Erythema (exsudativum) multiforme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynaro

Erythema (exsudativum) multiforme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 15:08

Zijn er hier bokkers die deze huidziekte hebben?

Er is zo weinig informatie over te vinden, maar ik ben dus één van de ongelukkigen die het heeft ;( Ik heb eigenlijk bijna altijd enkele bultjes/ontstekingen op mijn hand. Gelukkig heb ik (tot nu toe) de milde variant, en blijft het daar ook bij.
Vorig zomer had ik een heftige aanval, toen zaten mijn hele handen + elleboog onder. Toen ben ik ook naar de dokter geweest en deze heeft me doorgestuurd naar de dermatoloog. Daar was mijn aanval al zo afgezwakt dat er alleen nog lichte verdikkingen te zien waren van de huid, maar de dermatoloog (volgens mij 'n oude rot in het vak) hoefde nog niet eens de foto's van het begin van mijn aanval te zien of hij zei al dat het EEM was. Bij navraag wat ik allemaal gehad had qua geneesmiddelen (ik slik echt nooit wat, alleen de pil) bleek dat ik 2x loperamide had gehad wegens diarree. Dit was volgens hem de oorzaak voor mijn aanval.

Ik hoop dat er ook bokkers zijn met deze ziekte, zodat ik meer ervaringen kan horen! Denk overigens dat er meer baasjes van hun paard zijn waarbij de ziekte bij hun paard voorkomt, omdat het ook een ziekte bij een paard is.