Schommelend gewicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Schommelend gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 15:32

Momenteel ben ik erg bezig met mijn gewicht. Vooral ook omdat mijn moeder en zusje hier tijdens de vakantie alleen maar over kunnen praten.
Ik ben prima op gewicht, maar in hun ogen nog te dik.
Nu had ik toevallig me vanmorgen gewogen en toen was ik 59,7 kg.
Omdat mijn zusje het niet geloofde dat ik zo licht was, net weer op de weegschaal gaan staan en was ik 64,7 kg.
Vond het wel erg veel verschil voor +/- een dag er tussen.
Hebben jullie dat ook? Of is dit abnormaal?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:34

Lijkt me dat je weegschaal kapot is. :')

Een kilo kan het hooguit nog wel schelen op een dag maar geen 5 kilo hoor.

moyra

Re: Schommelend gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:34

Tijd om een nieuwe weegschaal te kopen :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:37

Even serieus. Volgens mij ben jij een prachtige slanke meid als ik zo in je profiel kijk. Laat je alstjeblieft niet aanpraten dat je te dik bent, want je ziet er meer dan goed uit hoor.

Neemt niet weg dat ik ook een nieuwe weegschaal zou kopen :D

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 15:39

Whaha, dat kan ook jah :+ . Dan gaan we maar eens op zoek naar een nieuwe weegschaal.

Vind mezelf ook wel goed, alleen af en toe dan wordt je het gezeik zat van je familie en dan let je er maar weer eens op. Waarschijnlijk binnen 1 week weer over, want ik hou te veel van eten :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:39

Madje1992 schreef:
Whaha, dat kan ook jah :+ . Dan gaan we maar eens op zoek naar een nieuwe weegschaal.

Vind mezelf ook wel goed, alleen af en toe dan wordt je het gezeik zat van je familie en dan let je er maar weer eens op. Waarschijnlijk binnen 1 week weer over, want ik hou te veel van eten :o

Niet meer druk over maken want ik zie een prachtig slanke meid in je profiel.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:39

Ik denk toch ook dat je weegschaal kapot is :')
Dus tijd voor een nieuwe ! :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:40

Even in je profiel gespiekt en inderdaad zou me er niet druk over maken !

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:05

Inderdaad, er scheelt iets met je weegschaal :') . Ik heb ook zo eentje die soms het ene gewicht geeft, en dan geef ik er eens een flinke stoot tegen en ga ik er weer op staan, en dan ben ik plots een kilo afgevallen op die paar seconden :') .

Niks van aantrekken zeg, waar moeit je familie zich mee. Waarom zou jij voor hun moeten gaan afvallen? Omdat zij het mooier vinden om naar te kijken of wat? Ik weet niet hoe groot je bent, maar zo lang je kwa BMI goed zit en toch iet of wat gezond eet (als je bv drie keer per week vettig gefrituurd eet, eenzijdig en nooit groenten of fruit dan ben je toch niet zo goed bezig ookal weeg je niet te veel) dan zou ik mij er nu eens niets van aantrekken :) .

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 16:11

Ben 1,72 meter. Dus zit eigenlijk wel goed met mijn gewicht.

Mijn moeder is bang dat ik net zo stevig wordt als mijn vader, en ziet bij iedereen een buikje.
Dat buikje maakt dat je dan te dik bent, volgens mijn moeder. Mijn zusje ziet ze tegenwoordig ook en is dan ook het met mijn moeder eens. Mijn moeder vind alles altijd haar zaak, dus dat geeft haar, volgens haar zelf, het recht om hierover te oordelen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:15

Als ze bang is dat je zo stevig wordt als je vader dan moet ze maar bij je vader gaan klagen dat hij moet afvallen want dan is hij degene die al te dik is :D .
Laat je niet gek maken, 1.72 en 64 kilo is echt geen probleem. Tenzij je weegschaal echt finaal stuk is en je op een juiste eigenlijk 90 kilo weegt :P .

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:42

Jij te dik? :') Ben heeeellll benieuwd wat ze dan van mij vinden. Laat je niet gek maken, je bent prachtig!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:34

Me moeder dacht dat de weegschaal gewoon niet meer goed stond, dus die heeft de weegschaal op een of andere manier weer goed gekregen zegt ze. Toen ik me net weer woog was ik alsnog 62.2 kg. Vind het dus als nog erg veel om van 59,7 kg naar 62,2 kg te gaan.
Me vader kwam tot de conclusie dat de weegschaal niet meer klopt. Mijn moeder is nog altijd niet overtuigd.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:36

Laat je niet gek maken :n
Als ze zo graag ergens grip op wil hebben gaat ze zelf maar 3 keer per dag op de weegschaal staan en laat ze jou met rust.
Ik mocht willen dat ik zo strak buikje had als jij :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:40

Laat dat commentaar aub van je afglijden, snap sommige ouders ook niet, op deze manier maak je juist problemen van gewicht enz terwijl het echt niet nodig is. Hoe maak je mensen onzeker, cursus te volgen bij de moeder van ts (laat haar dit maar lezen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:43

Heeft er niet iemand met de instellingen van de weegschaal zitten spelen?
Dat deed ik altijd om mijn moeder te laten schrikken dat ze 'zomaar' 2 kilo erbij had hahaha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:44

5 kilo kan wel, maar dat is dan verschil in vocht en niet in vet.
Ik schommel ook zo en zeker met mijn menstruatie weeg ik ineens minstens 5 kilo zwaarder van het vocht, ik zie er dan ook pafferig uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:50

Het kan ook schelen in welk gedeelte in huis je jezelf weegt. Als ik mijzelf in de computerkamer weeg, dan ben ik lichter dan dat ik mijzelf in de badkamer weeg. Mijn vader heeft hetzelfde ontdekt bij hem thuis: als hij in zijn slaapkamer aan de ene kant van de kamer weegt, dan is hij lichter dan dat hij de weegschaal bij de deur (aan de andere kant van de kamer) zet. Geen idee hoe dat allemaal kan, maar het handigste is om altijd op dezelfde plaats en op een vast tijdstip te wegen. Op die manier heb je de meest redelijke gegevens. Moet wel zeggen dat zowel mijn vader als ik deze rare ontdekking deden sinds we allebei een electronische weegschaal hebben. We overwegen om weer terug te gaan naar een ouderwetse met een veer, want die was doorgaans op alle punten in huis hetzelfde.

P.S. Als er iemand NIET dik is, dan ben jij het wel TS! Ben jaloers op je slanke figuur! ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:52

Er kan wel verschil zitten in 's ochtends wegen en 's avonds. 'S avonds weeg je meer, maar dit is wel een erg groot verschil :P

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:52

smorgens weeg je meestal wel lichter dan savonds maar geen 5 kilo, dat kan niet
maar hoe groot ben je ? dan weet je pas of je 'te dik' bent

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:57

Van suiker ga je vocht vast houden, van zout ook.
Ik scheel als ik vocht vast houd zo 2 kilo zonder problemen!
Oestrogeen aanmaak ga je ook vocht van vasthouden.. Zeg nooit nooit.

Moet je voor de gein maar eens een week goed water gaan drinken en geen zoetigheid.
Als je normaal van het zoet bent zal je daar echt flink vocht mee verliezen.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 20:11

Ik ben 1,72. Wij hebben toevallig ook een electronische weegschaal. Weeg altijd op dezelfde plek, maar kan helaas niet op hetzelfde tijdstip wegen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:10

Madje1992 schreef:
Ik ben 1,72. Wij hebben toevallig ook een electronische weegschaal. Weeg altijd op dezelfde plek, maar kan helaas niet op hetzelfde tijdstip wegen.

Gewoon niet meer wegen, ik sta er alleen op als mijn jeans strakker of wijder gaat zitten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:13

Madje1992 schreef:
Vond het wel erg veel verschil voor +/- een dag er tussen.
Hebben jullie dat ook? Of is dit abnormaal?

Compleet normaal.

Dwz.: ik ging ooit anders eten en ik woog me elke dag (om te kunnen zien, of er iets gebeurde).

De standaard methode is: s'morgens, na wc.bezoek en voor ontbijt wegen.
het was zomer en ik was dus poedelnaakt.

Nou, voor de grap heb ik in die tijd ook een paar keer op de weegschaal gestaan met kleren aan (en ontbijt plus drank in de buik).
Dan was ik zo van 72 naar 75 kilo...

(En het maakte ook plm. een kilo uit, of ik iets meer naar voor of naar achter stond...)

En idd: vlak voor je menstruatie kun je als vrouw ook nog extra vocht vasthouden. (ik voede dat altijd aan 'zware borsten', waarop ik geplaagd werd, dat ik een dromedaris was...)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-06-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:13

Bedoelen ze het ook niet meer als een grapje? ''omdat je zooooveel eet'' ?