Weerstand verhogen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kyraties

Weerstand verhogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 09:24

Ik weet niet of het hier goed staat zonee..... verplaats maar :P

Lieve bokkers,

Ik heb vegetarisch en ben de laatste tijd best veel ziek. Ik denk dus dat het aan mijn weerstand ligt.
Weet iemand hoe ik mijn weerstand kan verhogen.....
Ik heb wel al tips op internet gelezen maar dat doe ik al dus tips zijn welkom!!!

Groetjes
Kyra

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:58

ED --> MW

_Tara_

Re: Weerstand verhogen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:04

Misschien B12 bijslikken? En echinacea is ook goed voor je weerstand.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:14

Hoi Kyra,
het enige wat je niet uit vegetarische voeding kunt halen, is idd B12. Je weerstand kun je verhogen door veel fruit en groente te eten (google eens op het woord 'smoothie' voor gekke/lekkere recepten) en door te zonnen (vitamine D aanmaken).
Verder kun je alle benodigde eiwitten, vetten, vitamines uit plantaardig eten halen, maar je moet wel even weten hoe. Ik spiek nog wel eens op: http://dailylin.nl/food-healthy-simple-inspiration/

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:36

Veel groenten en fruit eten, maar vooral: sporten! Elke dag intensief 20-30 minuutjes sporten is genoeg. Door je verhoogde temperatuur, zweten en doorbloeding krijgen vieze ziektekiemen veel minder kans bij je :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:44

Gewoon zorgen dat alle factoren optimaal zijn voor de weerstand.

Vitamine A, D en C zijn de belangrijkste voor het immuunsysteem. Verder voldoende slaap en niet teveel stress.

Er zijn genoeg poeders en pillen verkrijgbaar die van alles beloven, maar bij de meesten blijkt het helemaal niet te weken buiten een placebo effectje om. (Zoals bij Echinacea)
Je kan het altijd proberen, maar ze zijn vaak alleen erg goed voor de weerstand van de omzet van de fabrikant. :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:48

Ik slik deze erbij
http://www.roter.nl/Vitaminen/product/4 ... -Weerstand

Meestal heb ik ze alleen in de winter nodig verder wel goed kijken naar je hele voeding-schijf krijg je ook genoeg ijzer binnen en gebruik je ook vlees vervangers en noten zijn ook niet geheel onbelangrijk in een vegetarisch dieet.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:33

Multi vitamine erbij gaan slikken?
Voor vega word ook vaak geadviseerd bepaalde vit extra te nemen net zoals bv bij rokers, alcoliste,zwangere, mense die weinig in de zon kome etc.