tintelingen & hoofdpijn, nog nooit eerder gehad!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

tintelingen & hoofdpijn, nog nooit eerder gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:48

hoi bokkers,

ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt.....
ging vandaag topfit naar school niks aan de hand, voelde me prima. ik was wel wat moe maarja 7 uur opstaan is voor mij gewoon geen pretje ;)
het was bijna tegen de middag en in een keer voel ik een soort tinteling in mijn arm, ik keek naar mijn arm hield um vast en begon er mee te schudden omdat ik dacht dat ie sliep. Niet dus.
Daarna voelde ik dezelfde tinteling in mijn lippen en begon ik toch wat duizelig te voelen, ik zei tegen me vriendin: 'ik voel me niet zo lekker worden' dus heb ik netjes gevraagd of ik even weg mocht.
Ik ging zitten en gelukkig kwam er op dat moment een super aardige lerares aan met wie ik ging praten, en vertelde dat ik me niet zo lekker voelde.
Ze zei dat een paar dagen geleden ook iemand is geweest die zoiets had gehad en ook was gaan hyperventileren etc. dus ik schrok wel maar ze vertelde me dat dit een soort van spanning was...eh nou okee dat zal dan wel. Op een gegeven moment voelde het als of mijn tong dik werd en ik begon wat 'dikker' te praten dat vertelde ik dus ook tegen haar, nog geen minuut daarna haalde ik worden door elkaar en duurde soms even voordat ik op het woord kwam en de lerares moest me ook verbeteren dan zei ik: 'lijk me gloed' :roll: heel raar...gelukkig gingen de tintelingen weg en ging het weer beter.

toen ik tussen de middag buiten in de zon zat, begon heel langzaam en eerst nog zacht een kleine hoofdpijn te komen, daar dacht ik eerst niet aan.
het werd steeds harder, en harder en omdat we een dansles hadden en keiharde muziek aan stond....had ik echt het gevoel alsof iemand met een moker op mn kop stond te rammen.... _-:(
ik ben toch doorgegaan en op het laatst trok ik het gewoon echt niet meer! tranen rolde over mijn wangen die ik dan weer weg veegde want ik ben niet graag een mietje.... :n

toen ik uiteindelijk naar huis ben gegaan, op de fiets, ben ik onderweg twee x bijna in slaap gevallen en zat de heletijd te gapen :O
eenmaal thuis ben ik in bed gedoken en heb 3 uur geslapen, en gegoogled en om eerlijk te zijn werd ik daar best bang van....al die ziektes die voorbij komen rollen.....

respect als je het hebt gelezen!, maar ik wist niet zo goed wat ik er mee moest heb het nog nooit eerder gehad, en ik vond het vooral bijzonder raar :?

(ik ga er zeker met mijn moeder over hebben en als het aanhoud ga ik naar de dokter ;) )

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:52

nou.. dit is wel iets waarmee ik gelijk naar de dokter zou gaan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:53

Niet op internet kijken, deed ik vroeger ook altijd en werd er spaans benauwd van.

Ik vind het wel serieus klinken, dus zou toch even contact opnemen met een dokter. Misschien zegt die meteen dat het niets ernstigs is dat scheelt je zorgen maken en als hij het niet vertrouwd kun je meteen langs en dat scheelt ook weer onzekerheid. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:57

Niet eens de dokter, dit klinkt als iets voor t ziekenhuis, met spoed.
Of inderdaad met spoed naar je huisarts.
Dergelijke symptomen kunnen op een flink probleem met je hersenen duiden.
Niet iets om mee te wachten. Ook als t niets ernstigs blijkt te zijn , kun je dat maar beter zeker weten

Je lerares had t al gelijk veel serieuzer moeten nemen toen je spraak ineens niet goed meer was.

Niet mee wachten, gelijk medische hulp inschakelen.

Mn zwager heeft een aantal jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt, die lag een paar uur later in coma.
En is nooit 100% hersteld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:58

Klinkt als migraine, gewoon even bellen :)

Brainless

Heb ik regelmatig, dat komt bij mij door migraine.
Hier hebben veel meer mensen last van die (flinke) migraine aanvallen hebben.

varlin

Nee als je alleen al op vermoeidheid googled dan krijg je de engste ziektes te zien.

maar zou het toch niet onderschatten.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:00

hmm okee ik ga nu met spoed: in hoeverre ik dat kan naar beneden en naar mijn moeder die me nog niet had gezien was gelijk in bed gegaan..
ik ben altijd wel een paniek haasje, dus krijg het er wel benauwd van.... :7

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:01

Klinkt mij erg als prodrome, aanval, en postdrome van een migraine aanval in de oren. Het begint met neurologische verschijnselen, dan krijg je de pijnaanval, en daarna kan je je echt hondsmoe voelen.

Ik ben echter geen arts, dus... Maar mocht het dit zijn, is het in elk geval niet iets om bang van te worden, het komt natuurlijk heel eng over, maar is vrij onschuldig (afgezien van de pijn, ellende die je eraan ondervindt, natuurlijk).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:02

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... dpijn.html

Citaat:
Basilarismigraine
Dit een vorm van “migraine met aura” met een specifiek aura:

Bitemporale gezichtsveldstoornissen of hersenstamverschijnselen (dubbelzien, draaiduizeligheid, dysartrie=moeilijk praten en ataxie)
Duur van de aura is tussen de 4 en 60 minuten
Treedt meestal op vlak voordat de hoofdpijn begint
Kan ook tijdens een migraine aanval optreden

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:02

Ik heb dit ook wel eens gehad. Enorme hoofdpijn samen met tintelingen in mijn ledenmaten, tong inderdaad het voelt dan ook een beetje alsof je in slow motion denkt en beweegt. Geluid en licht is vervelend, ik word ook heel misselijk trouwens. Ik heb het nu een keer of 5 gehad, heb mijn dokter er eens naar gevraagd hij zei dat het wel migraine kon zijn en dat ik terug moest komen als het weer gebeurde (laat het duidelijk zijn dat dit was na het voorval en ik me dus alweer kiplekker voelde, mijn dokter heeft met niet in die staat weg gebonjourt). Maar sindsdien is het eigenlijk niet meer voorgekomen, dus de echte diagnose is nooit gesteld.

Niet meteen in paniek raken hoor, als je iedere dwarse scheet gaat googlen raak je alleen maar in paniek gewoon naar je dokter gaan...
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 28-05-13 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:03

Dallista schreef:
Klinkt mij erg als prodrome, aanval, en postdrome van een migraine aanval in de oren. Het begint met neurologische verschijnselen, dan krijg je de pijnaanval, en daarna kan je je echt hondsmoe voelen.

Ik ben echter geen arts, dus... Maar mocht het dit zijn, is het in elk geval niet iets om bang van te worden, het komt natuurlijk heel eng over, maar is vrij onschuldig (afgezien van de pijn, ellende die je eraan ondervindt, natuurlijk).

ja voelde me echt heel beroerd en een beetje slapjes

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:05

liedje89 schreef:
Ik heb dit ook wel eens gehad. Enorme hoofdpijn samen met tintelingen in mijn ledenmaten, tong inderdaad het voelt dan ook een beetje alsof je in slow motion denkt en beweegt. Geluid en licht is vervelend, ik word ook heel misselijk trouwens. Ik heb het nu een keer of 5 gehad, heb mijn dokter er eens naar gevraagd hij zij dat het wel migraine kon zijn en dat ik terug moest komen als het weer gebeurde (laat het duidelijk zijn dat dit was na het voorval en ik me dus alweer kiplekker voelde, mijn dokter heeft met niet in die staat weg gebonjourt). Maar sindsdien is het eigenlijk niet meer voorgekomen, dus de echte diagnose is nooit gesteld.

dit had ik dus ook, ik had echt zo iets van' okee wat gebeurd hier' ik had ook het gevoel als ik mijn armen zag dat ze niet van mij waren ofzo heel raar met die tong is zo vervelend het voelt alsof iemand je keel dichthoud etc

Duhelo

Re: tintelingen & hoofdpijn, nog nooit eerder gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:16

is typisch een migraine aanval. Ik heb het net hetzelfde
begint met vlekjes tezien (gewoon een blinde vlek zeg maar)
Als ik mijn twee handen voor mij leg en bv naar mijn toetsenbord kijk, zie ik meestal mijn rechterhand wél nog en mijn linkerhand niet meer.
daarna begint (meestal links) mijn hand te slapen, trekt door naar de linkerkant van mijn gezicht. Dubbel praten, niet kunnen concentreren, geen woorden deftig kunnen uitspreken, heel lastig allemaal.
Dat kan wel een uur of 2 duren. Dan begint de koppijn op te zetten, en de andere symptomen verdwijnen dan weer. En dan heb ik gewoon ondraaglijke hoofdpijn.
Beste remedie (voor mij!) is bij aanzet 2 ibuprofens 600 mg slikken en het wegslapen. Voel me nadien wel belabberd.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:52

Duhelo schreef:
is typisch een migraine aanval. Ik heb het net hetzelfde
begint met vlekjes tezien (gewoon een blinde vlek zeg maar)
Als ik mijn twee handen voor mij leg en bv naar mijn toetsenbord kijk, zie ik meestal mijn rechterhand wél nog en mijn linkerhand niet meer.
daarna begint (meestal links) mijn hand te slapen, trekt door naar de linkerkant van mijn gezicht. Dubbel praten, niet kunnen concentreren, geen woorden deftig kunnen uitspreken, heel lastig allemaal.
Dat kan wel een uur of 2 duren. Dan begint de koppijn op te zetten, en de andere symptomen verdwijnen dan weer. En dan heb ik gewoon ondraaglijke hoofdpijn.
Beste remedie (voor mij!) is bij aanzet 2 ibuprofens 600 mg slikken en het wegslapen. Voel me nadien wel belabberd.

ik herken die klachten echt wel, die koppijn is verschrikkelijk dan voel je je echt hondsberoerd....ik ga morgen wel naar de dokter aangezien mijn moeder het niet fijn vond van mn tong & gezicht...ze wil ook dat ik thuis blijf :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:44

Hoe gaat het nu?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 20:51

beter bedankt :), ik heb migraine met aura (waarschuwingstekenen) dus het word aangegeven door mezelf wanneer ik migraine krijg haha ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:00

Je hoeft niet altijd een aura erbij te krijgen, sommige mensen hebben het altijd, sommigen hebben het de ene keer wel bij een aanval, de andere keer niet (en ja, sommigen helemaal nooit, mazzelaars, haha). En onthoud dat de aura echt van alles kan zijn, de meest uiteenlopende neurologische verschijnselen.

Hopelijk is het niet altijd zo heftig als je deze keer ervaarde!! En goed dat je nu weet wat het was, dat is vast toch een opluchting. Veel sterkte ermee!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:04

Als ik google soms moet geloven met de symptomen die ik had, had ik al lang dood moeten zijn..

Waar zit precies de hoofdpijn? Aan 1 kant van je hoofd? Want het klinkt heel erg als migraine. Maar misschien dat je HA even kan bellen en hetzelfde verhaal voorleggen. Dan kan hij wel zeggen of je even langs moet komen of niet.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:07

Leffroi schreef:
Als ik google soms moet geloven met de symptomen die ik had, had ik al lang dood moeten zijn..

Waar zit precies de hoofdpijn? Aan 1 kant van je hoofd? Want het klinkt heel erg als migraine. Maar misschien dat je HA even kan bellen en hetzelfde verhaal voorleggen. Dan kan hij wel zeggen of je even langs moet komen of niet.

ben al geweest bij HA en die zei dat ik dat had, ik heb het bij mn slaap en achterkant als ik buk ook in mn achterhoofd.
ik werd namelijk ook heel misselijk in het licht......migraine dus

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:17

Vereentjex schreef:
Leffroi schreef:

ben al geweest bij HA en die zei dat ik dat had, ik heb het bij mn slaap en achterkant als ik buk ook in mn achterhoofd.
ik werd namelijk ook heel misselijk in het licht......migraine dus

Ai, dat is best klote. Heb het zelf ook minstens 1 keer in de week. Maar ik heb spuiten gekregen, Immigran. Daarmee is het met een half uur weg, echt ideaal. (Is ook het enige wat helpt bij mij..) Sterkte er mee!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:41

Heb je smelttabletjes gekregen? :)