Veranderd ziektebeeld bij migraine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Veranderd ziektebeeld bij migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 14:48

Hallo,

Ik heb sinds mijn 14e last van migraine. Ik heb migraine met aura verschijnselen. Daardoor is het voor mij snel duidelijk wanneer ik weer een migraine-aanval heb. Eigenlijk is migraine bij mij altijd een gevolg van stress geweest. De eerste maanden dat ik het had, had ik het heel erg regelmatig maar dat werd na een tijdje minder structureel tot het uiteindelijk vrijwel weg bleef. Ik had er sporadisch nog wel eens last van maar dan echt wanneer ik stress had.

De afgelopen jaren had ik hooguit een paar keer jaar een aanval. De migraine is bij mij niet heel heftig, het meest vervelend vind ik de aura die aan de hoofdpijn vooraf gaat. Dit duurt bij mij circa een 3 kwartier. De hoofdpijn zelf is over het algemeen prima te onderdrukken met paracetamol. Vroeger heb ik wel medicatie gekregen maar dat vond ik ontzettend vies en toen ik er achter kwam dat paracetamol voldoende was heb ik dat niet meer gebruikt.

Sinds een aantal weken heb ik erg veel last van migraine aanvallen, voornamelijk aura. Ik merk wel dat ik vooraf en na de aura niet scherp ben en een lichte hppfdpijn heb. Zelfs zonder paracetamol is de hoofdpijn slechts in mindere mate aanwezig en niet langdurig. In de afgelopen weken heb ik er soms zelfs diverse keren per dag last van en in ieder geval een aantal keer per week. Ik heb zelf echt geen verklaring waarom ik ineens zo veel aanvallen heb. Ik heb momenteel juist geen stress (in de wintermaanden wel gehad maar toen geen migraine) en ik zit prima in mijn vel (of eigenlijk zat want door de migraine die steeds maar terug komt voel ik me niet fijn).

Ik ben 2 weken geleden even langs de huisarts geweest maar die had er ook geen verklaring voor. Mijn bloeddruk is even gecheckt en dat was in orde. Ik overweeg nu bloed te laten prikken om te zien of daar iets uit komt.

Zijn er hier mensen die ook ervaring hebben met zo'n veranderd ziektebeeld bij migraine of die info of tips voor mij hebben?

Groetjes Danielle

Silvia

Re: Veranderd ziektebeeld bij migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:13

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 07:48

Nee, bedankt voor de tip!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:09

Veranderde hormoonbalans?
Ik kreeg vreselijk last van migraine toen ik de pil slikte.
Heb het nu nog steeds regelmatig, maar dit komt veelal vanuit mijn nekspieren.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 12:40

Vasthi er is (voor zover ik weet) niets veranderd...

Ik heb afgelopen nacht wel met een ander kussen geslapen omdat ik me ineens realiseerde dat ik al een paar keer heb gehad dat ik 's nachts wakker werd en "niet lekker lag". Wie weet helpt dat...