Hoe lang last van Nierstenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 08:18

Hoihoi,

Ik ben om 3 uur wakker geworden van vreselijke pijn in mijn onderrug rechts. Ook bloed plassen, m'n temperatuur is 38.2, ben afentoe misselijk en heb ook al overgegeven. Het komt in aanvallen en het is vréselijk :(

Ben om kwart voor 7 naar de huisartsenpost geweest en de huisarts daar heeft m'n urine nagekeken, geen ontsteking, wel veel bloed... Heb 7x 100 mg diclofenac gekregen (En heb al Ibuprofen op en 2x Paracetamol) en dat zou iig tegen de pijn moeten helpen. Maar heb nou al 2 uur geleden de eerste genomen en heb nogsteeds vreselijke pijn. Kan niet liggen en zitten doet ook pijn, lopen is nog het fijnst, maar ik kan niet ver lopen dus na een paar keer heen en weer is dat ook wel weer teveel. Hang nu een beetje onderuit op de bank met flessen met warm water tegen m'n rug, maar de pijn wil niet weg.

Om 10 voor 10 moet ik weer naar m'n eigen huisarts... Maar vroeg me af hoe lang je hier last van kunt hebben? En hebben jullie nog tips die kunnen helpen? :(

dodyg

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:20

hoi,

mijn vriend heeft paar maanden geleden ook nierstenen gehad.
die hebben ze toen onder de scanner gedaan hoe groot de stenen worden en waar ze zaten..
bij hem hebben ze die toen vergruist met een klein operatietje.
en na een paar weken waren ze weg

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:38

Oef ik hoop dat ik de steen(en) gewoon ga uitplassen, ben echt een schijtluis en geopereerd worden is zo'n beetje m'n grootste angst :Y) Al moet ik wel zeggen dat ik daar wel anders over denk op het moment dat ik weer een aanval heb....

Ben net opnieuw naar de huisarts geweest, omdat de diclofenac niet helpt en ik totaal niks binnen kan houden... Ook geen bouillon of water met een beetje siroop. Voel me dan ook superslap.

Heb nu Tramadol 100 mg gekregen en daarvan mag ik 400 mg per dag nemen... Hopen dat het nou beter te doen is.

Moet de steen(en) binnen 24 uur uitgeplast hebben... Het duurt nu al 12 uur, dus morgen zal het toch gebeurd moeten zijn en anders moet ik contact opnemen met m'n huisarts.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:32

drinken, drinken, drinken, drinken!!! Ik had het van de winter en dronk ruim 4liter per dag en was er 2 weken later vanaf. Heel erg pijnlijk, maar hoe meer je drinkt hoe minder pijnlijk het is.. Succes!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 15:37

Ik probeer zoveel mogelijk te drinken, maar tot nu toe komt het er binnen een uur weer uit :( Probeer nu dus veel kleine beetjes te drinken, maar echt lukken wil het niet.

Heb gistermiddag 12 uur voor het laatst gegeten en gedronken, daarna ben ik naar bed gegaan en toen ik om 3 uur afgelopen nacht wakker werd, kon ik niks meer binnen houden... Voel me nu dus echt vreselijk -O-

Maar blijf proberen! Al is van de tramadol ook nog eens de bijwerking; Misselijkheid.... Nice :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:56

ahhh dat is heel zuur!!! Heb je al lauw/warmer water geprobeerd? of appelsap, dat is wat zuurder en gaat daardoor vaak ook wat beter..

Ik ga voor je duimen, sterkte!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:53

Neem je wel maagbeschermers bij tramadol?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:59

Ik herken het helemaal, een aantal jaar geleden geen ontsteking, wel ontiegelijke pijn en idd niets binnen kunnen houden. Foto, en echo gehad en niets te zien. Zelfs morfine hielp niet tegen de pijn. Uiteindelijk naar eerste hulp gegaan, daar o.a. urinewegverwijders gehad, de volgende dag een mri of ct dat weet ik niet meer, scan gehad en niets te zien, waarschijnlijk tussen de urinewegverwijders en de scan de steen uitgeplast. Heb je ook die verwijders gehad anders zou ik daar zeker om vragen. Veel sterkte ik weet wat je doormaakt en dat is echt niet leuk.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:00

owh nierstenen auw. ik had een beetje een vage manier om van mijn nierstenen af te komen. Ben namelijk toen van mijn paard gevallen en daardoor waren ze vergruisd (haha moet je nagaan hoe hard de klap is geweest)
wist eerst ook niet dat het nierstenen waren maar daar kwamen ze in het ziekenhuis achter toen ik daar met de ambu na de val werd gebracht. had een paar dagen daarvoor al wel pijn in de rechterkant bij mijn buik maar gewoon door gelopen. Dus de val was een geluk bij een ongeluk :)

sterkte in ieder geval de komende tijd

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:07

Had je wel zetpillen gekregen trouwens? Anders schiet het niet op als je moet overgeven natuurlijk :n

Heb er zelf een aantal jaar geleden ook last van gehad en je wordt er echt niet vrolijk van van die pijn. Was ze wel redelijk snel kwijt, maar nog wel lang napijn gehad in mijn zij. Hoop ze echt nooit meer te krijgen, sterkte er mee!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:18

Ik weet er helaas ook alles van, enigste tip die ik kan geven is heeeel veel drinken.

Ik ben er destijds zelfs aan geopereerd.
Overigens heb ik er nooit van hoeven overgeven of niet kunnen eten. ( maar ieder lichaam zal anders reageren uiteraard.) Ik zou morgen nog een keer je urine laten testen op ontstekingen. Bij mij gaat het nl wel samen. Als je koorts krijgt ook aan de bel trekken bij de HA.

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:26

Ben je al onder een niersteenvergruizer geweest? heb er zelf ook ervaring mee .
Ik kreeg wel morfine spuiten in mijn bovenbenen omdat ik ook niet wist waar ik het zoeken moest .
En nog een tip ga touwtje springen door de schokken die je met springen maakt schiet de steen naar beneden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:04

Romyv schreef:
drinken, drinken, drinken, drinken!!! Ik had het van de winter en dronk ruim 4liter per dag en was er 2 weken later vanaf. Heel erg pijnlijk, maar hoe meer je drinkt hoe minder pijnlijk het is.. Succes!

Slechte tip!! Tijdens kolieken, zo min mogelijk drinken, als de urether is afgesloten krijg je stuwing.
Overigens is braken een bekende bijwerking van tramadol.

Beterschap.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:15

Heb je wel zetpillen gekregen? Anders is het niet gek dat je nog zoveel pijn hebt, het meeste van de pijnstillers spuug je weer uit..
Probeer eens kleine slokjes cola tegen de misselijkheid

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 13:47

Zo, wat een rotnacht was dat.... Hele nacht liggen janken van de pijn en wel 30 keer overgegeven :( Gelukkig uiteindelijk nog wel in slaap gevallen en geslapen tot 2 uur. Had om 12 uur 2 pillen Tramadol genomen en na 3 uur nog 1 :o

De diclofenac waren wel zetpillen, maar nu heb ik gewoon pillen. Volgens mij ook nog pillen die langzaam oplossen zegmaar, zodat ze langer werken.

Er is verder nog niks gedaan aan de stenen, heb alleen diclofenac gekregen en daarna de tramadol, verder geen vergruizer of verwijders... Moet zo nog de huisarts bellen om te zeggen dat ik nog geen steen(en) heb uitgeplast en dan zouden we kijken wat we verder moeten doen.

Ik heb net de apotheek gebeld om te vragen naar maagbeschermers, maar dat was niet nodig zeiden ze. Heb wel last van m'n maag, maar kan ook komen door de meerdere paracetamols en ibuprofen die ik voor de diclofenac en tramadol genomen heb.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:11

Heb weer nieuwe pijnstillers gekregen, nou weer zetpillen. Deze helpen ook tegen misselijkheid :) Dat was nu nog het grootste probleem zei de assistent, dat overgeven steeds. Heb net een beetje Breakers banaan binnen kunnen krijgen en nou maar hopen dat het daar ook blijft... Wil ondertussen toch wel graag wat binnen houden.
Kon net m'n Breakers niet eens zelf open krijgen, terwijl m'n vader hem zo open kreeg.

Heb nu 3x 20 mg (p.d) Primperan en 2x100 mg (p.d) Diclofenac zetpillen. Nou hopen maar dat dit werkt :) Mocht eventueel als de pijn nog niet minder word de Tramadol er nog bij nemen.

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:02

beetje raar neem toch aan dat je een echo of scan krijgt om te zien of het nierstenen zijn ,hoe ben je er achter gekomen dat je nierstenen hebt?
Want met pijnstillers kom je er niet van af en zeker niet als ze in een kronkel blijven hangen in je urinebuis .
Ik kreeg in het begin pillen wat de plasbuis oprekte geven ze aan mannen omdat die eerder kans op nierstenen hebben ,want ze keek toen mij al vreemd aan is het wel voor u mevrouw ,want we geven het alleen aan mannen :P
Maar ik kreeg ze dus ook ,maar hielp ook niet dus werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis ik werd vergruist heeft mij enorm geholpen ,maar ik heb er aanleg voor want ik maak nierstenen aan ,ik mag nu nog afkloppen heb er nu geen last van.
Maar waarom vraag je geen verwijsbrief naar het ziekenhuis vergruizen kom je op een soort bed te liggen en krijg je op de plek een soort gelkussen en wat gel op de plek gesmeert en dan moet je stil blijven liggen en hoor je net een geluid van hammertje tik dat gaat met golfen dan breken ze de steen in stukken en dan plas je hem uit .

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:00

Ik vind het ook vreemd net als Carola.
Diclofenac is rommel dat overgeven kunne ook bijwerkingen zijn maar dat deed je ook al voor de medicijnen heb ik dat juist ?
Ik zou nogmaals je urine laten controleren morgen. Succes en sterkte ik hoop dat je vannacht beter slaapt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:13

Vreemd beleid zeg, je klinkt echt flink ziek!
Hoop dat je de nacht goed doorkomt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 06:34

De huisarts bij de HAP zei dat het nierstenen zijn, maar er is geen echo oid gemaakt :n Alleen urine- en lichamelijk onderzoek.

M'n eigen huisarts wou volgens mij tot vandaag afwachten of ik ze gewoon zou uitplassen of niet. Straks maar weer even bellen :j

Heb afgelopen nacht best goed geslapen, niet overgegeven en ook niet zo'n pijn als de nacht daarvoor. Voel me nu niet helemaal geweldig, maar het is te doen :)

Lonan; Ja klopt :j Voordat ik de diclofenac kreeg moest ik ook al overgeven en met de Tramadol ook.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:45

Oei Daphne, dit is niet leuk. Ik heb het 2 weken geleden ook gehad. Ze dachten aan nierkoliek en ik had precies dezelfde symptomen als jij beschrijft. Heb toen ook een echo gehad, maar daar hebben ze niets kunnen vinden.

Ik heb op de eerste hulp pillen gehad voor de pijn (niet dat dat hielp....), maar die pillen zorgde er wel voor dat ik niet meer moest spugen. Ik weet alleen de naam niet meer....

Bij mij begon de pijn op vrijdagmiddag en was die pas zondagmiddag weg. Ik hoop voor jou dat het wat sneller weggaat en dat je goede pijnstillers kunt krijgen!! Veel sterkte :(:) .

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:46

Oh ik zie nu dat het al wat beter gaat. Gelukkig!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:56

Als je echt zoveel pijn hebt snap ik niet dat ze je niet opnemen in het ziekenhuis.
Ik lag pas op de afdeling urologie,en ik heb in het bed naast me kunnen zien wat een banketstaaf niersteentje aan kan richten.

Bij dat meisje was de urether afgesloten,de nier liep vol,en op het moment dat ze zouden proberen de steen terug te schuiven/verwijderen(operatie)kreeg ze een bloedvergiftiging.
Ze heeft kantje boord gelegen op de ic.Ze was al een week verder en ze kon bijna niks.nog niet eens fatsoelijk omdraaien in bed,laat staan lopen.

Hier bellen ze de ambulance als ze erge nierkolieken hebben.En jou laten ze er gewoon mee rondlopen? -O-

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:31

Daarom Traber vind ik het vreemd ik heb zelfs ook diverse pillen gehad ook tegen bijwerkingen ook omdat ik zelfs de pillen niet kon bij houden kotste ook om de haverklap ,kreeg toen pillen voor geschreven als ik dan nog moest kotsen dan moest ik naar het ziekenhuis aan het infuus ,vanwege uitdrogingen.
Ik weet wat nierstenen en kolieken zijn vaak mee moeten maken .
Zelfs heb ik toen een ter grote van een grote kiezelsteen er zelf uit gehaald kon 3 dagen niet plassen wel de drang en druk enoh wat veel pijn , ik moest toen naar de wc en weer die drang ik voelen voelde ik iets hards onderin en denk dat hoord er niet bleek steen te zijn.
Dus met duim en wijsvinger van onderen er uit gehaald en gelijk naar mijn huisarts om te laten zien, hun ZH gebellt ,omdat ik toen dag er na controle had moest ik er dezelfde dag heen echo foto en bleekk de steen te zijn waar ik last van had.
Maar als je last van nierstenen hebt en ze blijven zitten krijg je er meer last van ,en het kunnen ook galstenen zijn waar je last van kan hebben ,maar die had ik niet gelukkig, want die symptonen zijn net zo.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:56

Als ex-urologieverpleegkundige kan ik alleen maar zeggen dat hier een hoop niet kloppende info staat.
Ga niet teveel uit wat hier staat op medisch gebied, ervaringen uitwisselen prima, maar de medische stukken kloppen niet allemaal...