Ik typ dit verhaal hier in de hoop dat iemand zich herkent in mij en in de hoop dat 't iets heel simpels is om erachter te komen.
morgen ochtend bel ik de huisarts voor een afspraak.
Het begon anderhalve maand geleden. Ik kon niet goed naar de wc, rare pijn in mijn onderbuik. blaasontsteking dacht ik. Ja had ik ook, maar ook een slechte stoelgang en kreeg ik hier medicatie voor. Welke ik 2 weken moest volgen. na de eerste week werd mijn ontlasting te dun en had ik advies gevraagd bij de huisarts en mocht ik ipv 2x een zakje nu 1 zakje per dag. prima, ontlasting werd beter en ik stopte op de donderdag met de kuur, omdat die klaar was. mijn buik zette uit, ik kreeg veel pijn en zaterdag avond (hadden we een etentje, maar ik kon niet veel eten) moest ik van de pijn mijn knoopsgat open zetten, onderhand wijdbeens zitten en m'n buik naar voren duwen om een beetje fatsoenlijk te zitten. ook kon je mijn darm (vanuit jullie kijkpunt rechts onder) zichtbaar zien lopen.ook mijn zusje die ik een week niet gezien had vond m'n buik nogal dik en dacht dat ik zwanger was
(nog meer paniek bij mij) toch gaan slapen en wilde zondag als het nog niet over was naar de eerste hulp bellen. volgende dag werd ik wakker met geen buikpijn en een slappe buik 
maar ik bleef rare pijne houden afentoe. Weer afspraak gemaakt. Bleek het stress te zijn omdat ik in de auto at. mijn maag en darm was van streek.. na een week de tijd nemen voor een maaltijd waren ook die kwalen over..
Lekker weekje op vakantie, heeft me wel moe gemaakt. Ik had veel last van reisziekte, veel indrukken gezien.
Nu ben ik ruim een week terug en in die week heb ik nog steeds rare pijnen afentoe.
Ik heb soms momenten dat ik weer mijn buik naar voren moet duwen, wat wijder met m'n benen moet gaan zitten om de rare pijnen uit te zitten. het zijn geen rare krampen, ook geen buikpijn als ik diarree zou hebben. maar ik word er heel moe van en gewoon naar.
Ik heb nu ook gewoon veel rugpijn omdat ik nu in een andere houding ben gaan lopen. Ik heb van mezelf al een holle rug en sta vaak met overgeknakte knieën. maar nu sta ik verder met een hollere rug. Ook als ik een tijd gestaan heb en iets van de grond op wil raken lukt dat gewoon niet in een keer. ik ben gewoon 22 jaar, dit klopt niet..
Ik ben niet in gewicht aangekomen, ik schommel op 2 kg al een jaar op en neer. mijn buik is wel wat dikker. voorheen had ik een klein buikje en alleen als ik zit zag je het. ik kan m'n buik gewoon niet inhouden. Buikspieroefeningen wil ik wel, maar ook hier is dit gewoon niet prettig voor m'n buik (niet om eronder uit te komen, maar het is geen spierpijn)
verder ben ik al 2x een paar dagen voordat de pil afloopt ongesteld geworden. Ik neem mijn pil altijd netjes in, vergeet hem nooit. Ik slikte hem wel vaak door, maar dit doe ik al 8 jaar zo zonder problemen en word ongesteld als ik de stopweek had..
verder voel ik gewoon dat ik niet zo lekker in m'n vel zit hierdoor.. Alles zit mee, lieve vriend, fijne familie, fijne baan en met het paardje gaat het goed. maar dit zit me gewoon in de weg en veranderd mijn humeur.. de zomer komt eraan en ik wil gewoon op 't terras kunnen zitten met een wijntje of mixje zonder nee te hoeven zeggen, want m'n maag en buik doen raar en ik ze niet op wil scheppen met een scheut alcohol...
Is er iemand die zich er in kan vinden of een oorzaak zou kunnen hebben? Ik wil gewoon weer genieten en overal aan mee doen, zonder weer de 'zeur' te zijn die ik de laatste weken gewoon ben.
Groetjes Jolanda
en ik zeg dus begin bij je baarmoeder en eierstokken!