Muggen.. Help, hoe minder jeuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Muggen.. Help, hoe minder jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:47

Ik hoor jullie nu echt denken ''muggen? Mens doe niet zo stom, 't is net boven nul!''

maar echt.. Ik heb er al 20 gehad geloof ik..
Afgelopen zondag een leuk bosritje gedaan met paard en wagen. En ja hoor. Ik heb weer een aantal muggenbulten bij.

Deze befaamde ''bosmug'' levert mij ook veel grotere jeukende plekken op dan ''normaal''. Een muggensteek met daar omheen een 5cm grote harde jeukende schijf is geen uitzondering.

En tegen de tijd dat er veel muggen zitten, is het dus geen uitzondering dat ik 35 muggenbulten per been heb (oke, er is ook plek zat :') )...

Ik word er echt knettergek van, en zou graag weten wat te doen. Van die anti-mug rommel op me smeren helpt niet :\ Ze pakken niet alleen de blote stukken huid, maar vreten door handschoenen en spijkerbroeken heen..

Wie weet er wondermiddeltjes? Zou ik naar de huisarts kunnen gaan hiervoor, zijn er middeltjes die de ?allergische? reactie verminderen, zodat het in elk geval weer gewoon leuke beschaafde bultjes worden ipv schijven? Ik krab me nu in mijn slaap helemaal open.. Moet bijna van die anti-krab-wanten aan of sokken om m'n handen :')

_Tara_

Re: Muggen.. Help, hoe minder jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:59

Bij de huisarts kun je hier wel creme voor krijgen denk ik. Met cortico nog iets er in.

Maar deet helpt niet? Dat kun je ook onder je kleren doen he. Wel zorgen dat 't goed droog is voor je je kleren aan doet. En 't is de grootste troep die er bestaat. Maar dat weet je zelf ook zie ik :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:02

Stipje, hier zelf ook last van.
Erg vervelend!

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:02

Ik lees ook even mee.
Zit nu in Suriname en mijn benen zitten ook al helemaal onder. Wordt soms ook helemaal gek van al die jeuk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:04

_Tara_ schreef:
Bij de huisarts kun je hier wel creme voor krijgen denk ik. Met cortico nog iets er in.

Maar deet helpt niet? Dat kun je ook onder je kleren doen he. Wel zorgen dat 't goed droog is voor je je kleren aan doet. En 't is de grootste troep die er bestaat. Maar dat weet je zelf ook zie ik :P

:n ik ben eens helemaal ingesprayd met van die vieze stinkspray. Kreeg het er zelf haast benauwd van.
Maar ik zat helemaal vol toen...

Of ik zal moeten badderen in dat spul?

Mensen hebben mij altijd heel graag mee naar het bos. Al die muggen zitten bij mij :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:04

Ik heb dat ook heel erg gehad toen ik in Spanje was, toen bleek ik er allergisch voor te zijn := Even langs de huisarts gaan is wel een goed idee denk ik? Die kan je vast wel een goede crème voor schrijven en je helpen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:13

Dat ze zelfs zo door de deet heen prikken joh... Maar dan zou ik wel naar de huisarts gaan. Zoals hamsterfan al zegt, van die creme.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:16

ik heb het ook werkelijk altijd warm, dus ze zullen mij ook gewoon wel heel goed zien..
Zal morgen de huisarts eens bellen. Ik dacht er al aan, maar vroeg me ook af of ik me niet gewoon aanstelde om daarvoor naar de huisarts te bellen..

Ze weten het wel, ik ben 2 jaar terug geweest omdat ik echt knettergek werd van de jeuk (en toen kreeg ik de natte-doeken-tip.. benen en armen zaten toen onder := ) Dat was de eerste keer zo heftig (en de eerste keer zoveel muggebulten) vanaf toen krijg ik zo'n hevige reactie..

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:55

Ik gebruik zelf altijd nestosyl. Helpt erg goed. Maar ik heb geen muggenallergie.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:32

Ik wordt gelukkig zelden gestoken, maar als het zo ver is, zweer ik op lidocaïne zalf :)

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:38

Huismiddeltje: azijn erop. Helpt tegen de zwelling :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:50

inwrijven met weegbree blad

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:57

Gewoon direct Azaron erop werkt bij mij nog altijd het beste. Heb altijd overal wel zo'n stift of tube liggen, ook naast het bed.
En dan natuurlijk het krabben onderdrukken.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:00

voor die dikke schijven die ik daar ook van kan krijgen heb ik tavegil tabletten. ik pak ze niet standaard als ik een harde grote schijf krijg maar alleen als ik er echt last van heb en t me belemmerd in mijn functioneren.
Heb een keer zo'n schijf op mijn knie en enkel gehad, de zwelling drukt dat zodaning tegen de spieren daar dat ik er amper nog mee kon lopen.
Tavegil is alleen op recept verkrijgbaar.
verder voor de jeuk gebruik ik cardiflorcreme

Knackebrod

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:02

Bij muggenbulten gebruik ik altijd een soort klikkertje wat een heel klein schokje geeft.
Dat kleine schokje verdoofd de jeuk. Ikzelf vind het echt een super uitvinding! Werkt perfect, en je hebt ook geen last van plakkerige of stinkende middeltjes!

"Weet zo gauw alleen niet hoe dit ding heet, en hoe ik eraan kom"

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 10:21

:Y)
Sizzle schreef:
En dan natuurlijk het krabben onderdrukken.

:))
Dat doe ik al slapend.. Dan word ik in de ochtend wakker en heb ik bijvoorbeeld heel mijn benen open gekrabt :=

Ik heb bij de kruidvat net even ingeslagen. 2 DEET anti-muggensteek dingen. (een spay en een stick)
Lachen, dan staat erop ''alle onbedekte delen van de huid insmeren'' ja leuk.. En de bedekte delen dan? Die vreten ze ook op :P maargoed, ik ga het wel weer proberen..

En dan heb ik ook nog 2 insectenbeetpennen gekocht.

Azaron vind ik een onhandig spulletje. Dat geeft vreselijke vlekken in je kleding omdat je er een laagje ''prut'' op smeert..
Dan kun je zeggen onbedekt houden, maar dat wordt zo'n schandaal als je die bulten op je kont hebt staan :))

Ik ga vanavond naar het bos, dus ik kan waarschijnlijk beide producten wel testen.. :Y)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:26

Ik krijg ook enorme bulten, azaron en alle andere afterbite smeersels helpen bij mij helemaal niks. Vaak krijg ik daar zelfs meer jeuk van. Ik heb ooit omdat ik er iets op wilde smeren en dit toevallig binnen handbereik lag tantum op een muggebult gesmeerd en dat hielp! >;) Tantum is een zalf die je op pijnlijke spieren en gewrichten smeert. Sindsdien heb ik het altijd bij me.

En om muggebeten te voorkomen smeer ik met Mygga, antimuggenspul uit Zweden. Werkt bij mij veel beter dan de middeltjes die je hier in NL kan kopen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:48

om beten enigzins te voorkomen gebruik ik de muggenspray van de jaico. Werkt ontzettend goed, maar meestal prikken ze me dan nog op de plaatsen waar de spray dus niet niet geraakt heeft..........

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:59

Mocht je nou al gestoken zijn kan je er aambeienzalf op smeren.
Heet Lidocaine-levomenthol.
Werkt door de lidocaine verdovend

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:02

Menthol zalf wil ook nog wel eens helpen tegen de jeuk.
Verder slik ik ceterizine als ik gestoken ben vanwege mijn allergie.
Zijn officieel geloof ik tabletjes voor hooikoorts, maar bij mij werken ze ook als ik gestoken ben door iets :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 13:55

@avelienvd; dat klinkt als een product wat alleen op recept gaat?

@michelle__ mentholpoeder helpt hier maar heel erg weinig helaas. Weet niet of dat met zalf anders zou zijn.

Van die hooikoorts-tabletten zat ik ook al aan te denken. Als dat voor pollen-overgevoeligheid kan moet zoiets voor muggen-overgevoeligheid toch ook kunnen?

Ik ga morgen even bellen voor het telefonisch spreekuur van de huisarts. Ik heb 1 steek op mijn enkel, buitenkant precies bij dat ''botje'' wat uitsteekt. En heel mijn voet is aan het opzwellen, klopt niet maar loopt gewoon vol met vocht... Deze steek is al minstens 2 dagen oud, vermoedelijk 3.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:13

Wat _Michelle_ al zei anti histamine, werkt goed tegen de jeuk, kun je gewoon bij een drogist en dergelijke verkrijgen. Je gehebt wel de bulten maar niet de jeuk, wel blijven gebruiken tot ze weg zijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:15

Nee kun je gewoon vrij bij een apotheek halen

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:01

Ik heb precies dezelfde reactie als jou wanneer ik gestoken ben door iets.
Ik heb er echter ook koorts bij. Dus als je je niet lekker voelt ook evn temperaturen!

Mentholzalf vind ik beter werken dan poeder. Het werkt bij mij ook maar hooguit een half uur maar is toch iets!

Edit: het is meer gel dan zalf!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:26