl ik daar nooit last van heb gehad.
Ik zit nu elke dag aan de anijsmelk, om het een beetje te verminderen... :+

Kan dit nog steeds van de kermis zijn, en zal dit ooit nog overgaan?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Naamloos1

Re: Naar de kermis geweest, een week later nog steeds misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:44

Wat raar.. Verbeeld je je het niet?? Dat je elke keer er aan denkt en dat het dan op komt zetten?
En moet je ook overgeven?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:49

Anijsmelk? Dat is volgensmij ook niet echt bevorderlijk tegen misselijkheid.

Desalniettemin erg vervelend TS! Kan het anders niet komen door oververmoeidheid, of een griepje?

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:51

Nee overgeven is er niet bij geweest, maar als ik toen 10 minuten langer in de auto had moeten zitten waarschijnlijk wel...
Bij voorbaat eet ik ook veel minder omdat ik constant misselijk wordt, maarja, goed voor de lijn :+
En de anijsmelk is op moeders advies, maar helpt wel, wordt je maag rustiger van.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:54

Misschien dat je evenwichtsorgaan in de war is? Ben je ook duizelig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:55

Heb je niet per toeval iets onder de leden? Of stress, ongesteld of weet ik wat? Het hoeft natuurlijk niet samen te hangen met de kermis :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:57

het enigste wat er eventueel voor zou kunnen zorgen is dat je een soort Whiplash hebt opgelopen. als je een klap in je nek hebt gehad doordat je lijf de ene kant op gaat en je hoofd de andere zou dit ook een deel kunnen verklaren.

desnoods even langs de HA als de klachten morgen nog niet weg zijn, een week lang misselijk bij bewegingservaring is ook niet alles. succes! en beterschap!

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:17

vuurneon schreef:
Heb je niet per toeval iets onder de leden? Of stress, ongesteld of weet ik wat? Het hoeft natuurlijk niet samen te hangen met de kermis :)

Niet dat ik weet, stress heeft iedereen wel eens en ik vind het opvallend dat het precies op de kermismiddag is opgekomen en niet echt meer weg is gegaan

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:21

Die draaidingen op de kermis gaan meestal behoorlijk hard, kan best zijn dat je inderdaad een klap op je nek o.i.d. hebt gehad en dat daarom de boel een beetje 'ontregeld' is zeg maar. Als het al een week duurt zou je inderdaad binnenkort even langs de huisarts kunnen gaan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:22

Heb je reisziekte tabletten geprobeerd? Cinnarizine blokkeert de signalen van het braakcentrum als je evenwichtsorgaan in de war is.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:26

Ter informatie, de eerste attractie was de crazy dance, de tweede was de blower en de derde was de superstar, op de kermis in Spijkenisse, kweet niet of je in een van deze dingen een harde klap zou kunnen krijgen?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:32

in principe kun je in elke atractie een klap krijgen, omdat de atractie gebouwd is op het onverwachte beweging zodat je allerlei gevoelens teweeg brengt in je lichaam die daar niet op voorbereid zijn. dus als jij denkt dat het karretje naar Links gaat maar draait plots naar rechts krijg je dus al een klap.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:33

Ik gok op iets met je evenwichtsorgaan. Misschien eens een consultje bij de huisarts?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:30

Of je hebt toevallig een soort buik/maag griep?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:33

Oh herkenbaar! Ik heb het ook ooit gehad na teveel intense ritjes op de kermis :') Naar de HA geweest, en toen bleek mijn evenwichtsorgaan van het padje te zijn.. Wellicht bij jou ook het geval?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:42

Ik heb vorige week gevaren en een tijdlang liggen dobberen, waar ik heel misselijk van werd. De dagen erna was ik in de auto ook steeds wagenziek. Denk dat je systeem (evenwichtsorgaan?) best even in de war kan zijn/blijven. Bij mij vanzelf overgegaan - hopelijk gebeurt bij jou hetzelfde!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:45

Maar ben je ook duizelig of wat wankel op de been? Als dat zo is dan is het je evenwicht orgaan, zo niet dan moet het wel elders vandaan komen. Je kan prima op de kermis wat opgelopen hebben, het gaat eenmaal rond die buikgriepjes, en op een druk bezochte plek als een kermis heb je het zo.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 12:31

Bedankt voor de reacties allemaal :)
Ik moest net toch naar de HA voor mn keelpijn wat naar mn oren door trekt, dus heb gelijk het kermis verhaal voorgelegd, maar dat vond hij een beetje raar, je kunt na een week niet nog misselijk zijn van een kermis...
Daar kon ik het mee doen _-:( Maar heb wel eindelijk antibiotica voor de keelpijn die om de paar weken terug blijft komen.