Sinds een paar dagen heb ik redelijk veel slijm. In eerste instantie dacht ik aan een verkoudheid, maar normaal gesproken als ik verkouden ben dan is het veel heftiger qua slijm/snot. Daarbij nies ik bijna nooit bij een verkoudheid en nu nies ik toch zeker wel 10 keer op een dag & heb ik andere vage klachten. Vanmorgen een soort schrale keel (met vervormde stem), een jeukend gehemelte en neus...
Nu dacht ik; misschien wel een vorm van hooikoorts, aangezien er op dit moment zoveel pollen in de lucht zijn. Echter heb ik nog nooit hooikoorts gehad en als ik daaraan denk zie ik nog altijd een aantal van mijn klasgenoten voor mij met enorm dikke, rode ogen en een snotneus.
Op de site van gezondheidsnet.nl staan de volgende kenmerken:
Jeukende, branderige ogen, die voortdurend tranen.
Rode en gezwollen oogleden.
Een loopneus, die overgaat in een verstopte neus.
Niesbuien.
Moe, koortsig gevoel.
Benauwdheid.
Soms hoesten en een pijnlijke keel.
Jeukend verhemelte.
De dikgedrukte zijn op dit moment allemaal van toepassing
"De klachten kunnen per jaar verschillen (zowel qua sterkte als soort klacht). De hoeveelheid stuifmeel kan meer of minder zijn, maar ook spelen de weersomstandigheden een rol. Als het veel regent, blijft er minder stuifmeel in de lucht hangen. Droog weer en wind zorgen juist weer voor veel stuifmeel (pollen) in de lucht en meer/ernstiger klachten."
Kan ik er vanuit gaan dat ik last heb van de pollen (ondanks dat ik geen last heb van mijn ogen)? Zoja, moet je voor zoiets langs de huisarts of zijn er huis-tuin-en-keukenmiddeltjes voor? En nee, niemand in de gehele familie heeft hooikoorts dus ik heb geen flauw idee over de bovenstaande vragen
Een paar jaar geleden ben ik toevallig nog bij de allergoloog geweest en daar kwam geen allergie uit de testjes, maar ik neem aan dat dat kan veranderen.

. Bij mij kwam dit als uitslag op het bloedprikken al een tijdje geleden, het kan opeens zo zijn, en het volgend jaar kan het ook opeens weer weg zijn. Gelukkig haha.
.
. Ik kreeg het pas na mijn 10de en pas op mijn 14de werd het echt erg.