Dagelijks teken maar krijg ze er niet helemaal uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Dagelijks teken maar krijg ze er niet helemaal uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:47

Ja het zomerseizoen is weer aangebroken en dat betekend teken in de aantocht. Dus nu alweer 2 dagen achter elkaar een teek maar beide keren weer niet helemaal eruit gekregen. Toch maak ik zo'n ronddraaiende beweging >;) Kan het aan de tekentang liggen? OF doe ik nu ineens wat fout? :') Nouja er zullen er ongetwijfeld nog een hoop komen maar hoop niet op weer een AB behandeling ivm rode kringen enzo, is die kans dan ook groter als de kop nou blijft zitten?

Susyb

Re: Dagelijks teken maar krijg ze er niet helemaal uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:52

Ik zou niet weten wat je fout doet.. met zijn tangetje lukt het mij gewoon ALTIJD!
Misschien een nieuwe kopen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:52

Hoewel een van mn nijnen er laatst ook 2x achter elkaar op dr ooglid had maar die gingen er volgens mij wel helemaal uit bedacht ik me net..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:52

Ja, als de kop blijft zitten is de kans op ontstekingen groter, omdat dan juist hetgeen waarmee de teek in aanraking met andere dieren/mensen komt, achter blijft. Het ligt erg aan welke tekentang je gebruikt of je em er goed uitkrijgt. Ik heb er zelf 1 van metaal met een zeer scherpe punt, die werkt erg fijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:53

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:53

goed insmeren met shampoo of afwasmiddel even laten trekken en dan kun je hem zo eruit halen

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:54

Mij is altijd verteld dat je naar links moet draaien (en niet naar rechts wat logischer lijkt). Ik weet niet naar welke kant je draait?

En een kop die blijft zitten maakt de kans op ontstekingen veel groter, want die vallen er niet zomaar vanzelf uit.

Creatas

Zit je dan wel dicht genoeg op de huid bij het uitdraaien ?

Links/rechts draaien maakt in mijn ervaring (mens/dier ) weinig uit... Goede grip is belangrijker..
Laatst bijgewerkt door Creatas op 31-05-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Die heeft geen scherpe punt, maar een platte. Daarmee kom je niet goed tussen de kop en de huid in. Hetzelfde geldt voor zo'n plastic ding. Ik zal eens even zoeken of ik een afbeelding van de mijne kan vinden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:55

Creatas schreef:
Zit je dan wel dicht genoeg op de huid bij het uitdraaien ?

ehm daar heb ik eigenlijk niet echt opgelet :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:56

onley schreef:
goed insmeren met shampoo of afwasmiddel even laten trekken en dan kun je hem zo eruit halen

oh die kende ik nog niet, bedankt voor de tip!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:56

Afbeelding
Deze lijkt erg op die ik heb, met een zeer spitse punt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:56

dollyspikkel schreef:
Mij is altijd verteld dat je naar links moet draaien (en niet naar rechts wat logischer lijkt). Ik weet niet naar welke kant je draait?

En een kop die blijft zitten maakt de kans op ontstekingen veel groter, want die vallen er niet zomaar vanzelf uit.

Rechts :P

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:57

onley schreef:

NOOIT DOEN!!!!

Er gaat ook z'n verhaal op Facebook rond..
In veel shampoo's en zepen zitten bepaalde stoffen waardoor de teek spuugt voordat hij loslaat.
En in dit spuug (maaginhoud) zitten juist de schadelijke stoffen!!!

Lisette03

onley schreef:

en dan zal hij juist alle giftige stoffen die hij in zich heeft nog even bij je naar binnen spuiten, niet doen dus.

Als er een pootje of stukje kop blijft zitten dan ontsteekt dat inderdaad wel en zweert er zo wel uit, maar het kan geen lyme meer veroorzaken. Kan dus wat vervelend zijn, maar is niet gevaarlijk, terwijl zeep gebruiken dat dus wel kan zijn.

D__S

Misschien volgende keer eens links proberen? :P

antje_vip

Gewoon blijven pulken. Ik ben eens naar de dokter geweest omdat er nog een hoofd in mijn buik zat.. Die vrouw trok gewoon mijn velletje open en zat net zolang te pulken met een pincet tot alles eruit was. Dat had ik zelf ook wel kunnen doen :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:57

Oke ik zal het nu wel even ontsmetten met alcohol in ieder geval.

Zunzuncito

Als je met "de kans" Lyme bedoelt dan is de kans niet groter op lyme als het hoofd van de teek blijft zitten. Je wilt dat het hoofd ook meekomt omdat het anders vervelend kan gaan ontsteken en dat heb je liever niet. Ik denk dat het niet aan jou ligt dat teken er niet goed uitgaan, om heel eerlijk te zijn vind ik die plastic tekentangen maar niks, ik probeer alweer een tijd een tang te vinden met een open driehoekje, waarmee je de teek zo van de huid kon scheppen, maar ik vind ze niet meer. En niet vergeten dat een rode kring lyme kan betekenen, maar het kan ook niks voorstellen, net zoals dat geen rode kring hebben, niet perse betekent dat je geen lyme hebt. Altijd oppassen bij jezelf dus; liever niet gebeten worden dan wel.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 31-05-13 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:58

Waar en bij wie zitten de teken~? Er zijn speciale tekenbanden op de markt...en kan je zeggen ze zijn niet goedkoop maar ze helpen echt.
Ik had pas geleden een kat die met dr kop in een tekennest had gezeten en ik lieg niet mar die had echt tientallen teken op haar lijf en voornamelijk op haar kop en dan in en op oogleden echt helemaal eronder maar ze waren ze gruwelijk klein dat ze niet met een tang of hoe dan ook verwijderd konden worden dus had ze DA me die band aangeraden en idd na een dag of wat lagen er tig dooie teken op dr kussentje...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:59

volgens mij is draaien onderhand achterhaald. las een voldertje in de wachtkamer erover. ook nooit insmeren met olie o.i.d
denk dat er nu ook tangen zijn voor niet draaien?

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:59

saskiakefie schreef:
onley schreef:

oh die kende ik nog niet, bedankt voor de tip!

juist geen zeep ofzo gebruiken! daar irriteer je de teek alleen maar mee en zorgt voor meer problemen ;)
(mams geeft ehbo enzo en heeft ook stukje teken uitgezocht )

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:00

Mijn paard haalde ik ook dagelijks van stal met 4/5 teken. Gek werd ik er van, gelukkig kreeg ik de teken er wel goed uit. Sinds 3 dagen spuit ik mijn paard haar benen in met een mengsel van appel-azijn, water en een paar druppels tea tree olie. Helpt super goed. Haar gezicht dep ik met een sponsje met dat spul. Het stinkt verschrikkelijk, maar geen teek meer gezien. :)

Pas wel op met er op spuiten als ze nog teken op haar lichaam heeft, dan spuiten ze namelijk al hun gifstoffen in je paard!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:00

jaime_andrea schreef:
Waar en bij wie zitten de teken~? Er zijn speciale tekenbanden op de markt...en kan je zeggen ze zijn niet goedkoop maar ze helpen echt.
Ik had pas geleden een kat die met dr kop in een tekennest had gezeten en ik lieg niet mar die had echt tientallen teken op haar lijf en voornamelijk op haar kop en dan in en op oogleden echt helemaal eronder maar ze waren ze gruwelijk klein dat ze niet met een tang of hoe dan ook verwijderd konden worden dus had ze DA me die band aangeraden en idd na een dag of wat lagen er tig dooie teken op dr kussentje...

ehm op mij :+ Ik denk niet dat ik met een tekenband ga rondlopen :')
En ze zitten ook weleens op mn konijnen maar die kan ik het ook niet om doen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:01

saskiakefie schreef:
Oke ik zal het nu wel even ontsmetten met alcohol in ieder geval.

Denk er wel om dat je na die tijd gaat ontsmetten, niet als de teek er nog op zit.

Ik ben zelf fan van de tekenlepel :j, dan veeg je ze zo weg.
http://www.teekweg.nl/

(Maar ik gebruik ook een tekenhaak, probleem zit het bij mij vooral in goed achter de kop komen en dat vind ik met zo'n gleufje ideaal! http://www.medpets.nl/tekenhaak+o+tom/? ... tAodhWwAZQ )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-05-13 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt