Hooikoorts? Niet alle symptomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Hooikoorts? Niet alle symptomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:07

Goedemiddag Bokkers,

Sinds een paar dagen heb ik redelijk veel slijm. In eerste instantie dacht ik aan een verkoudheid, maar normaal gesproken als ik verkouden ben dan is het veel heftiger qua slijm/snot. Daarbij nies ik bijna nooit bij een verkoudheid en nu nies ik toch zeker wel 10 keer op een dag & heb ik andere vage klachten. Vanmorgen een soort schrale keel (met vervormde stem), een jeukend gehemelte en neus...

Nu dacht ik; misschien wel een vorm van hooikoorts, aangezien er op dit moment zoveel pollen in de lucht zijn. Echter heb ik nog nooit hooikoorts gehad en als ik daaraan denk zie ik nog altijd een aantal van mijn klasgenoten voor mij met enorm dikke, rode ogen en een snotneus.

Op de site van gezondheidsnet.nl staan de volgende kenmerken:
Jeukende, branderige ogen, die voortdurend tranen.
Rode en gezwollen oogleden.
Een loopneus, die overgaat in een verstopte neus.
Niesbuien.
Moe, koortsig gevoel.
Benauwdheid.
Soms hoesten en een pijnlijke keel.
Jeukend verhemelte.

De dikgedrukte zijn op dit moment allemaal van toepassing }:0

"De klachten kunnen per jaar verschillen (zowel qua sterkte als soort klacht). De hoeveelheid stuifmeel kan meer of minder zijn, maar ook spelen de weersomstandigheden een rol. Als het veel regent, blijft er minder stuifmeel in de lucht hangen. Droog weer en wind zorgen juist weer voor veel stuifmeel (pollen) in de lucht en meer/ernstiger klachten."

Kan ik er vanuit gaan dat ik last heb van de pollen (ondanks dat ik geen last heb van mijn ogen)? Zoja, moet je voor zoiets langs de huisarts of zijn er huis-tuin-en-keukenmiddeltjes voor? En nee, niemand in de gehele familie heeft hooikoorts dus ik heb geen flauw idee over de bovenstaande vragen :+
Een paar jaar geleden ben ik toevallig nog bij de allergoloog geweest en daar kwam geen allergie uit de testjes, maar ik neem aan dat dat kan veranderen.

Margreet

Re: Hooikoorts? Niet alle symptomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:19

De drogist heeft een heel schap met vrij verkrijgbare middelen, zeker in deze tijd van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:33

Dit klinkt heel erg als hoorkoorts :D

Gelukkig heb je niet alle symptomen, ik kan je vertellen dat dat geen pretje is :+

Ik zou eerst eens wat halen bij de drogist: prevalin is een fijn merk. Zeker als het je neus is: de neusspray nemen. En de kleine antihistaminepilletjes.

Mocht dat niet werken: langs de dokter voor een allergietest. Dan krijg je sterkere medicijnen. Die drogistmiddeltjes hebben bij mij al geen effect meer :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:40

Dat klinkt inderdaad als hooikoorts.
Je hebt wel verschillende pollen waar je eventueel allergisch voor zou kunnen zijn. Ik ben bijv. allergisch voor grassen, maar dat hoeft niet perse :=. Bij mij kwam dit als uitslag op het bloedprikken al een tijdje geleden, het kan opeens zo zijn, en het volgend jaar kan het ook opeens weer weg zijn. Gelukkig haha.
Zelf heb ik oogdruppels gekregen en neusspray, de neusspray nog niet gebruikt (moet eigenlijk wel := ) de oogdruppels wel en die werken voor mij heel goed. De neusspray die ik heb is van livocab :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:06

Ik heb ook niet alle symptomen hoor :) Ik heb alleen een zere keel dit jaar, slijm in m'n longen en hoesten. Oh ja, soms nies ik ook spontaan erg intens :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:10

Wat je ook kan doen, is ergens midden in een grote wei gaan staan vol met graspollen en het liefst nog vlakbij enkele berkenbomen.
Een paar keer heel diep door je neus ademhalen...
...en als het tien niesbeurten duurt eer je weer kan ademhalen dan ben je zeker dat het door de hooikoorts komt :') .

Maar ik heb ook-helaas-hooikoorts. Geen rode jeukende ogen, gewoon een loopneus, niezen en vreselijke jeuk aan mijn gehemelte.

Er zijn verschillende manieren om hooi koorts op te lossen. Zelf gebruik ik pilletjes van de apotheker die bij mij echt fantastisch helpen. Levociterizene, het witte product van xyzall. Er zijn ook bv mensen die een kuur gaan halen bij de huisarts, dan moet je voor een lange periode regelmatig naar de dokter om een spuit te halen en daarna ben je er volledig vanaf. Geen 100% garantie maar ik ken er toch een paar die schitterend resultaat hebben gehad :) .

Oh en het kan ook zeker dat je nog nooit van je leven last hebt gehad en het nu pas krijgt :j . Ik kreeg het pas na mijn 10de en pas op mijn 14de werd het echt erg.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 07-06-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:11

Wees blij dat jullie niet alle symptomen hebben :D dat was me ellende vorige week op vakantie met alle medicijnen thuis :')

Je kan inderdaad voor bepaalde pollen / grassen allergisch zijn. Of voor alle zoals ik (is helaas bewezen). En enige wat dan over het algemeen heel fijn is is een auto met de airco vol open :')

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:13

Ik heb juist alleen maar last van mijn ogen vaak, en af en toe een beetje niezen. Dus als ik jou was zou ik lekker aan de anti histamine gaan, scheelt een hoop!

vuurneon

De Aldi/Lidl verkoopt anti- hooikoorts tabletten waar al veel gebruikers zeer tevreden over zijn! Dus dat kun je zeker proberen :j

Of je nou cetirizine hebt van de apotheek of van de Aldi; dat maakt niets uit qua werking. Wel in de prijs.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-06-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:16

En nog een aantal tips:

- Elke dag voor het slapen even douchen / haren wassen. dan was je alle pollen uit je haar en komen ze niet in je beddengoed
- Kleding elke dag schoon, want ook daar zitten dus de allergiemakertjes in :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:18

Jans schreef:
En nog een aantal tips:

- Elke dag voor het slapen even douchen / haren wassen. dan was je alle pollen uit je haar en komen ze niet in je beddengoed
- Kleding elke dag schoon, want ook daar zitten dus de allergiemakertjes in :+

En niet je kleding buiten drogen :)