tattoo laten zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

tattoo laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:14

Ik heb mij altijd voorgenomen om later een tattoo te nemen van mijn hond.
In de zomer van 2011 is ze onverwachts gestorven en normaal gezien ben ik tegen een tattoo laten zetten van een (overleden)dier,maar zij heeft toch echt wel een grote betekenis gehad in mijn leven , steunde me door mijn depressie , kon mijn gevoelens voelen , troosten wanneer het moest en had haar als sinds dat ik 1 jaar was ( heb haar 14 jaar lang gehad).. kort gezegd was ze een hond waarvan ieder mens kan dromen.
dus de tattoo zal ook een speciale beteknis blijven hebben en zo heb ik toch het gevoel dat ze echt bij me is.
Vader stemt hier ook meteen mee in , omdat hij weet hoeveel ze voor mij betekende.

Ik ben momenteel net 17 jaar en wil volgende maand de tattoo laten zetten , maar stemmen de tattooërder hier ook mee in voor die echt te zetten ondanks mijn leeftijd ?
Doet het plaatsen pijn en hoeveel zal het me ongeveer kosten ?

De bedoeling is om haar naam ( Memere ) op mijn pols te laten zetten in een mooi,cursief lettertype met wat duifjes/vogeltjes aan de kant en boven de 'M' , met daarbij zo soort van lijntjes die de wind moeten voorstellen ( klein dus)

Szan

Re: tattoo laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:15

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:21

Ja, het doet pijn. De ene plek is gevoeliger dan de andere, maar je zult het altijd voelen.
Qua kosten: dit is helemaal afhankelijk van een aantal factoren. Grootte, kleuren, moeilijkheidsgraad.. Ga uit van minimaal €150. Dat was ik ook kwijt voor mijn tattoo:
Afbeelding

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:24

leuke tattoo !
is meer een irritatiegevoel of pijngevoel dat je had ?
groote is eigelijk over heel de breedte van mijn pols ( onderkant) , zo'n maximum 2 cm breedt.
kleur gewoon zwart , de letter 'M' is het blauw en de vogels donkerblauw.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:25

Szan schreef:
Je zou je vraag hier kunnen stellen, daar weten ze er wat meer van.

[MW] [Centraal] Tattoo's

We hebben idd een eigen topic, vlieg langs als je meer wil weten :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:28

heb er al in gereageerd :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:30

Toen ik de tattoo op mijn voet liet zetten was dat alles behalve een irritatie gevoel :+
Heb echt even op mijn tanden moeten bijten.....

De rest kun je in het algemene topic vinden :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:34

Rebel_Jits schreef:
Ja, het doet pijn. De ene plek is gevoeliger dan de andere, maar je zult het altijd voelen.
Qua kosten: dit is helemaal afhankelijk van een aantal factoren. Grootte, kleuren, moeilijkheidsgraad.. Ga uit van minimaal €150. Dat was ik ook kwijt voor mijn tattoo:
[ Afbeelding ]

ik heb een vrij groot steigerend pard op mn schouderblad met nog een tekst eronder en was maar 80 kwijt.
die voor bij mn hals/ borst is ook groot en in kleur en koste mij 170.
dus vind jou tatoeage aardig duur dan.
eind zomer komt mn hele bovenarm vol te staan en dat kost me 500.

tatoeage is pas vanaf 18 jaar tenzij toestemming van je ouders.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:36

Zo klein valt amper te zetten, ik wou dit eerst ook en heb hem uiteindelijk over de lengte van mijn linker onderarm genomen.
Pols is één van de pijnlijkste plaatsen; qua kosten zul je tussen de 75 en 150 euro moeten rekenen.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:37

Volgensmij heb je onder 18 jaar toestemming van je ouders nodig, dus neem voor alle zekerheid wel even een van je ouders mee!
Ik ben afgelopen zomer op vakantie een tatoeëerder tegen gekomen en daar heb ik samen met een vriendin even een babbeltje mee gemaakt. Zij wil zelf ook een tatoeage laten zetten namelijk. Hij wist te vertellen (uit eigen ervaring) dat het net voelt of er iemand over je huid krast als je verbrand bent van de zon.
Of dit voor iedereen zo is weet ik natuurlijk niet.
Ga aub wel voor een goede betrouwbare shop en maak goed duidelijk wat je precies wil hebben, het is iets voor het leven he wat je laat zetten.
Verder vind ik het een hele mooie gedachte van je, dan heeft het in ieder geval een betekenis voor jezelf! :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:41

Afbeelding

zoiets wil ik dus , aan de binnenkant van mijn pols ( let niet op tekenkunsten ! ;p)
Vader gaat zeker mee , aangezien ik bang en voor naalden.. maar ik doe het voor mijn overleden hondje , dus die angst wil ik wel aangaan voor haar !
ik ga zeker uitkijken naar een betrouwbare shop , al is het 150 km van mijn huis.. want het heeft zo'n grote betekenis dat ik niet wil dat het verpest is :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:43

Ik heb er ook een op de binnenkant van mijn pols:

Afbeelding

Het plaatsen voelde een beetje branderig, maar niet erg pijnlijk.
Net alsof ze met iets heets op je huid aan het tekenen was.
Maar het verschilt per persoon hoe het voelt, ik vond het wel te doen, maar zou er niet mijn hobby van maken :P
1 keer een uur was zat :Y)

Ik was hier iets van 100 euro voor kwijt volgens mij.

Mooi dat je iets voor je overleden hond laat zetten :)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:53

Ik heb een tattoo op mijn onderrug, laten zetten toen ik net 18 was.
Die vrouw die hem ging zetten zij dat het niet erger was dan bij de tandarts, maar men wat deed het pijn.
Nou zit mijn tattoo ook precies op 2 botjes en dat deed echt wel het meeste pijn.

Ik moest daarna eigenlijk nog een x terug om de tattoo te laten bijkleuren, maar ik ben nooit meer terug geweest... := Vond dat bijkleuren ook niet nodig en wilde niet nog een x die pijn.

Moet wel zeggen dat alleen het moment van zetten pijn deed, zodra ik de deur daar uitliep nooit meer last gehad.

Nog een tip, ga niet de korstjes eraf krabben.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:10

het ligt er maar aan hoe hoog je pijn grens is,, en ik zeg altijd,,, als je iets echt wilt doet het geen pijn

succes ermee

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:05