Afgelopen maandag heb ik na een consult bij de huisarts bloed laten trekken met vermoeden op pfeiffer omdat ik continue moe, en uitgeput ben na het minste. Gistermiddag de uitslag gehad, geen pfeiffer maar wel bloedarmoede. Ik moet op rood vlees dieët, en echt, er zijn wel ergere dieëten denk ik zo

Nou komt mijn bloedarmoede dus door een te laag ijzergehalte in mijn bloed, wat een aantal jaar terug nog te HOOG was, wat hartkloppingen veroorzaakte, ik was toen 16 jaar. Nu ben ik dus 19 jaar en heb ik te weinig ijzer in mijn bloed, door de uitputting maar het doorbikkelen is mijn schildklier ook te groot, en mijn huisarts zei eerlijk dat hij mij nog veel te jong vond voor al het bovenstaande.
Tijdje geen last meer gehad van hartkloppingen, maar nu loop ik toch al echt vanaf 8 uur 's ochtends met een stekende druk op/onder mijn borstbeen, gevolgd door een steek met meer inspanning. En zelfs nu, nu ik zit nogsteeds een onwijs drukkend gevoel, niet pijnlijk, maar wel naar en misselijkmakend.
Op internet kan ik niks vinden, maar weet iemand toevallig of deze drukkende sensatie één van de symptomen is van bloedarmoede?
Alvast bedankt!

Niet bij laten zitten hoor, mocht je het niet of moeilijk opnemen, heeft vlees eten geen nut