Wat zouden jullie doen? (Huisarts, Fysio, dilemma)!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat zouden jullie doen? (Huisarts, Fysio, dilemma)!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:16

Hallo iedereen! :wave:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een 'probleem'. :o

In December 2012 werd bij mij het Patellofemoraal pijnsyndroom vastgesteld, door mijn huisarts.
Ik had al een tijd klachten die heel licht begonnen, maar na verloop van tijd steeds erger werden.
Om uit te sluiten dat er iets gebroken was, werd ik doorverwezen voor een Röntgen-foto.
Hier was niks bijzonders op te zien, dus kon ik worden doorverwezen naar de Fysiotherapeut.
Hier ben ik 7 keer geweest en mijn knie werd ingetapet, dat voelde gelijk een stuk beter.
Verder kreeg ik oefeningen mee voor thuis en die ook netjes gedaan.
Helaas kreeg ik van die oefeningen alleen maar meer pijn en werd het krakende geluid ook steeds harder.
Bij de 7de sessie zijn we in goed overleg gestopt, aangezien er geen verbetering, maar juist verslechtering kwam.
Mijn Fysiotherapeut (even voor het gemak F) zou mijn huisarts bellen met de bevindingen, hij vond het ook een beetje vreemd dat er nog geen scan was gemaakt, en dan zou er een vervolgbehandeling komen.

Nu komen we bij mijn probleem.
Onze laatste sessie was op een vrijdag, die dag besloten te stoppen en F. beloofde mij om direct Maandag de huisarts te bellen en daarna mij.
Maandag geen telefoontje, maar hè, misschien had hij het wel te druk gehad.
Dinsdag geen telefoontje en aan het eind van de middag zelf even gebeld naar het centrum, maar hij bleek al naar huis te zijn gegaan.
Ze zouden hem een mail sturen met de vraag of hij mij woensdag terug wilde bellen.
Je raad het misschien al, weer geen telefoon.
Omdat ik nog voor iets anders naar de huisarts moest, besloot ik een dubbele afspraak te maken en tegelijk mijn knie te bespreken.
Ik belde zo rond 15:30 om die afspraak te maken.
Zo'n 10 minuutjes later werd ik gebeld door F.
In dit gesprek liet hij zich een beetje pissig uit over de bereikbaarheid van de dokter.
Hij had meerdere keren geprobeerd te bellen, maar ze hadden volgens hem steeds koffiepauze of administratiebezigheden.
Toen ik zei dat ik net zonder problemen een afspraak had gemaakt, was hij even stil.
Ik vertelde hem dat ik overmorgen (vrijdag) een afspraak had staan en gevraagd wat ik van hem door moest geven tijdens dat gesprek.
Ik was nog niet uitgepraat of hij brak me af en zei:"Maak je dáár nou maar geen zorgen over! Ik krijg hem echt wel te pakken voor vrijdag, daar hoef je je niet druk om te maken."

Je raadt het al; weer niet aan zijn belofte gehouden.
Ik baalde daar flink van, aangezien het wel om mijn gezondheid gaat en de pijn en het ongemak steeds erger worden.

De huisarts heeft me doorverwezen naar een Ergotherapeut met het verzoek om een knie brace.
Deze vrouw kwam een week later bij me op bezoek en legde uit wat haar werk inhield.
Het bleek hier te gaan om de omgeving praktisch te maken, zoals blokjes onder de poten van de bank etc.
Deze vrouw ging helemaal niet over braces of het behandelen van iets en aan het eind van het gesprek ook eerlijk gezegd dat ik zelf al de meest mogelijke aanpassing heb gedaan in mijn huisje.
Ze zou direct voor mij gaan bellen naar iemand die wel over braces gaat en wel weet hoe je dat aan kunt passen en ze zei;"Hier laat ik je echt geen week meer mee rondlopen."
Daar was ik erg blij mee, want het ging gewoon niet meer.

Een week later, nog niks gehoord en mijn vertrouwen is ook compleet weg.
Ondertussen raak ik steeds meer beperkt, kan ik amper de trap op en af gaan (woon boven), kan ik alleen in de laagste versnelling fietsen, door mijn knieën zakken is onmogelijk geworden en lang lopen is ook een hel.
Het krachtverlies in mijn been wordt letterlijk met de dag erger.

Nu twijfel ik heel erg wat ik nu moet doen…
Terug naar de dokter om vervolgens opnieuw doorverwezen te worden, zie ik niet echt zitten, aangezien dit steeds eindigt in een teleurstelling.
Zo doorgaan kan ook niet, aangezien ik dan op korte termijn met krukken zal moeten gaan lopen en ik dan niet eens meer naar mijn paard kan.

Dus nu mijn vraag; Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Alvast bedankt!!

Liefs, [naam]

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:28

Misschien dat je niet helemaal op dit antwoord zit te wachten. Maar ik ben dan oefentherapeut. Ik werk 2 dagen per week en soms moet ik ook een huisarts bellen. Ik probeer dit wel maar heel vaak lukt het mij ook niet om de huisarts te spreken. Of hij loopt visites of is aan het behandelen en waneer hij kan ben ik vaak bezig. Het is vrij lastig om even een afspraak te maken. Soms heb je bij de ene huisarts ook meer geluk dan de ander.
dus het kan soms wel even duren voordat het lukt. Verder hoop ik dat het wel snel beter wordt. succes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 06:32

floorsil schreef:
Misschien dat je niet helemaal op dit antwoord zit te wachten. Maar ik ben dan oefentherapeut. Ik werk 2 dagen per week en soms moet ik ook een huisarts bellen. Ik probeer dit wel maar heel vaak lukt het mij ook niet om de huisarts te spreken. Of hij loopt visites of is aan het behandelen en waneer hij kan ben ik vaak bezig. Het is vrij lastig om even een afspraak te maken. Soms heb je bij de ene huisarts ook meer geluk dan de ander.
dus het kan soms wel even duren voordat het lukt. Verder hoop ik dat het wel snel beter wordt. succes

Ik werk 4 dagen per week en het lukt mij ook nooit om een huisarts te pakken te krijgen. Echt ellendig. Nu heb ik van een par het emailadres bemachtigd, dus ik mail wel eens :P
Verder gaat bij ons wel de ergo over braces. Het is wel heel erg vervelend dat het allemaal zo stroef loopt zeg... :(:) kun je niet gewoon zelf naar een goede brace/orthesemaker, je hebt toch een verwijzing?

Anoniem

Re: Wat zouden jullie doen? (Huisarts, Fysio, dilemma)!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:05

Bedankt voor jullie reacties. :)

Hij hoefde niet rechtstreeks de huisarts te bellen, dat zou gewoon via de secretaresses gaan, net zoals je zelf een afspraak moet maken.
Er zitten daar een aantal mensen en ze hebben vaste pauzes.
Bovendien vind ik het een beetje vreemd dat hij rond dezelfde tijd als mij heeft gebeld en er toen volgens hem pauze was, terwijl ik net nog met ze had gebeld.
Ik snap echt dat er soms dingen tussen komen, maar maak dan niet keer op keer beloftes die je niet waar kan maken. :o

Mijn verwijzingen waren voor de Fysio en later de Ergotherapeut, met als advies een brace, maar de ergotherapeut zei dat dit maar een tijdelijke optie zou kunnen zijn, aangezien er niks aan de oorzaak gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:07

Morgen om 14:40 heb ik een afspraak bij de huisarts. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:53

Ik ben vrij lang en loop hier al sinds mn 12de mee ofzo. Ben bij heel veel artsen, trainers en fysios geweest en niets werkte eigenlijk. Het kwam uiteindelijk allemaal erop neer dat mn beenspieren sterker moesten worden zodat zij mn knie stabiliseren en zo mn knieschijf beter door het gewricht gaat lopen, de andere opmerking was dat ik er wel overheen zou groeien maar daar was ik op mn 25ste wel een beetje klaar mee :+ Moet ook zeggen dat door dit alles ik een gigantische aversie heb gekregen tegen ortopedische therapeuten, manueel therapeuten, fysios enz. onderaan de streep zijn ze gewoon commercieel en willen ze dat je terug blijft komen

Sinds ik krachttraining ben gaan doen in de sportschool en heel zwaar mn beenspieren train en balans oefeningen doe heb ik er nul last meer van!! Ik was vroeger nog niet in staat op naar de tram te rennen zonder daarna 3 dagen mank te lopen, nu loop ik met 2 vingers in mn neus een halve marathon of 15 km door het mulle zand op het strand met duin op en af.

Dus mijn advies: aan de bak :) ga naar een goede sportschool, leg uit wat je probleem is en laat een schema maken wat past bij je lichaam. Het is rustig opbouwen; eerst veel balans en coördinatie, daarna herhalingen opvoeren en dan pas meer gewicht erbij. Na ruim 12 jaar heel veel pijn gehad te hebben was ik er in een half jaar 80% vanaf en na 1,5 jaar liep ik hard.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:18

Romyv schreef:
Ik ben vrij lang en loop hier al sinds mn 12de mee ofzo. Ben bij heel veel artsen, trainers en fysios geweest en niets werkte eigenlijk. Het kwam uiteindelijk allemaal erop neer dat mn beenspieren sterker moesten worden zodat zij mn knie stabiliseren en zo mn knieschijf beter door het gewricht gaat lopen, de andere opmerking was dat ik er wel overheen zou groeien maar daar was ik op mn 25ste wel een beetje klaar mee :+ Moet ook zeggen dat door dit alles ik een gigantische aversie heb gekregen tegen ortopedische therapeuten, manueel therapeuten, fysios enz. onderaan de streep zijn ze gewoon commercieel en willen ze dat je terug blijft komen.

Dit mag absoluut niet van de verzekering! Tenminste bij de fysio...en ik weet idd dat heel veel fysio's zo werken, dat veel mensen standaard 1x p/week, maand naar de fysio gaan, maar dit mag absoluut niet. Lang niet elke fysio werkt zo. En is bij een goede behandeling ook niet nodig.(uitzondering daargelaten)

Ik zou dus idd ook trainen, maar wel bij een goede sportfysio, niet op een sportschool. Deze mensen zijn niet opgeleid om rode vlaggen te gaan herkennen en om mensen met blessures te trainen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:42

Ik ben het er mee eens dat je dergelijke problemen niet binnen 9 (of misschien wel 90) fysio sessies verholpen krijgt... Fysio is 'te kostbaar' om 3x/w een uur te trainen. Mijn stven is dat je een diagnose stelt (in overleg met arts), zoekt naar wat de oorzaken zijn (spierzwakte, voetstand, bekkenstand etc etc...) en hier samen met de patiënt een aangepast programma voor opstelt op zo'n manier dat de patiënt weet wat en hoe er getraind moet worden op een juist manier en na een aantal sessies de verantwoordelijkheid bij de patiënt leggen om zelf door te trainen thuis/in een sportschool. Natuurlijk geld dit niet voor iedereen maar met goede info en inzet van de patiënt zelf kom je een heel eind zonder onnodig veel fysio te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:10

Romyv; Dat is voor jou inderdaad een hele verbetering zeg!
Mijn fysiotherapie is onderdeel van het sportcentrum, die is zeg maar speciaal voor mensen die ergens last van hebben en sterker moeten worden.
Mijn therapeut geeft daar ook 'les' en ik heb van hem ook oefeningen mee gekregen die ik netjes heb gedaan, met als resultaat meer en meer pijn.

Verootjoo; Dat is inderdaad daar het geval, het is geen sportschool waar iedereen heen kan gaan, maar speciaal voor mensen die last hebben van hun lichaam. :j

Blondies; De diagnose is wel gesteld, maar naar de oorzaak heeft nog door niemand gekeken.
In 2008 is mijn knieschijf (zelfde been) 2x uit de kom gegaan, waardoor ik van onder tot boven in het gips kwam en een aantal weken in een rolstoel moest zitten.
Dit heb ik ook aangegeven, maar hier is tot nu toe niets mee gedaan...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:49

Ik vermoed (ken je natuurlijk niet in het 'echt') dat je spieren optrainen op een juiste manier op de juiste apparaten voor jou het belangrijkste is. Echter spieropbouw duurt maanden en vergt meerdere keren per week training, iets wat je met alleen je fysiobehandelingen niet gaat halen. Kun je niet nog eens samen zitten, zeggen welke oefeningen goed/niet goed gaan en een nieuw schema opstellen? Als tape helpt, kan hij je niet leren zelf te tapen zodat je bij het sporten een extra steuntje hebt? En dan ondertussen je echte fysiobehandelingen 'spreiden' zodat je regelmatig kunt evalueren hoe het gaat... Nogmaals, ik ken je natuurlijk niet, ben gewoon aan het fysio-filosoferen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:30

Op zich is dat wel een mogelijkheid, ik ben alleen het vertrouwen in hem kwijt en overstappen naar een andere zie ik niet echt zitten.
Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd en dat ben ik wel een beetje zat.
Vanmiddag ga ik naar de huisarts en dan zal ik ook duidelijk zeggen wat ik er van vind. :)
Tape gaat bij mij helaas al heel snel los, net als bij pleisters, maar het maakt mij niet uit wat ze eraan willen doen, als de pijn en het ongemak maar weggaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:27

blondies schreef:
Ik ben het er mee eens dat je dergelijke problemen niet binnen 9 (of misschien wel 90) fysio sessies verholpen krijgt... Fysio is 'te kostbaar' om 3x/w een uur te trainen. Mijn stven is dat je een diagnose stelt (in overleg met arts), zoekt naar wat de oorzaken zijn (spierzwakte, voetstand, bekkenstand etc etc...) en hier samen met de patiënt een aangepast programma voor opstelt op zo'n manier dat de patiënt weet wat en hoe er getraind moet worden op een juist manier en na een aantal sessies de verantwoordelijkheid bij de patiënt leggen om zelf door te trainen thuis/in een sportschool. Natuurlijk geld dit niet voor iedereen maar met goede info en inzet van de patiënt zelf kom je een heel eind zonder onnodig veel fysio te gebruiken.

Klopt helemaal. Tegenwoordig werk ik klinisch, maar heb ook eens in een grote praktijk gewerkt waar we werkten met trainingsprogramma's en oefengroepen. (medisch trainings centrum) Dat is speciaal afgesproken met de verzekering. Dan komen er bv 4 mensen een uur trainen. Na afloop van het trainingsprogramma kon men dan kiezen om door te trainen (op eigen kosten) of naar een sportschool te gaan.
Zo'n praktijk is ook een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:07

Ik krijg binnen 10 dagen een oproep voor de revalidatie-arts in het Umcg. :)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:26

Fijn Tineke :)

Wat heeft de huisarts gezegt?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:37

Ik heb ook heel veel pijn gehad met trainen, wist alleen wel wanneer het een gezonde pijn was (omdat het moest aansterken) of wanneer ik dingen aan beschadigen was. In het begin sportte ik ook altijd met zn brace om mn knie om iig mn knieschijf goed te laten lopen, dan pak je ook de juiste spiergroepen. Dan voelt ik het ook, maar dat was door de irritatie die er zat; met niets doen had ik ook die pijn. Wanneer mn knieschijf uit zn gewricht liep, was het een ander soort pijn en dan stopte ik ook direct!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:39

en... (dit bedoel ik als een compliment, dus hoop en wil je absoluut niet op je hart trappen!!) Je bent natuurlijk wat zwaarder geweest (kan ik me herhinneren uit verschillende topics), dat is ook altijd een extra belast geweest voor je gewrichten! Minder gewicht, betekent sneller herstel :) Dus daar moet je ook op vertrouwen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:29

Kainda, hij heeft nogmaals uitgelegd wat de diagnose precies inhoudt en helaas ook aangegeven dat dit chronisch is en de kans op herstel erg klein is.
Hij heeft nog uitgezocht in welk ziekenhuis de wachttijden het kortst waren, gelukkig was dat de makkelijkst bereikbare. :)
De revalidatie-arts zou verder gaan kijken naar een goede oplossing.
En dat traplopen niet goed was voor mijn knie, handig als je 1hoog woont. :+

Romyv; Inderdaad, dat herken ik meteen; bij het traplopen voel ik gewoon dat er iets in mijn knie beschadigt.
Naast de pijn hoor je een duidelijk gekraak dat per stap erger/harder wordt.
En bij het draaien voelt het net alsof mijn knieschijf opnieuw uit de kom zal schieten.
Mijn gewicht was daar in 2008 inderdaad de oorzaak van. :j
Dus het is uiteindelijk ook mijn eigen schuld geweest.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:42

[MW] Prik in kniepees, wie ervaring?
Wellicht kan je dit vragen? Ik ben nu al 2 dagen pijnvrij (uitgezonderd knie meer als 90 graden buigen, maar dit komt nog, heb de prik nog maar 5 dagen geleden gehad) en hoop nog langer pijnvrij te mogen zijn!
Heb 3 jaar lang met klachten gelopen, heb 2 fysio's gezien, en ben in totaal 9 maanden bij een fysio geweest, wat uiteindelijk niet hielp :n

Als ik dit zo lees, heb ik alles precies hetzelfde gehad als jij, maar duurde het bij mij 3 jaar. Ik liet alles maar over me heen komen :+
Ik ben overigens wel doorverwezen naar een sportarts, dat nog een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:47

Aah, dat klinkt eng! _O-
Maar ik kan er zeker over beginnen als ik naar het ziekenhuis moet. :j
Misschien komt de arts daar zelf ook wel mee.
Bedankt! :))
Heb jij dezelfde diagnose als mij?

Ik heb trouwens geen moeite met buigen 'in de lucht'.
Pas als er druk op mijn voet komt, begint de ellende.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:02

Romyv schreef:
Ik ben vrij lang en loop hier al sinds mn 12de mee ofzo. Ben bij heel veel artsen, trainers en fysios geweest en niets werkte eigenlijk. Het kwam uiteindelijk allemaal erop neer dat mn beenspieren sterker moesten worden zodat zij mn knie stabiliseren en zo mn knieschijf beter door het gewricht gaat lopen, de andere opmerking was dat ik er wel overheen zou groeien maar daar was ik op mn 25ste wel een beetje klaar mee :+ Moet ook zeggen dat door dit alles ik een gigantische aversie heb gekregen tegen ortopedische therapeuten, manueel therapeuten, fysios enz. onderaan de streep zijn ze gewoon commercieel en willen ze dat je terug blijft komen

Sinds ik krachttraining ben gaan doen in de sportschool en heel zwaar mn beenspieren train en balans oefeningen doe heb ik er nul last meer van!! Ik was vroeger nog niet in staat op naar de tram te rennen zonder daarna 3 dagen mank te lopen, nu loop ik met 2 vingers in mn neus een halve marathon of 15 km door het mulle zand op het strand met duin op en af.

Dus mijn advies: aan de bak :) ga naar een goede sportschool, leg uit wat je probleem is en laat een schema maken wat past bij je lichaam. Het is rustig opbouwen; eerst veel balans en coördinatie, daarna herhalingen opvoeren en dan pas meer gewicht erbij. Na ruim 12 jaar heel veel pijn gehad te hebben was ik er in een half jaar 80% vanaf en na 1,5 jaar liep ik hard.

Ehm, de adviezen die je kreeg klopten dus als een bus...

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:14

Hier een Belgische kinesitherapeute in opleiding;
standaard tips kan ik je helaas niet aanbieden, want elk PFS is anders,
er is namelijk niet maar 1 oorzaak voor.

Een goede fysiotherapeut had je hele been goed onderzocht en waarschijnlijk wel veel meer gevonden wat er mis was. Patella-femorale klachten komen namelijk bijna nooit alleen maar vanuit de knie. Vaak zijn er ook heup en voetafwijkingen, waarbij afwijkingen staat voor trainbare dingen; zwakke stabiliserende spieren, verkorte spieren, platvoeten etc. Als die dingen niet worden meegenomen in een oefenprogramma, dan los je het probleem natuurlijk niet op.
Dat je pijn krijgt van je oefeningen wil zeggen dat ze té snel gingen voor jou/te zwaar waren, niet dat je niet mag oefenen. Want zonder oefeningen gaat er niets opgelost raken.

Je kan vragen naar foto's of scans, maar weet dat er bij jouw klachten in 95% van de gevallen geen aantoonbare structurele schade gevonden zal worden. Vaak gaat het om houdingsafwijkingen, spierafwijkingen (verzwakkingen/verkortingen), dingen die niet aantoonbaar zijn op een scan. Wanneer zou een scan nu misschien wel aan te raden zijn? Wanneer een arts of een fysiotherapeut een deftig klinisch onderzoek (alle bewegingen testen: actief en passief, spierkracht, spierlengte enz.) doet van jouw been en dan indicaties vindt tot schade in zachte weefsels.

Over een brace: er bestaat GEEN kniebrace die echt goede steun aan een knie biedt. Dit omwille van de anatomie van de knie. Wat het wel kan doen, net als tapen is pijn belemmeren => bepaalde prikkels (bv. aanraking) krijgen in je zenuwstelsel voorrang op pijn. Over het algemeen hebben bracen op termijn zelfs nadelige effecten, omdat je spieren lui worden en je dus afhankelijk zal worden van een brace. Zo'n vaart zal het wel niet lopen met een kniebrace, gezien de weinige steun zo'n ding biedt.

Je doorverwijzing naar een revalidatiearts vind ik echter al een stap in de goede richting, gezien zijn nauwe samenwerking met fysiotherapeuten. Hij zal waarschijnlijk wel weten wat er nog kan met oefentherapie.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:49

Kuggur schreef:
Romyv schreef:

Ehm, de adviezen die je kreeg klopten dus als een bus...

klopt, alleen de manier van trainen klopte niet; als je normaal legpress doet op 130kg met 30 herhalingen, gaat 5 herhalingen met lichaamsgewicht geen verschil maken :+

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:57

ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb 3 jaar geleden ook last gehad van mijn knieen,, ben door de scan geweest op de foto bij de fysotherapie fitness, niks hielp.! uiteindelijk ben ik bij een osteopaat geweest en bleek erin mij buik een hoop strakte te zijn, van darmen nieren enzo,, zij heeft die los gemaakt en zowel gelijk mijn rug gekraakt (zat ook vast) hierna verdwijn de pijn als of ie er nooit geweest was en kon ik binnen een 2 weken weer pijnvrij rondlopen,, misschien kan je dat nog proberen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:22

_Caro_; Dat dacht ik zelf ook en ik heb gisteren dan ook aan de huisarts gevraagd of het niet belangrijk was om te onderzoeken hoe dat zit ín mijn knie.
Het lijkt me waarschijnlijk dat je dit in meerdere vormen kunt hebben, maar dat was niet nodig volgens hem.
De tape hielp inderdaad goed tegen de pijn en bij het traplopen gaf het steun en zelfs mijn knie kraakte minder.
Bedankt voor je heldere uitleg! +:)+
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het bij de revalidatie-arts zal gaan!

Aptilla; Zelf heb ik het idee dat dat bij mij niet zal werken, omdat ik duidelijk voel dat er binnen in mijn knie iets beschadigd is.
Maar ik zal het zeker onthouden als er geen vooruitgang in komt. :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:01

KoudbloedKim schreef:
Aah, dat klinkt eng! _O-
Maar ik kan er zeker over beginnen als ik naar het ziekenhuis moet. :j
Misschien komt de arts daar zelf ook wel mee.
Bedankt! :))
Heb jij dezelfde diagnose als mij?

Ik heb trouwens geen moeite met buigen 'in de lucht'.
Pas als er druk op mijn voet komt, begint de ellende.

Het kwam bij mij vrij onverwacht, dus ik vond het doodeng ja :') Maar je voelt er eigenlijk niks van, behalve het prikje, maar ze spuiten er gelijk verdoving in :)
Ik heb niet echt een diagnose, maar het komt veel voor bij jonge meiden (jonge meidenknie = PFS)
In de lucht buigen deed bij mij ook geen pijn, echter deed lichtrijden bij mij wel veel pijn.
Mijn tip: zoek een goede orthopeed, die goed naar je luistert en bereidt is er wat aan te doen!