Benauwd en hoesten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

Benauwd en hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:23

Hoi,
Al sinds zondag ben ik benauwd en het gevoel dat alles vastzat, ben toen naar de huisarts geweest en die zei dat ik astma heb.
Maandag naar mijn eigen huisarts toen begon het los te komen en die zij dat het geen astma is.
Nu heb ik prednison gekregen en sinds gisteren neem ik ook hoestdrank.
Maar het gaat niet over blijf hoesten blijft slijm komen en ook nog benauwd nu word dat wel iets minder maar niet veel.
Nu heb ik lopen Google'n en dat had ik beter niet kunnen doen daar wordt je panisch van.
Iemand ervaringen hiermee is het normaal dat ik er nu nog last van heb heb in december ook al een luchtweginfectie gehad en en januari een keelontsteking en sinds die tijd eigenlijk al een beetje pieperig dat is nu wel weg mits ik moet hoesten dan hoor je hem.
Maak me zelf er heel druk om en was van plan morgen weer te bellen.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:25

tribeworld schreef:
Hoi,
Al sinds zondag ben ik benauwd en het gevoel dat alles vastzat, ben toen naar de huisarts geweest en die zei dat ik astma heb.
Maandag naar mijn eigen huisarts toen begon het los te komen en die zij dat het geen astma is.
Nu heb ik prednison gekregen en sinds gisteren neem ik ook hoestdrank.
Maar het gaat niet over blijf hoesten blijft slijm komen en ook nog benauwd nu word dat wel iets minder maar niet veel.
Nu heb ik lopen Google'n en dat had ik beter niet kunnen doen daar wordt je panisch van.
Iemand ervaringen hiermee is het normaal dat ik er nu nog last van heb heb in december ook al een luchtweginfectie gehad en en januari een keelontsteking en sinds die tijd eigenlijk al een beetje pieperig dat is nu wel weg mits ik moet hoesten dan hoor je hem.
Maak me zelf er heel druk om en was van plan morgen weer te bellen.

niet op internet! wan zoals meerder zeggen: dan zou je nu dood gaan' bijwijze van ;) er staat daar zoveel ziektes op die gelijk zo ernstig zijn!
gewoon nog is naar je HA gaan en vooral rustig blijven :)

tribeworld

Re: Benauwd en hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:28

Nee idd die snap ik nu haha als ik die moet geloven heb ik nu k.
Maar sukkel nu al zo lang zit al niet super in me vel dus iedereen zegt tegen me dat het daardoor komt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:38

Astma diagnosticeren zonder verder aanvullend onderzoek? := Knappe huisarts.

Als je het echt niet vertrouwd kun je navraag doen over allergieonderzoek of longfunctietesten. Zonder dergelijke testen kun je eigenlijk niets zinnigs zeggen.

Maar überhaupt, je hebt het vanaf zondag, kan het geen flinke keelverkoudheid zijn met eventueel bijholteontstekingen gezien de hoeveelheid slijm? Ik herken mijzelf er namelijk in van afgelopen winter, vind het alleen persoonlijk een beetje raar dat meteen prednison wordt gegeven gezien je het maar zo kort hebt.

Kijk het eerst maar even aan zou ik zeggen. Probeer ondertussen flink te stomen met heet water en zout, veel (kruiden)thee drinken en je rust nemen. Vooral zorgen voor veel frisse lucht (geen tocht) en prikkelende situaties voorkomen (stoffig, rook etc.).

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:50

Ja dat dacht ik ook al dat die dat zo kan zeggen die man kende me ook helemaal niet.
Hij vroeg wel als eerst of ik bij paarden of katten in de buurt was geweest dat was dus beiden maar daar sta ik al 5 jaar alleen maar tussen.
Ik ben nu ook verkouden geworden,pijn in me oren opgezette klieren maar geen koorts.
Hoesten doet zeer en moet ik nu veel moeite voor doen.
Ik heb wel bloed geprikt voor allergieën en moet nog gebeld worden voor een luchtinhoud test ofzo.
Ik wordt er gewoon doodmoe van vooral dat hoesten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:06

Nu blijft het altijd moeilijk om te zeggen, maar ik herken mij er heel erg in van afgelopen winter. Ben ruim 4 weken snotverkouden geweest met keelontstekingen, bijholteontstekingen en dus duizelig, moe etc. Áls het inderdaad dat hardnekkige virus is wat nog steeds heerst, zit er niets anders op dan domweg uitzieken wellicht de klachten wat aangenamer maken.

De verdere berichten dus afwachten maar.

Beterschap!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:11

Ik heb echt de winter lopen sukkelen daarom baal ik hier nu zo erg van en dan niet gaan Google'n :-( begin me gelukkig al minder druk te maken dankjewel

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 05:29

Twee weken geleden kreeg ik dit ook: benauwd en hoesten. Maar inmiddels is dat weer helemaal over. Waarschijnlijk gewoon een verkoudheid die ook op je longen slaat. Dat moet vanzelf overgaan :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:43

Is het niet gewoon een vorm van hooikoorts? Daar kun je ook flink benauwd van worden en hoesten. Aangezien het pas sinds begin deze week echt lekker weer is geworden en er momenteel aardig wat pollen door de lucht gaan... Of je hebt een staartje van een griep meegekregen. %) Ik heb zelf - net als jij- ook de hele winter door lopen sukkelen, met als gevolg dat ik deze week ziek thuis ben door een griep. Opgezette amandelen, zere keel, heel veel hoesten, duizelig, koorts. Gaat wel weer over, maar vervelend is het wel.

Ben het wel met een van de voorgangsters eens: dat er zonder verder onderzoek Astma is geconstateerd en prednison is meegegeven, vind ook ik wonderlijk. Prednison is behoorlijk spul, dat je niet zomaar even moet innemen. :\

Wat het ook is, ik wens je in ieder geval beterschap! ;)

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 17:20

Vandaag toch maar weer naar de dokter geweest dit was mijn eigen huisarts maar dan zijn vrouw(heb er 2) en die zei ook dat het astma was.
Heb nu een inhaler gekregen ervoor die snel moet werken en merk al iets verlichting.
De rest hoort bij een verkoudheid die ik heb meegepakt helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:49

Ik heb een tijdje precies dezelfde symptomen gehad (heb ze nog steeds) en bij mij is er idd ook astma geconstateerd. Ik had het vooral na het sporten en als ik in stoffige omgevingen was, wat voor mij eigenlijk al wat belletjes deed rinkelen, maar toch even naar de huisarts. Eerste huisarts vermoedde dat ik astma had en heeft mij een inhaler meegegeven voor als ik benauwd werd, en dan moest ik na 2 weken weer terug komen. De inhaler hielp maar het benauwde en vooral het hoesten (inclusief piepende longen) bleef aanhouden. Teruggegaan en een longfunctietest gepland. In de tussentijd heb ik een ontstekingsremmende inhaler meegekregen en die werkt perfect. Ze vermoeden bij mij een combinatie tussen inspanningsastma en allergische astma. Best lastig dus.