Wat heb ik nu weer ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Wat heb ik nu weer ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:10

Ik weet het niet meer… Nu bijna drie weken ziek thuis en de klachten vermeerderen zich, het vooruitzicht wordt er ook niet echt beter van.
Ik loop momenteel stage ( HBO ) maar kan deze nauwelijks tot niet doen, halve dagen werken zijn al erg zwaar voor mij en ik
hou het tot nu toe dan ook geen hele dagen vol. Dit betekent ook dat ik alle zieke dagen in moet halen.
( Ik hoor mijn zomervakantie al “tot volgend jaar! “ roepen )

Zelf ben ik al 9 jaar aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Hiervoor allerlei onderzoeken gedaan,
van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd, om er uiteindelijk achter te komen dat er niks mis zou zijn met mij.
“Tussen de oren zou het zitten”…

moedeloos wordt ik er van. Heb het ondertussen al ruim 2 jaar opgegeven om er nog achter te komen waar ik last van heb en probeer er mee te leven.. tot nu..

Plotselinge koortsaanvallen, duizelig, evenwichtsverlies, licht in het hoofd, hoofdpijn, rilaanvallen, koud/warm aanvallen, paniek aanvallen,
problemen met mijn spraak ( moet mij concentreren om een zin uit te spreken, anders gebruik ik plots woorden die kant nog wal slaan in die zin..
wartaal heet dat volgens mij ?) , zwaar vermoeid, geheugenverlies, kortademig, benauwd, etc… noem maar op.
Dit is een klein stukje van de klachten die ik heb gekregen de afgelopen drie weken.

Iemand sprak mij aan of het geen Lyme kon zijn.. na het checken van de lijst bezit ik 35 van de 50 symptomen, ruim 70 %...
De test is gedaan ondertussen, maar de uitslag laat nog steeds op zich wachten ( terwijl er toch echt met een week uitslag zou zijn )

Ondertussen heb ik nu al 4 dagen een soort spierstijfheid ontwikkeld door mijn hele lichaam, alles doet zeer en kan bijna niks
doen zonder pijn of geblokkeerd te worden door een been wat niet lekker mee wilt lopen.
Sinds deze 4 dagen zie ik ook ineens onwijs veel blauwe plekken op mijn armen en benen.. geen idee hoe ik er aan kom, maar ze zijn er in allerlei kleurtjes en maten. Doen ook goed zeer.

Pfeiffer heb ik 5 jaar geleden gehad in de zware variant en ik besef me heel goed dat ik dit altijd bij me zal dragen ( zwaar vermoeid)

Ik weet gewoon echt niet meer waar ik last van zou kunnen hebben, de huisarts neemt mij nou niet bepaald serieus,
aangezien mijn bloedwaardes verder wel normaal zijn( zoals al 9 jaar )
Heb trouwens nu anderhalf jaar deze huisarts.. niet dat ik deze al 9 jaar heb ;)

Herkent iemand hier iets van ? het is een hele lap tekst met allerlei klachten, maar de gemoederen lopen bij mij een beetje op…
Daarbij helpt het voor mij wel een beetje dat ik het van mij af kan schrijven.

Toverbal

Re: Wat heb ik nu weer ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:14

Wanneer heb je voor het laatst bloedgeprikt?
Ik zou toch weer na de HA gaan of naar een andere om nogmaals bloed te laten prikken, na aanleiding van de vele niet verklarende blauwen plekken, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:15

Zijn ze er al uit of pfeiffer tijdelijk is of dat je er altijd last van blijft hebben?klinkt naar wat je mee struggelt, sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:19

Is er ook al op b12 geprikt? Word meestal ook vergeten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:20

ik zou laten testen kan van alles zijn.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 28-05-13 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:20

Al eens op vitamine B12 tekort laten checken?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:25

marleen_usar schreef:
Heb je al op MS laten testen?

Mijn hemel.

TS, het lijkt me verstandig dat je hulp inroept van een arts, niet van onwetende bokkertjes die de meest enge ziektes om je oren smijten.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:26

Toverbal schreef:
Wanneer heb je voor het laatst bloedgeprikt?
Ik zou toch weer na de HA gaan of naar een andere om nogmaals bloed te laten prikken, na aanleiding van de vele niet verklarende blauwen plekken, sterkte!

Ik heb 2 weken geleden bloed laten prikken.
Heb zojuist gebeld naar de huisarts.. kan vanmiddag terecht bij een andere arts voor mijn blauwe plekken.

pimaude schreef:
Zijn ze er al uit of pfeiffer tijdelijk is of dat je er altijd last van blijft hebben?klinkt naar wat je mee struggelt, sterkte

Aangezien ik de zware variant heb gehad, blijf ik er qua conditie altijd wel last van hebben.

love_western schreef:
Is er ook al op b12 geprikt? Word meestal ook vergeten.

B12 heb ik wel gevraagd of ze die wilde testen, maar begin nu te twijfelen of het wel gedaan is. Ik heb wel een algemeen bloedbeeld onderzoek gekregen.

marleen_usar schreef:

MS nog niet op laten testen, hoe gaat dit in zijn gang ?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:28

Kattenbak schreef:
marleen_usar schreef:

Mijn hemel.

TS, het lijkt me verstandig dat je hulp inroept van een arts, niet van onwetende bokkertjes die de meest enge ziektes om je oren smijten.

Als je mijn OP geheel door leest dan weet je dat ik momenteel bij een arts loop :) al 9 jaar zelfs... Ik kan wel tegen een stootje en weet daarbij wel wat eventueel zou kunnen en wat niet ;) maar aangezien ik momenteel door de bomen het bos niet meer zie.. kan het nooit kwaad om hier om ervaringen te vragen of bokkers die willen meedenken met mij, toch ?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:29

Goed dat je vanmiddag bij een andere arts terecht kan, zou dan niet alleen de blauwe plekken bespreken, maar je hele geschiedenis met degene bepraten, mogelijk kan deze arts je wel verder helpen.
Die heeft een frisse kijk op de situatie en kan je misschien verder helpen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:33

Ik las je verhaal en ik dacht meteen: 'Er gaan mensen vragen of je je op B12 hebt laten testen'.. En ja hoor. Allerlei vage klachten en iedereen roept onmiddellijk B12 :D
Ik ben een tijdje ook heel moe geweest, veel blauwe plekken, duizelig, moeite met woorden typen. Toen heb ik me ook helemaal gek laten maken met dat ik een B12-tekort zou hebben. Uiteindelijk is het bij mij gewoon vanzelf over gegaan. Waarschijnlijk gewoon oververmoeid, niet gezond gegeten, ik weet het niet.

Ik zou in ieder geval vragen om een doorverwijzing naar een internist, en misschien kan je ook heil vinden in gezonder leven? Weet niet in hoeverre jij dat al doet hoor, maar ik merk bij mezelf dat ik soms gewoon moe en lusteloos word als ik een tijdje ongezond eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:37

Mloes schreef:
Ik las je verhaal en ik dacht meteen: 'Er gaan mensen vragen of je je op B12 hebt laten testen'.. En ja hoor. Allerlei vage klachten en iedereen roept onmiddellijk B12 :D
Ik ben een tijdje ook heel moe geweest, veel blauwe plekken, duizelig, moeite met woorden typen. Toen heb ik me ook helemaal gek laten maken met dat ik een B12-tekort zou hebben. Uiteindelijk is het bij mij gewoon vanzelf over gegaan. Waarschijnlijk gewoon oververmoeid, niet gezond gegeten, ik weet het niet.

Ik zou in ieder geval vragen om een doorverwijzing naar een internist, en misschien kan je ook heil vinden in gezonder leven? Weet niet in hoeverre jij dat al doet hoor, maar ik merk bij mezelf dat ik soms gewoon moe en lusteloos word als ik een tijdje ongezond eet.

B12 heeft nu eenmaal veel symptomen. En het kan zeer gevaarlijk zijn. En ze vraagt als iemand weet wat het kan zijn. Er word helaas nog steeds simpel gedacht over B12 te kort.

Ik heb het geluk dat ik alleen zenuwpijn er aan over heb gehouden :) Maar mijn spraak is nog steeds niet optimaal. En kom soms nog steeds slecht uit mijn woorden.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:50

Mloes schreef:

Internist heb ik vroeger al gelopen... is ook niks uitgekomen en ik werd weer doodleuk "overhandigd" aan de huisarts. Vanzelf over gaan doet het helaas ook al 9 jaar niet. en de afgelopen drie weken worden de symptomen alleen maar erger :( en heb er een heel deel nieuwe klachten bij. Ik leef vrij gezond, ik sport weer, ben veel buiten ( voordeel van een eigen paard en een opleiding in de buitenlucht) let goed op wat ik eet momenteel, drink geen alcohol, rook niet.. hier en daar af en toe natuurlijk een patatje ofzo.. maar niet vaak.

love_western schreef:
B12 heeft nu eenmaal veel symptomen. En het kan zeer gevaarlijk zijn. En ze vraagt als iemand weet wat het kan zijn. Er word helaas nog steeds simpel gedacht over B12 te kort.

Ik heb het geluk dat ik alleen zenuwpijn er aan over heb gehouden :) Maar mijn spraak is nog steeds niet optimaal. En kom soms nog steeds slecht uit mijn woorden.

Ik ga vanmiddag vragen of er getest is op B12, aangezien ik het wel heb aangevraagd 2 weken geleden.

Ik maak me momenteel vooral zorgen om de spontane blauwe plekken.. Ik ben zelf niet kleinzerig en heb bijna nooit een blauwe plek ( of ik moet mij echt heel hard hebben gestoten) en nu zit ik gewoon helemaal onder.. armen, benen... groot, klein.. en ze doen ook echt goed zeer. Heb mij nergens gestoten ( kan het mij in ieder geval niet herinneren) en het lijkt mij ook stug aangezien ik mezelf nu al 3 weken rustig houdt.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:52

Vitamine D EN B12 laten testen....ik heb veel van dezelfde klachten..maaar.......heb overgewicht en daar kan ik ook veel aan linken.

Bleek mijn VitD zo laag te zijn dat het niet meer meetbaar was...
B12 zit ik in een grijs gebied, ben ik nu mee bezig meer onderzoek naar te laten doen.

Beterschap!

ps erg vreemd ja die blauwe plekken, snel terug naar de arts dus...benieuwd wat die gaat zeggen...

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:57

Ik had ook snel blauwe plekken. Ben er nog steeds wel gevoelig voor.

Hopelijk komt er iets uit de uitslag. Maar er zijn veel symptomen die overheen komen. Maar er zijn meerdere ziektes met deze symptomen natuurlijk. Wel zou ik vragen wat de waarde is van de B12. Aangezien de grens 150 is. Maar voor sommige is dit al te laag. Zat zelf 94.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:59

GroteVogel schreef:
Vitamine D EN B12 laten testen....ik heb veel van dezelfde klachten..maaar.......heb overgewicht en daar kan ik ook veel aan linken.

Bleek mijn VitD zo laag te zijn dat het niet meer meetbaar was...
B12 zit ik in een grijs gebied, ben ik nu mee bezig meer onderzoek naar te laten doen.

Beterschap!

ps erg vreemd ja die blauwe plekken, snel terug naar de arts dus...benieuwd wat die gaat zeggen...

Vitamine D is een bekend probleem bij mij.. ik heb een Chronisch vitamine D te kort, zit in de familie ook. ( moeders kant is indonesisch wat mij een half bloedje maakt. Maar met mijn huidskleur kan ik door voor een echt blanke met rood haar en sproeten .. al heb ik de laatste twee niet ;) )

Ik slik daar dan ook supplementen voor en met een te lage piek krijg ik shots. Daar is al wel naar gekeken en ik zit op de goede waarde momenteel.

GroteVogel schreef:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... benen.html

Toch denk ik weer aan B12.....als je de waarde hebt mag ik die dan weten?

Ik zal het je laten weten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:02

Ook belangrijk om je ijzerwaarde te laten meten. Staat ook vaak in verband met B12. Mijn moeder had meer klachten door te weinig ijzer dan door de B12. Tabletten waren voor haar niet meer voldoende. Dus moest ze telkens ijzer infuus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:07

Een deel van je klachten herken ik en heb ik zelf ook last van. En heb helaas ook een deel van het rijtje dat hierboven genoemd wordt aan mogelijke oorzaken. Idd ook een b12 te kort door ontbrekend stofje. Ben ik te laat met prikken heb ik ook last van snel blauwe plekken. En b12 te kort is vrij ernstig als er niets aan gedaan wordt, het kan bv ook trombose veroorzaken. Niet iets om mee te spotten.

Ik zou ook naast b 12, lyme, q koorst desnoods ook schildklier waardes mee laten nemen. Beter in een keer alles goed doen dan steeds opnieuw wat laten testen. Ms test je niet zomaar, dat is een combinatie van uitsluiten van andere ziektes in combinatie met mri waar bepaalde afwijkingen in te zien zijn en lumbaalpunctie (ruggenmergvloeistof test) en veel geduld hebben voor je weet of je dat hebt. Al lijken een dee van de ms klachten ook op klachten die je krijgt bij zwaar b12 te kort.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 11:12

karuna schreef:
Een deel van je klachten herken ik en heb ik zelf ook last van. En heb helaas ook een deel van het rijtje dat hierboven genoemd wordt aan mogelijke oorzaken. Idd ook een b12 te kort door ontbrekend stofje. Ben ik te laat met prikken heb ik ook last van snel blauwe plekken. En b12 te kort is vrij ernstig als er niets aan gedaan wordt, het kan bv ook trombose veroorzaken. Niet iets om mee te spotten.

Ik zou ook naast b 12, lyme, q koorst desnoods ook schildklier waardes mee laten nemen. Beter in een keer alles goed doen dan steeds opnieuw wat laten testen. Ms test je niet zomaar, dat is een combinatie van uitsluiten van andere ziektes in combinatie met mri waar bepaalde afwijkingen in te zien zijn en lumbaalpunctie (ruggenmergvloeistof test) en veel geduld hebben voor je weet of je dat hebt. Al lijken een dee van de ms klachten ook op klachten die je krijgt bij zwaar b12 te kort.

Ik ga bovenstaande testen ook zeker meenemen naar de arts zo meteen.. want wordt er echt moe van dat ik steeds een nieuw testje apart moet doen.. ( na veel zeuren van mijn kant )

Ik zit er eventjes door... spontane huilbuien zijn niks voor mij.. en nu bij elk telefoontje die ik krijg, waarin gevraagd wordt hoe het gaat, begin ik te janken..
denk dat het mij even opbreekt daar ik al 9 jaar aan het zoeken ben naar een oorzaak en nu in 3 weken tijd zo'n 20 nieuwe klachten heb gekregen.. Denk dat het de vermoeidheid is.

" raapt zichzelf op en probeert maar weer door te gaan"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:16

TeSs2411 schreef:
karuna schreef:

Ik ga bovenstaande testen ook zeker meenemen naar de arts zo meteen.. want wordt er echt moe van dat ik steeds een nieuw testje apart moet doen.. ( na veel zeuren van mijn kant )

Ik zit er eventjes door... spontane huilbuien zijn niks voor mij.. en nu bij elk telefoontje die ik krijg, waarin gevraagd wordt hoe het gaat, begin ik te janken..
denk dat het mij even opbreekt daar ik al 9 jaar aan het zoeken ben naar een oorzaak en nu in 3 weken tijd zo'n 20 nieuwe klachten heb gekregen.. Denk dat het de vermoeidheid is.

" raapt zichzelf op en probeert maar weer door te gaan"

Je kunt ook psychische klachten er door krijgen.

lees dit maar eens:
https://www.vitamineb12nu.nl/vitamineb1 ... nlijst.php

Ik krijg ook vaak huilbuien zodra ik weer een spuit moet.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 11:21

Heb inderdaad die website al helemaal door geplozen.. Alle symptomen komen ook voor bij de ziekte van Lyme ( inclusief de psychische ) vandaar dat ik op zowel lyme als B12 gecontroleerd wilde worden... Van lyme weet ik heel zeker dat ze daarvoor onderzoek doen momenteel.. ben al een week elke dag aan het bellen om te vragen of de uitslag nu eindelijk binnen is.

Maar de B12 weet ik dus niet zeker of ze die ook hebben mee genomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:21

Ook schildklierproblemen zijn heel fijn in vermoeidheid en labiliteit veroorzaken. :') net als ms trouwens, als je gezegend bent met alle drie (en lang lang geleden lyme hebt gehad ook) en je b12 vergeet voor weken :o en ook de schildklierpillen zijn net te laag. Heel fijn voor je stabiele humeur. :+

Ik ben destijds door de internist volledig in een keer binnenste buiten gekeerd. Daar is toen van alles uitgekomen. Ook de endocrinoloog 2 jaar geleden heeft me helemaal omgekeerd, daar is toen schildklierprobleem uitgekomen (autoimuun versie hashimoto). Maar wel prettig dat het beide keren in een keer getest is allemaal.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:21

Q koorts ?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 11:24

karuna schreef:
Ook schildklierproblemen zijn heel fijn in vermoeidheid en labiliteit veroorzaken. :') net als ms trouwens, als je gezegend bent met alle drie (en lang lang geleden lyme hebt gehad ook) en je b12 vergeet voor weken :o en ook de schildklierpillen zijn net te laag. Heel fijn voor je stabiele humeur. :+

Ik ben destijds door de internist volledig in een keer binnenste buiten gekeerd. Daar is toen van alles uitgekomen. Ook de endocrinoloog 2 jaar geleden heeft me helemaal omgekeerd, daar is toen schildklierprobleem uitgekomen (autoimuun versie hashimoto). Maar wel prettig dat het beide keren in een keer getest is allemaal.

De internist heeft mij toen alleen bekeken op darmklachten volgens mij. Was toen een jaar op 15. Ik zou het persoonlijk ook wel fijn vinden om in 1 keer gewoon helemaal gecheckt te worden, zowel buiten als binnen in plaats van steeds maar kleine beetjes..
Misschien toch maar weer terug naar de internist dan ( wordt zowiezo een andere internist, dus nieuwe kansen.. )