Erg onrustig tijdens het slapen. Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Erg onrustig tijdens het slapen. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:11

Ik heb er al jaren last van... Droom heel druk en realistisch en beweeg en praat daar bij ook erg veel. Als ik droom dat ik een marathon ren bijvoorbeeld dan lig ik ook echt met mijn benen te 'rennen' is me verteld. Hierdoor word ik 's ochtends dan ook erg moe wakker en ben ik heel de dag lamlendig.
Gelukkig was dit niet iedere nacht dus sliep ik het andere nachten weer bij.

Echter... vanacht is het nogal 'fout' gegaan. Volgens mijn vriend heb ik uren liggen gillen, praten, schoppen en slaan. Hij heeft me een paar keer proberen wakker te maken en dan reageerde ik alsof ik wakker was maar twee minuten later ging ik weer vrolijk door. Tot ik op gegeven moment wakker schrok. In mijn droom was ik vermoord... deze droom was weer enorm levensecht en daardoor durfde ik eigenlijk niet meer te gaan slapen. Ik lag te trillen van de angst.
Uiteindelijk ben ik maar naar beneden gegaan en met een slaapzak op de bank gaan liggen zodat mijn vriend in ieder geval kon gaan slapen. Later toen het licht werd maar weer naar boven verhuisd en daar nog geprobeerd te slapen.
Zonder succes echter.... nu ben ik dus helemaal kapot en weet eigenlijk niet hoe ik mijn ogen open moet houden.

Ik voelde me vanacht echt een klein kind die niet meer durfde te gaan slapen door een nachtmerrie. Normaal draai ik me om en slaap ik verder maar dat ging vanacht écht niet.

Nu is mijn vraag of er meerdere mensen hier last van hebben (gehad) en wat zij daaraan hebben gedaan om het op te lossen. Ik ben overigens niet gestresst en slaap heel goed in dus wil eigenlijk niet aan de slaappillen oid...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:12

Wow klinkt heftig zeg. Zit je ergens heel erg mee op dit moment en hoe lang heb je dit al? Klinkt als een gevalletje dokter of mindfull bezig gaan als je te druk in je hoofd bent.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:14

Het lijkt alsof je in de REM-slaap blijft hangen. Misschien kan melatonine uitkomst bieden? Soms maak je door bepaalde omstandigheden nl. minder melatonine aan, waardoor je een gestoord slaappatroon krijgt.
Door even melatonine te gebruiken wen je je lichaam weer aan op de juiste momenten melatonine aan te maken.

Edit: even een link ter informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
Laatst bijgewerkt door Leanne_Salvo op 23-05-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:15

ik heb dat de laatste tijd ook, dingen uit mijn verleden komen de laatste tijd ineens naar boven in dromen, heel vreemd. Is het een bepaalde droom die je steeds hebt?
Ik neem zelf wel eens melatoline, gewoon bij de kruidvat te halen :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:22

@ StillAngel: Sowieso droom ik vaak heel druk... dat kan één keer in de week zijn of één keer in de maand. Echter wordt dit de laatste tijd veel erger. Zoals ik al aangaf heb ik op dit moment geen stress, maak me ook nergens druk over oid.

@ Leanne_Salvo: thanks voor je link, hier kijk ik op een later tijdstip even naar :)

@ leeneliefje: nee het is niet telkens dezelfde droom. Steeds anders. De ene keer droom ik dat ik een marathon aan het rennen ben bijvoorbeeld. Vanacht dat ik gemarteld en vermoord werd.

leeneliefje

Re: Erg onrustig tijdens het slapen. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:25

oke! want als het constant dezelfde droom is dan zou het misschien is achterliggends kunnen zijn.
Kijk anders eens op www.droomwijzer.nl daar staan betekenissen van dromen, je moet er maar in geloven hoor, maar sommige dingen lijken wel te kloppen soms.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:27

Wat bij mij heel erg geholpen heeft is slapen met oordoppen.
Daardoor ben je minder 'bereikbaar' voor impulsen van buitenaf.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:40

Pff ik heb hier ook last van. De laatste tijd lijkt het erger. Ik droom wel ongeveer hetzelfde elke keer.
Ik vraag me in mijn droom elke keer af of dit 'mijn kamer' is en 'mijn huis'. En dan ergens in mijn achterhoofd hoor ik dat het wel mijn kamer en huis is. Zo raar. :') Vannacht dacht ik dat ik iemand zag en toen deed ik het licht aan en pakte mijn fles deo en ging ik kijken achter een kastje met hartkloppingen. :+
Het is al even geleden dat ik heerlijk heb geslapen. Nouja, ik heb laatst een yoga les gehad en die nacht sliep ik echt heerlijk! Misschien toch wat vaker doen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:46

Je hebt wat natuurlijke middeltjes die je kan proberen. Valeriaan en magnesium brengen rust en helpen met slapen. Het kan geen kwaad om deze te proberen, ze zijn gewoon bij de drogist te koop.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:49

Melatonine of misschien bijnierconcentraat?
Of zorgen dat je goed tot rust komt voor je je bed in gaat.
Ik ben een lastige slaper zelf, en als je bijnieren niet optimaal hun werk doen slaap je niet goed.
Met bijnierconcentraat kan je dat goed ondersteunen, dat komt van neonatale kalveren.
Onrustig, niet diep, je rust niet uit. Heeft ook weer invloed op allergieen, maak je ook histamine aan waar je moe van wordt.
Bijnierconcentraat wisselt wel per persoon, de een kan er niet van slapen, maar ik als lastige slaper slaap er heeeeerlijk op. :)

Wat ik ook lees is dat slaapstoornissen vaak een tekort zijn aan Serotonine.
Er zijn wel supplementen die dat verhogen, o.a. L-theanine wat onder andere in groene (?) thee zit.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:05

Ik weet niet of je bekend bent met ASMR? Ik heb ontzettend veel verhalen gehoord van mensen met (ernstige) slaapproblemen die er er heel veel baat bij hebben gehad.
Het zal aan het begin een beetje vreemd over komen, maar misschien als je na een tijdje de juiste 'triggers' voor jezelf hebt gevonden dat het je iets helpt. Baat het niet dan schaadt het niet :D
Te vinden op YouTube. Ik luister soms als ik druk ben in m'n hoofd of als ik gewoon lekker in wil slapen. :D Ik luister dan vooral GentlyWhispers, maar Mascha van beautygloss heeft sinds kort ook wat ASMR filmpjes en ook een filmpje waarbij ze het een en ander uitlegt.