Zeewier eiwitshakes, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Zeewier eiwitshakes, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 07:41

Hallo bokkers,

Ik ben wat zoekend naar hulpmiddelen om wat sneller af te laten vallen (sporten doe ik al *\%/* ) Bij mijn zoektocht kwam ik zeewier eiwitshakes tegen. Die beloven (zoals wel meer van dat soort producten) een gewichtsafname van 5-50kg door 1 of 2 maaltijden te vervangen door shakes.

Mijn vraag is dan ook: wie o wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de resultaten? Is het vol te houden? Ik las dat je 18 maaltijden uit een pot van 24,95 kan halen, das dus bij vervanging van 2 maaltijden, maar 9 dagen. Dan mogen de resultaten wel verbluffend zijn...

Deze bedoel ik
Afbeelding

Dus wie o wie :D

Utixo

Re: Zeewier eiwitshakes, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:51

18 maaltijden voor 24, 95 en de resultaten dan verbluffend? Vind het juist totaal niet duur in vergelijk met een normale maaltijd.
En verder... geloof er niet in, sorry. Heb je een ingrediënten lijst?

Zeewier met vanille smaak :#

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:09

Ik denk dat dit net is als alle andere poeders/shaken/pilletjes, als het zou werken, hadden we geen mensen met overgewicht meer. Ik heb hier dan ook geen ervaring mee verder.

Persoonlijk zou ik 't gewoon houden bij sporten en lekker gezond eten.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 08:23

Ik ook hoor Tara...

@Utixo: dit zijn de Ingredienten van Natusor Zeewier Eiwit Shakes:
Melkeiwit, whey proteine concentraat, ei-eiwit, l-carnitine tartraat, dextrose, smaakaroma vanille, spirulina, chlorella, guargom, kelp, undaria, xanthaangom, sucralose.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:23

Ik denk dat het helpt zolang je het blijft gebruiken. Mocht je later weer gewone maaltijden gaan eten dan zul je denk ik logische wijs aan van komen omdat in dee shakes dacht ik minder calorieën zitten. Ik denk dat je er meer baat bij hebt om te sporten en gezond te gaan eten waarbij je gelijkmatig en rustig afvalt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 09:32

Dat doe ik ook al Carola, het is puur om even een extra boost te geven aan het afvallen... ;)

Maar heeft nog niemand het zelf geprobeert?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:31

...kijk ook even in het topic over ontgiften met superfoods.

Zeewier zou kunnen horen tot superfoods.
En veel eiwit eten plus fruit ipv. koolhydraten (pleistoceen - eten) zoals Amber Albarda doet enzo, daar zijn ook wel topics en gegevens over.

Mijn ervaring is, dat je tamelijk moeiteloos afvalt. Ik eet veel fruit en veel eiwit - en ik let er op, dat ik voldoende zink, magnesium, B vitaminen en carnitine binnen krijg, zodat mijn lichaam goed haar vet kan verteren/ opbranden, zodat mijn suikerspiegel mooi constant is.

(Het tempo van het afvallen is me worst.)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:14

ik zou als ik jou was voor de afslank eiwit gaan van de body en fit shop. een stuk bekender en de resultaten zijn dr echt naar. en het is goedkoper :)
ook hier 1/2 maaltijden vervangen door een shake met 250ml water

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 07:00

Ik ga eens kijken of ik die kan vinden :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:05

Afvallen met shakes bestaat niet.

De reden waarom je door shakes te nemen gewicht verliest is omdat je calorie inname flink verminderd.
Net zoals je 1 maaltijd per dag zou vervangen door een glas cola, dan zou je ook afvallen.

Wanneer je gezond eet krijgt je lichaam voldoende proteine binnen en alle extra eiwitten worden door het lichaam afgebroken.

Je kunt net zo goed een smoothie drinken. Dan heb je in elk geval nog zuivel en vitamines die je binnen krijgt.

Een eiwit shake dient NOOIT!! een maaltijd vervanger te zijn maar is een supplement aanvulling voor fanatieke sporters zoals bodybuilders.