rare buikpijnen, veranderend humeur maar wat is het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

rare buikpijnen, veranderend humeur maar wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:58

Hallo,

Ik typ dit verhaal hier in de hoop dat iemand zich herkent in mij en in de hoop dat 't iets heel simpels is om erachter te komen.
morgen ochtend bel ik de huisarts voor een afspraak.

Het begon anderhalve maand geleden. Ik kon niet goed naar de wc, rare pijn in mijn onderbuik. blaasontsteking dacht ik. Ja had ik ook, maar ook een slechte stoelgang en kreeg ik hier medicatie voor. Welke ik 2 weken moest volgen. na de eerste week werd mijn ontlasting te dun en had ik advies gevraagd bij de huisarts en mocht ik ipv 2x een zakje nu 1 zakje per dag. prima, ontlasting werd beter en ik stopte op de donderdag met de kuur, omdat die klaar was. mijn buik zette uit, ik kreeg veel pijn en zaterdag avond (hadden we een etentje, maar ik kon niet veel eten) moest ik van de pijn mijn knoopsgat open zetten, onderhand wijdbeens zitten en m'n buik naar voren duwen om een beetje fatsoenlijk te zitten. ook kon je mijn darm (vanuit jullie kijkpunt rechts onder) zichtbaar zien lopen.ook mijn zusje die ik een week niet gezien had vond m'n buik nogal dik en dacht dat ik zwanger was :+ (nog meer paniek bij mij) toch gaan slapen en wilde zondag als het nog niet over was naar de eerste hulp bellen. volgende dag werd ik wakker met geen buikpijn en een slappe buik :=

maar ik bleef rare pijne houden afentoe. Weer afspraak gemaakt. Bleek het stress te zijn omdat ik in de auto at. mijn maag en darm was van streek.. na een week de tijd nemen voor een maaltijd waren ook die kwalen over..

Lekker weekje op vakantie, heeft me wel moe gemaakt. Ik had veel last van reisziekte, veel indrukken gezien.
Nu ben ik ruim een week terug en in die week heb ik nog steeds rare pijnen afentoe.

Ik heb soms momenten dat ik weer mijn buik naar voren moet duwen, wat wijder met m'n benen moet gaan zitten om de rare pijnen uit te zitten. het zijn geen rare krampen, ook geen buikpijn als ik diarree zou hebben. maar ik word er heel moe van en gewoon naar.
Ik heb nu ook gewoon veel rugpijn omdat ik nu in een andere houding ben gaan lopen. Ik heb van mezelf al een holle rug en sta vaak met overgeknakte knieën. maar nu sta ik verder met een hollere rug. Ook als ik een tijd gestaan heb en iets van de grond op wil raken lukt dat gewoon niet in een keer. ik ben gewoon 22 jaar, dit klopt niet..

Ik ben niet in gewicht aangekomen, ik schommel op 2 kg al een jaar op en neer. mijn buik is wel wat dikker. voorheen had ik een klein buikje en alleen als ik zit zag je het. ik kan m'n buik gewoon niet inhouden. Buikspieroefeningen wil ik wel, maar ook hier is dit gewoon niet prettig voor m'n buik (niet om eronder uit te komen, maar het is geen spierpijn)
verder ben ik al 2x een paar dagen voordat de pil afloopt ongesteld geworden. Ik neem mijn pil altijd netjes in, vergeet hem nooit. Ik slikte hem wel vaak door, maar dit doe ik al 8 jaar zo zonder problemen en word ongesteld als ik de stopweek had..

verder voel ik gewoon dat ik niet zo lekker in m'n vel zit hierdoor.. Alles zit mee, lieve vriend, fijne familie, fijne baan en met het paardje gaat het goed. maar dit zit me gewoon in de weg en veranderd mijn humeur.. de zomer komt eraan en ik wil gewoon op 't terras kunnen zitten met een wijntje of mixje zonder nee te hoeven zeggen, want m'n maag en buik doen raar en ik ze niet op wil scheppen met een scheut alcohol...

Is er iemand die zich er in kan vinden of een oorzaak zou kunnen hebben? Ik wil gewoon weer genieten en overal aan mee doen, zonder weer de 'zeur' te zijn die ik de laatste weken gewoon ben.

Groetjes Jolanda

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:20

Ziekte van Crohn, PDS/spastische darm..
Merk je bij bepaald voedsel dat je meer klachten krijgt? Of op bepaalde tijden?

Jolandaa_

Re: rare buikpijnen, veranderend humeur maar wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:32

Ik kan persoonlijk niet zeggen dat ik het bij bepaald voedsel krijg. heb daar niet bewust op gelet eerlijk gezegd.. vaak voor m'n gevoel wel pijn na het eten van een maaltijd nu ik er over na denk..
maar mijn ontlasting is verder gewoon gezond..

Inmiddels al contact met iemand van de medische wereld en wil morgen ook informeren om m'n rug los te laten masseren misschien dat dat al verlichting geeft.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:36

Al een zwangerschapstest gedaan?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:37

Ik ben wel sinds dat ik op vakantie ben geweest (heb daar cruesli met yoghurt op) en die pak ik thuis nu afentoe ook wel eens. verder dronk ik karnemelk maar heb die ingerolen voor karnemelk.
verder geen bijzondere etens veranderingen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:39

nee niet gedaan, eigenlijk omdat ik die optie zelf uitsluit.
Dan zou het door de pil heen moeten gegaan zijn. maar deze optie valt wel te proberen.
misschien wel niet zo verkeerd om het zeker uit te sluiten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:44

Ik zou eens proberen wat er gebeurd als je een weekje glutenvrij brood eet en melk even schrapt..
Zelf kan ik niet tegen melk en gluten en als ik wat verkeerds eet word ik daar erg depri van gek genoeg.
Ook wel andere dingen maar ook echt labiel! Rugpijn heb ik er trouwens ook enorm van dat is normaal.

En google eens op oestrogeen dominantie, misschien herken je dat.
Zelf herken ik vooral dat humeur.. Ik zag in een cyclus na 2 weken weg qua humeur/energie.
Gebruik nu sinds twee weken progesteron creme en dat gaat helemaal fantastisch.
(Ik gebruik dan weer niet de pil, kan ik niet tegen.)
Enige is dat dat wel de werking van de pil minder maakt!

http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=422

http://hormonaledisbal.forum2go.nl/klac ... ie-t2.html
Hier de waslijst van dingen die het kan veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-05-13 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:48

Je rugpijn kan komen door je darmen.. Maar ook door je baarmoeder.
Zou idd even een test doen om uit te sluiten.. Maar anders eens om een echo vragen en eventueel ook een uitstrijkje.
Succes, vervelend hoor.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:54

Even een test doen idd. De goedkoopste werkt net zo goed als de duurdere hoor! En t kan ook gratis bij je huisarts, vreemd dat die het niet al even gedaan heeft... Soa uitstrijkje is ook ern goed idee idd, chlamydia kun je krijgdn zonder dat je vriend symptomen heeft dussz.. En als je daar op tijd achter komt is t goed te behandelen. Loop je er jaren mee rond dan kun je onvruchtbaar worden. Sterkte meid! Onderdeel voor onderdeel uitsluiten ;-) en ik zeg dus begin bij je baarmoeder en eierstokken!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:06

testen laat ik doen morgen, meteen blaasontsteking nog maar eens doen. had ik vorige week niet..
Soa, we zijn een jaar samen en beide elkaars eerste. maar ga het wel aankaarten.

ik ga de melkproducten ook even vermijden :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:16

Oja, van antibiotica zijn darmklachten ook een zeer bekend bijverschijnsel!
Kan best zijn dat je daar darmklachten van oploopt, omdat antibiotica niet alleen slechte maar ook goede bacterien doodt.

Als je blaas lastig blijft doen wat kan na antibiotica/blaasonsteking google eens op D-Mannose.
In veel landen is het heel normaal als behandeling tegen blaasonsteking en onschadelijk voor je lichaam verder.
Ook ter preventie is dat goed te gebruiken.
Even je darmen wat rust geven met melkproducten mijden kan echt heel goed doen, is niet voor niets een veelvoorkomend allergeen en juist bij zwakte kan dat opspelen, in jou geval antibiotica dan..
Als er niets te vinden is verder, of weer blaasontsteking zou ik aan de D-mannose gaan en absoluut niet aan de antibiotica dat gaat het alleen maar erger maken op den duur. Mannose werkt perfect zonder dat het belastend is.

Als je dan nog last houd en er lijkt niet echt iets te vinden te zijn en alleen melk helpt niet kan je algemeen wat minder belastend eten, zoals bijvoorbeeld dmv de Hormoonfactor.

Zelf toevallig een tijdje geleden ook blaasontsteking gehad voor het eerst.
Antibiotica gekregen maar reageerde er niet goed op, darmen gingen op hol.
Toen Mannose gehaald, en de antibiotica 1 dag overlapt met de Mannose en gestopt met de Antibiotica en dat ging top. Daarna nog een paar keer gehad dat het gevoelig was maar dan neem ik een schepje mannose en dan is het weg. Nu al even niet meer gehad, maar 18+ activiteiten geven nogal eens blaasonsteking dus dan zou je nog ter preventie daarvoor een schepje kunnen nemen dat doe ik zelf wel..
Bij mij kwam het vanuit niet helemaal lekker, naar spontaan bloed plassen uit het niets dus ik kijk wel uit. :o

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:41

Ik zou morgen even een zwangerschapstestje halen voor de zekerheid.
Er lopen duizenden kindjes rond die door de pil heen verwekt zijn.

Wanneer je zwangerschap uit kunt sluiten zou ik eens een week een dagboek bijhouden.
Wat heb je elke dag gegeten - gedronken en wat heb je aan beweging gedaan en eventueel je ontlasting en urine erbij zetten.
Misschien krijg je dan wat meer duidelijkheid of heeft de huisarts daar wat aan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:37

Vrijdag urine laten testen, niets aan de hand..
Vanmorgen wederom laten testen en meteen zwangerschapstest erbij gedaan. Ik ben niet zwanger.
Maar heb een hele zware blaasontsteking. De pijn in mijn rug zijn waarschijnlijk mijn nieren, en de pijn kan de rare pijnen veroorzaken. Nu medicatie en na 2 dagen moet ik verschil al merken en zo niet meteen aan de alarmbel trekken ivm de nieren.

Hopelijk blijft het hierbij. Assistentes begrepen ook niets van het het verschil.
Ik heb wel jullie adviezen even opgeschreven, mocht het toch iets anders blijken te zijn.

Ik heb vaker een blaasontsteking en gezien ik dit vrijdag niet had heb ik hier ook niey over nagedacht. Mijn klachten lijken ook niet op de klachten die ik normaal heb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:41

Ik vind het een raar verhaal, maargoed ze zullen het wel weten.
Die pijn rond je nieren kan trouwens ook goed anders verklaard kunnen worden.
Er zitten spieren aan je bekkenrand vast, omhoog naar je op een paar na onderste ribben.
Als je last van je darmen hebt of iets anders in die regio gaat die boel verkrampen wat duidelijk pijn daar kan geven bij de aanhechting. Dat kunnen je darmen zijn, maar ook inderdaad je blaas of baarmoeder..

Als je vaker blaasonsteking hebt zou ik zeker aan de D-mannose gaan.
Dat spul zorgt er voor dat de bacterien geen houvast meer hebben op de blaaswand en trekken op de mannose aan. En dan plas je ze uit, je lichaam kan er verder ook niets mee je plast dezelfde concentratie weer uit.
Echt supersimpel en kan prima ter preventie.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 11:17

de D-mannose ga ik eens op verder inlezen.. Heb het regelmatig.
Ik heb geen pijn bij plassen met een blaasontsteking, maar ik merk het aan de sterkere geur van m'n urine en het voor m'n gevoel klaar zijn met plassen en dat er dan nog wat meer uit komt.. en nu heb ik deze symptomen gemist waarschijnlijk of is het me ontgaan en zijn er andere symptomen bij gaan komen..

mijn onderrug wil ik sowiso eens een keer los laten masseren. Het gekke is dat als ik op het paard zit ik in een bepaalde houding zit en ik geen rugpijn heb..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:24

Ik was op niet fit na dus ook niet echt ziek. Ook geen verschijnselen zoals branderigheid ofzo.
En van het ene op het andere moment bloed plassen, echt de kleur van sterke limonade dus niet al te zuinig ook.
Daarom ben ik ook maar voorzichtig, want toen het losbarstte deed het verdomde zeer. :=
Gelukkig was dat na een avond veeeel drinken weg maar wat is dat naar. :x

Vaak is het zo dat als je het eenmaal gehad hebt je gevoelig blijft.
Je bent na antibiotica gewoon erg vatbaar voor blaasontsteking.
Het is dus eigenlijk niet logisch om telkens maar antibiotica te krijgen voor blaasonsteking want je wordt steeds vatbaarder voor infectie.
Mannose werkt perfect, en is in veel landen echt heel normaal.
Ik ga niet meer weg zonder Mannose in ieder geval.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:32

Ik ken D-mannose niet, maar heb wel ervaring met regelmatig blaasontsteking... Ik gebruik hiervoor cranberry-pillen van "X-forte". Zeker weten natuurlijk en, recentelijk aangetoond, bijna net zo effectief als antibiotica. Preventief top te gebruiken!

Beterschap!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:37

Na je kuur aan de probiotica gaan is ook aan te raden.
Zorgt ervoor dat de goede bacterieen in de darm weer opgebouwd worden.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:41

Ik herken je klachten, behalve de blaasontstekingen dan..
Ik ga even volgen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:45

Inmiddels al enkel maanden verder.

Ik heb fysio gehad. mijn schouder stond scheef.
door al die tijd die buikpijn gehad te hebben zijn mijn buikspieren verslapt en ben ik mijn rugspieren onbewust gaan trainen door meer holler te gaan lopen.

heb van de fysio oefeningen gekregen. buikspier oefeningen om mijn buik weer aan te spannen en m'n rug te ontspannen.
inmiddels zit ik recht, rijd mijn paard ook weer recht :+ en geen rug pijn meer. ik word ook bewust van mijn kromme houding en let hier zelf nu op.

mammose werpt z'n vruchten af, geen blaas problemen meer gehad..