Brief op de mat, kinderwensspreekuur. Wtf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Brief op de mat, kinderwensspreekuur. Wtf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:48

Kom ik zojuist thuis, ligt er een brief in mijn brievenbus. De gemeente den haag wil em graag uitnodigen voor het kinderwensspreekuur. Deze brief is gestuurd aan alle vrouwen tussen de 18 en de 42 jaar in den haag. En ohja, er staat ook nog onder
misschien bent u niet bezig met kinderen of heeft u moeite met zwanger worden. Mocht u zich gekwetst voelen bieden bij onze excuses aan. Dit is niet onze bedoeling.

Ik had echt een wtf moment, welke idioot besluit om zon brief te verspreiden. Of ben ik nu een zeikerd?
Ik ben absoluut nog niet met kinderen bezig en vond deze brief inderdaad erg vreemd. Iemand van 42 is de kans groot dat ze al een gezellig gezinnetje zijn. Deze brief slaat toch bij 80% van de mensen de plank mis?

Anoli

Re: Brief op de mat, kinderwensspreekuur. Wtf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:49

Gevalletje "geld over in het budget" ??

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:50

Haha, ik heb deze brief een aantal maanden geleden ook in huis gekregen. Had precies dezelfde gedachte :P
Woon in de provincie groningen...

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:50

Vind het ook behoorlijk bot, je zult maar door een ziekte of operatie geen kinderen kunnen krijgen.
Echt schandalig gewoon.

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:51

Ik heb hem ook gehad en dacht ook idd wtf,

Maargoed heb hem verscheurd en weggegooid

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:51

18 jaar := moet er toch niet aan denken...

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:53

Haha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:55

kinderwensspreekuur? Wtf := Nee, ik vind je geen zeikerd. Zou het zelf heel raar vinden zo'n brief te krijgen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:57

Ik kreeg het ook, juist alleen maar goed; heel veel weten niet dat ze ook voor die tijd advies kunnen vragen en als je de brief niets vind, kun je het gewoon weg mikken.

Hoewel ik ook even raar op keek en mijn moeder een rolberoerte bezorgde :') had ik wel zoiets van; goh, dat is wel iets voor de toekomst :j iets dat ik niet kende.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-06-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

_Tara_

Heel apart dit... Wat is daar precies de bedoeling van? Dat je gaat praten over dat je graag kinderen wilt met je huisarts?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:59

Ach.. toch heeft het gross wel kinderen.. luierreclames e.d. zijn er toch ook gewoon..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:00

Luierreclames vind ik toch wel anders dan dit. Vooral dat iedereen tussen de 18 (vrij jong?) en 42 een brief krijgt.. Kan het niet op een andere manier gepubliceerd worden?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:01

vind 18 jaar nog steeds te jong. maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:02

unihorses schreef:
vind 18 jaar nog steeds te jong. maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

Ja, maar het komt wel voor. Als ze het dan toch willen, dan kun ze beter informeren dat er zoiets bestaat. Dat kan ellende voorkomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:03

Het waarom staat ook in die brief en dat begrijp ik prima, maar ik vind het nogal wat om gewoon maar blind alle vrouwen tussen de 18 en 42 zon brief te sturen. Hij zal op misschien 10% van de mensen op toepassing zijn en dan is het voor een percentage daarvan weer van toepassing in die zin dat ze niet zelf naar de huisarts zouden zijn geweest voordat ze zwanger willen worden.
Weegt dat echt op tegen de mensen die ze hier ontzettend mee kwetsen en die hier heel veel verdriet an zullen hebben?
Het lijkt me dat ze dit echt wel wat selectiever kunnen doen via de ha ofzo...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:05

Ik had het ook handiger gevonden als er een poster zou hangen bij de huisarts en buurtcentra. Heb je al een grote groep te pakken.

Al vond ik het enig om moeder zo te laten schrikken en dat kan met die poster niet :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:06

vuurneon schreef:
Ik had het ook handiger gevonden als er een poster zou hangen bij de huisarts en buurtcentra. Heb je al een grote groep te pakken.

Al vond ik het enig om moeder zo te laten schrikken en dat kan met die poster niet :')

_/-\o_

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:08

_Tara_ schreef:
Heel apart dit... Wat is daar precies de bedoeling van? Dat je gaat praten over dat je graag kinderen wilt met je huisarts?

Die zin moest ik even 2x lezen voor ik snapte dat je bedoelde dat je met je huisarts gaat praten over je kinderwens met je eigen man _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:10

Nou ik vind het eigenlijk wel goed dat zo'n brief wordt gestuurd. Voor veel vrouwen is een voorbereiding op een zwangerschap niet bekend, bijvoorbeeld het folium slikken.

En ja het kan kwetsend zijn maar dat geldt voor zoveel dingen. Die hele borstkankermaand is voor veel patiënten ook vervelend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:15

Ik vind het nogal een verschil als er een borstkankermaand is, als wanneer alle bewoners een brief krijgen over borstkanker en om zich te laten testen met de risico's erbij.
Een "maand van de preventieve zwangerschapsmaatregelen" zou ik ook niet als wtf-moment omschrijven. Een brief die persoonlijk aan mij is gericht wel.

Bovendien vind ik het reinse geldverspilling, brief is voor misschien 5% van de mensen bedoeld waar de brief heen is gestuurd...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:19

Ik weet niet, ik weet niet hoe de cijfers zijn maar misschien ben ik wel zo naïef om te denken dat het echt nuttig is. Ik doelde overigens niet op een brief over het testen op borstkanker, maar hoe het overal nogal in your face is.

Mijn vader had dan geen borstkanker, hij vond het heel vervelend dat Oktober vol zat met posters langs de weg, radioreclame, tvreclame, films. Ik bedoel, het leven is gewoon nogal confronterend vaak. Zeker als je niet gezond bent.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:22

Ik snap dat je het niet over een brief heb, maar ik bedoel daar iets mee te zeggen. Ik vind een brief die persoonlijk aan iemand gericht is wat anders dan posters langs de rand van de weg.
Ik snap dat het beide nogal confronterend is, maar ik vind het een meer ongepast dan het ander..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:29

Anoli schreef:
_Tara_ schreef:

Die zin moest ik even 2x lezen voor ik snapte dat je bedoelde dat je met je huisarts gaat praten over je kinderwens met je eigen man _O-

Ik lees nu pas wat ik getypt heb en 't staat er wat onduidelijk idd _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:30

Ik dacht eerst dat het een grap was _O-

Verder vind ik informatie op wat voor manier dan ook eigenlijk nooit confronterend, ook niet als het gevoelig ligt bij me.