Flaring ribs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Flaring ribs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:49

Hooi,

ik heb erg uitstekende ribben en ik ben er net achter gekomen dat het dus flaring ribs heet. Op vakantie een paar weken terug keek ik is om me heen en zag ik dat bijna niemand dit had, en ik vind het zo lelijk. Ik heb het vooral heel erg als ik lig, als ik sta iets minder maar het valt nog steeds erg op. Zijn er meer mensen die dit hebben en is er iets wat je er tegen kan doen?

Grapjasjes12

Re: Flaring ribs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:52

Ja ik :j Heel vervelend, want ik heb dus nooit een mooie platte buik, het ziet er altijd vreemd uit, die overloop van ribben naar buik :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:53

Ja inderdaad! Als ik bijvoorbeeld een blousje aan heb en die doe ik in mn broek dan lijkt t of ik heel dik ben maar dat komt dus ook door die ribben. Echt vervelend.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:55

Ik heb het ook, en best wel ernstig volgens mij. Ik heb gehoord dat met veel buikspier en 'core' oefeningen je dit kunt bijtrekken, maar het verdwijnt nooit helemaal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:55

Precies! Of het lijkt alsof ik m'n buik heel erg inzuig :') Niet charmant!

Misschien zijn er operaties voor, maar dat vind ik ook weer zo wat :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:02

Molfre: dan krijg je toch alleen meer buikspier maar met de ribben gebeurd toch niets?

Ja precies! Alsof ik heel erg mn adem inhoud, lijkt in bikini ook echt zo :') Operatie had ik inderdaad ook gelezen maar dat is wel een beetje teveel van het goede denk ik.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:23

Wat toevallig, ik zat er vanochtend nog over te zeuren!

Ik heb hier dus ook last van, ik ben niet dik maar door die ribben ziet het laagje vet wat eroverheen zit er veel groter uit dan dat het is, heel vervelend.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 06:22

Hier ook iemand. Ik vind het foeilelijk bij mezelf. Vooral omdat er ook net een rand vet overheen ligt, terwijl mijn buik eindelijk weer wat platter word. Bij mij zie je het in stand ook erg goed.

Buikspier oefeningen zijn wel goed. Deze spieren zitten namelijk vast aan je bekken EN aan de ribben (ze moeten ergens aan vast zitten he ;) ). Maak je geen zorgen dat ze dan heel groot worden als in een sixpack. Als vrouw moet je verdomde hard trainen om dat voor elkaar te krijgen. Met simpele situps en zijwaartse situps zul je dat niet voor elkaar krijgen, al doe je er elke dag 100.
Ga maar eens voor een spiegel staan en je buikspieren hard aanspannen, maar wel rechtop blijven staan. Dan merk je dat het minder wordt.

Voordeel als vrouw: met je boobs kan je een deel verbloemen, door kleding te dragen die vanaf daar naar beneden valt (en dus niet zo strak zit rond je middel). Of eventueel zo'n riem dragen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 07:18

Bij mij word het alleen maar erger als ik aanspan, omdat de buikspieraanzet bij m'n ribben zo ontwikkeld is :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 07:42

als ik lig steken ze verder uit dan m'n dames en wordt het bijna een 90 graden hoek met mijn buik, maar als ik sta zie je het bijna niet.
in tegenstelling tot de meesten vind ik het geen enkel probleem...sterker nog...vind het op sommige momenten zelfs mooi omdat het mooi rond is en m'n buik juist platter lijkt erdoor.

Wat ik wel vervelend vind is op een harde ondergrond liggen op m'n buik, dan gaan ze flinke zeer doen

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:19

Vaak komen flaring ribs voor in combinatie met een Pectus excavatum of trechterborst (en daar kan je wel aan geopereerd worden), ingrepen om enkel ribben te gaan herpositioneren, heb ik nog niet gezien.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:00

Ik heb het niet heel extreem, wist ook niet dat het een naam had maar mijn vrienden zeggen altijd gewoon dat ik 4 tieten heb _O-

Edit: ik heb ook wel een ontzettend holle rug dus misschien dat m'n ribben daardoor wat verder naar voren staan. Heb er totaal geen problemen mee en kan wel om die grapjes lachen. Ik ben overigens niet echt dun, denk dat als ik een platte buik zou hebben het er wel een beetje raar uit zou zien :+
Laatst bijgewerkt door Warboel op 25-05-13 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:02

Zo stom.. ik heb het aan 1 kant!
Mijn moeder heeft bijde.. het lijkt met een strak shirtje zonder BH alsof je 2 stel borstjes heeft (ze is een stuk dunner dan in)

Nu ik weer wat afgevallen ben zie je het bij mij ook wel weer erg met een stak shirtje.
Ik vind het met strak shirtje veel meer opvallen dan in bikini trouwens..

Maar 1 uitstekende rib is erg raar hoor.. (wat ik heb) heb liever gelijk!