Haarpijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Haarpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:15

Hoi!

Wie kent dit? Haarpijn noem ik het maar even, weet niet hoe ik het anders moet noemen :+ . Maar ik heb dit extreem na het dragen van een knot of staart. Als ik werk heb ik mijn haar vast, en na een uur of 3/4 heb ik al erg veel pijn aan mijn hoofd, echt een trekkerige gevoel. Als ik dan over mijn hoofd wrijf voelt het alsof mijn hoofd een en al blauwe plek is. Het is dus niet een gewone hoofdpijn zoals iedereen wel is heeft, maar alsof iemand heel erg hard aan mijn haren trekt.

Wie kent dit en weet er iets mee te doen? Zodat het misschien minder wordt? :)

Groetjes :wave:

Xjewillemijn

Re: Haarpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:16

ik heb dat ook helaas ook nog niet de gouden tip gevonden :(

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:17

Ja herkenbaar, kan zijn dat je hoofdhuid te droog is. En anders om de zoveel uur even je haar los doen

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:18

Ik heb het ook.

Het beste werkt bij mij is mn haar te wassen in warm water. Het liefst in bad gaan liggen met mn hoofd in het water en dan goed masseren. En daarna droog fohnen :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:46

Je haar minder strak doen?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:47

Herkenbaar. :)
Het ligt er niet aan hoe strak, hoog of laag, knot of staart, ik heb het altijd na een paar uur.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:52

Minder strak doen helpt inderdaad niks..

En ik was m'n haar altijd met warm water :') Maar dan heb ik het de volgende dag gewoon weer/nog..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:55

Heel herkenbaar!
Enige wat helpt bij mij is om m'n haar minder lang en minder strak vast te maken. En zo nu en dan je hoofdhuid masseren.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:00

Ik heb het indd ook regelmatig.
Wat bij mij enigzins helpt, halverwege de dag even opnieuw de staart of knot indoen :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 19:56

Als ik mijn haar los doe, doet het nog meer zeer. Lijkt het net alsof al mijn haren uit m'n hoofd worden getrokken -O-
Ik probeer het altijd een beetje te masseren onder het werken om het wat te verminderen. Ik heb ook vaak het idee dat mijn hoofdhuid heel erg warm is...

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:58

Ik heb het ook, als ik dan mn haar los doe.. auww
Ik lees even mee

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:58

Oh verschrikkelijk. Niks helpt er echt tegen op dat moment. Het enig wat helpt is het opnieuw goed te wassen en te fohnen zodat het weer goed/recht naar beneden hangt.

Je kan het inerdaad maar beter laten zitten in plaats van los laten hangen, want dat doet inderdaad nog meer pijn. Nu ik mijn haar bijna altijd los laat (zonder gel ofzo) is het echt stukken minder en heb ik het zelden (bijvoorbeeld weleens als mijn haar gek opgedroogd is na het douchen).

De gouden tip is er niet geloof ik haha!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:59

Ik weet niet hoe lang je haar is, maar het kan ook zijn dat je over de grens bent gekomen wat je kan hebben zegmaar. Wellicht dat je met korter haar geen last meer hebt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:00

Ik heb het ook regelmatig. Beste is dan om m'n haar gewoon los te gooien, dan gaat het vaak wel weg :)

Edit: sorry had je tweede post gemist. Ik heb dus duidelijk wat anders dan jij hebt :(:)
Laatst bijgewerkt door imd op 29-05-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:00

Ik heb dit ook wel eens en mijn zus ook, ze zei je moet de shampoo alleen op je hoofdhuid masseren en dan wordt het minderen. Sinds ik dat doe is het niet meer terug gekomen en normaal had ik dat al na 1 dag niet douchen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:03

Haarpijn ontstaat meestal op de plaats waar kruinen op je hoofd zitten.
Door dat je je haar in een staart of knot doet wordt het haar vanuit je hoofdhuid gedwongen in een bepaalde richting te liggen.
Dan zijn er dus ook haren die tegen de haargroei richting in worden gedwongen.
En die haargroei punten gaan pijn doen.
Er is zolang je je haar lang hebt en in een staart dan wel knot draagt weinig aan te doen.

Ik had het zo extreem. Elke dag de hele dag hoofdpijn.
Verschrikkelijk.
Van pure ellende heb ik 2 maand geleden mijn haar afgeknipt en heb ik nu een kort koppie.
En ik ben van de pijn af! Heel blij mee dus.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:05

ik heb het ook welles, en dan doet het zo pijn om je haar een andere kant op te bewegen. dacht dat dit weer een gek trekje van mezelf was maar dat valt mee blijkbaar :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:28

Ligt het er misschien aan hoe hoog je je staart hebt? Als ik een hele hoge of juist hele lage staart heb, dan heb ik nergens last van. Doe ik een 'middelmatige' staart in dan krijg ik wel last van haarpijn (en inderdaad, vooral je haar de andere kant op doen dan := ).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:29

Haar kort knippen. :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:31

Ik ken het wat ik vaak deed op de plek waarover zeer deed gliss kür opspuiten niet van een afstand maar echt 0,5 a 1 cm van je hoofdhuid. Het werd heel snel minder. Al na het op spuiten.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 20:36

Ik heb redelijk lang/dik haar. Maar wil het echt niet afknippen :=
Eigenlijk maakt het niet veel uit hoe hoog/laag ik hem heb, maar ik ben er wel achter gekomen dat als ik mijn haar vast heb met een knip dat het nog veel meer zeer doet. Jeetje heb daar echt twee dagen last van gehad en ook moeilijk van geslapen.. :n

Inderdaad, je haar dan de andere kant op doen 8)7 Auwwww

Wij hebben hier trouwens ook een tijd de shampoo van andrelon voor de hoofdhuid gehad, maar dat hielp ook niet..
Als ik mijn haar in een schuine vlecht heb, is het wel veel minder. Maar dat is voor mij vervelend met werken helaas.

In mijn profiel staat wel een recente foto van hoe lang mijn haar is. Die foto is trouwens net na de kapper gemaakt, dus het was nog een stuk langer.