Ik heb al jaren een slaapprobleem en het ziet er niet naar uit dat het beter wordt omdat ik weiger slaappilletjes te nemen. Het is al aan het beteren in het algemeen hoor (veel stress voorbije jaren), maar in slaap vallen.. Dat is-blijft een ramp bij mij! Ik lig uren wakker en al ben ik zo moe als iets, ik zal niet in slaap vallen. Geen idee waarom. Het lijkt erop dat ik schrik heb om in slaap te vallen en ik lig me constant suf te piekeren over dingen. Eens in slaap, slaap ik wel door hoor en smorgens krijgt zelfs de beste wekker me niet wakker tot mijn lichaam besluit dat ik uitgeslapen ben (gelukkig ben ik nog student en kan ik me nog permitteren af en toe een lesje te skippen).
Vraag me af of hier nog mensen zijn die door omstandigheden moeite hebben met slapen en wat doen jullie ertegen? Mag ook via pb hoor.
Ik heb gelezen dat muntthee helpt, maar ik drink ondertussen (ohja) 2l muntthee voor het slapengaan en ik ben nog steeds geen greintje kalmer om te kunnen inslapen
Methode die ik niet aanraad. Vroeger hielp het een beetje, maar na 2l loop je meer naar het toilet dan dat je slaapt of je ontspannen voelt. Helaas blijft de wekker trouw om 6-7uur afgaan en blijf je eeuwig vermoeid rondlopen
Groetjes
Als ik iets aan het ritme verander, dan slaap ik geheid slecht. Je hebt kans dat het voor jou ook zo werkt.
.