Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raponsje schreef:Ik weet niet in hoeverre je fanatiek wil gaan sporten als ik hoor dat je fysio fitness deed.
Maar wellicht kun je een mp3 speler vol zetten met muziek als je naar de sportschool gaat.
Zet er wat "up beat" muziek op. Bijvoorbeeld dance muziek.
Hoe actiever de muziek, hoe meer je geneigd bent om harder door te sporten en toch even lekker door te gaan. Dat zou wellicht helpen als je niemand naast je hebt staan die je net dat laatste duwtje geeft.
Als je niet heel erg intenstief gaat sporten misschien een mooi luisterboek op je mp3?
Desnoods begin je eerst 2 weken lang met elke dag een uur op je gemak rond fietsen met je mp3 in.
Dan kun je zien of je het echt alleen volhoud voor je bij de sportschool lid word.
Ah joh denk maar zo: je bent niet de enige die alleen is. Hier op de sportschool komen meer mensen alleen dan samen, denk ik.
. Perfecte oplossing voor mij: crossfit. Het is een soort van fitness, maar zonder de reguliere toestellen. Je doet veel meer oefeningen met je eigen lichaamsgewicht, en veel meer met losse gewichten. Iedereen gaat daar alleen naartoe, en het zijn altijd groepstrainingen (bij ons met max 9/10 personen, maar gemiddeld zijn wel met een 6/7tal) waarbij je begeleid wordt door je trainer/coach (houding, motivatie, techniek,...), en de onderlinge groepssfeer is echt fantastisch. Het is super intensief, doordat het een combinatie is van uithouding en kracht, maar er wordt ook wel echt rekening gehouden met wat je kan (ik heb bv last van mij rug, en de laatste training heb ik constant gewerkt met een gewicht van 15pound, ivp de 75pound die de andere vrouwen gebruikten
). Misschien eens proberen? 

en personal trainer is ook een goede. Iemand enig idee hoe duur dat ongeveer is?