adertjes op je oogwit???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

adertjes op je oogwit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:46

Even een vraagje.

Ik heb voor 2 jaar terug onder begeleiding van de opticien geprobeerd om op lenzen over te gaan. Helaas door mijn lange werkdagen had ik ze te lang in en ging het na een jaar toch iriteren en ben ik ermee gestopt.
Nog meer helaas heb ik hier door kleine rode adertjes op mn oogwit naar de lens toe gekregen.

Daar heb ik me ondertussen bij neergelegd, maar nu de laatste tijd heb ik vaker dat ik het gevoel heb dat er meer adertjes bij komen.... en dat is iets waar ik mega van baal! Mijn ogen worden ook wat rood vind ik zelf als ik in de spiegel kijk.
Nu heb ik zoiets van echt even een week geen mascara op. Even rust.

Kan het zijn dat het erger wordt van mascara of van wrijven bij het er afhalen?

En kan zo'n bio mascara helpen of heeft dat geen nut.

P.s ik heb toen ik met lenzen bezig was al de opmerking gekregen van de opticien dat mijn ogen best droog zijn zegmaar doordat ik heel weinig knipper...

Iemand een tip of kent dit?
Laatst bijgewerkt door sax89 op 24-05-13 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:53

Ik heb ook lenzen en veel zichtbare adertjes in mijn ogen. Opticien dacht eerst dat dit door de lenzen kwam en adviseerde mij een week geen lenzen te dragen zodat ze weg zouden trekken. Jammer genoeg gingen de adertjes niet weg ondanks dat ik geen lenzen in had :\ Heb verder ook nooit het commentaar gehad dat ik droge ogen heb o.i.d.

De oplossing hiertegen zoek ik dus ook nog steeds :Y)

Tess__

Re: adertjes op je oogwit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:12

Ik heb ontzettend droge ogen, lenzen doen bij mij ook echt pijn. Daarom ben ik overgegaan op het permanent dragen van een bril. Doordat mijn ogen zo droog zijn heb ik hetzelfde als wat jij aangeeft snel rode ogen. Sterker nog ik word geregeld wakker met dikke ogen die niet lekker open willen. Spoelen met wat lauwwarm water wil werken. Ook gebruik ik op die momenten geen mascara oogpotlood of whatever puur om mijn ogen rust te geven. Ik denk dat het wrijven er ook niet aan bijdraagt dat je ogen op "adem" kunnen komen.

Mijn vriend draagt wel lenzen en merkt ook als hij te lang zijn lenzen in heeft dat zijn ogen gaan branden en er adertjes te zien zijn. Hij moet dan ook een tijdje zijn bril op... Zelfs met zijn lenzen, de meest ademende lenzen die op de markt zijn, heeft hij er dus last van.

Je bent dus niet de enige die hier last van heeft. Het enige wat ik uit ervaring kan zeggen is probeer je ogen zoveel mogelijk rust te geven, niet teveel met je ogen knijpen, zo min mogelijk wrijven en dan moet het met de tijd wel minder worden!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:43

Thanx voor de reacties. Wrijven doe ik vrijwel nooit alleen bij het afhalen van mn mascara.
Ik heb nu al en week geen mascara op maar kan niet echt zeggen dat het minder wordt.

Spoelen met lauw water ga ik eens proberen.

Ik baal er wel van dat door de lenzen mijn ogen er eigenlijk niet mooier op geworden zijn. Allemaal spinnenwebjes zitten er... echt balen, maar ik zal het ermee moeten doen.

P.s ik draag nu al 4 jaar permanent een bril. Met een tussenstap van 1 jaar lenzen...

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:47

Balen doe ik ook ja.

Ik krijg ook regelmatig de vraag/opmerking of ik geblowd heb omdat mijn ogen zo rood zijn -O-
En dan rook ik niet eens, laat staan blowen