Ik vind dat ik veel te vaak onnodige spullen koop, als ik iets leuks zie moet het gewoon mee.
Ik heb excuses als:
- ik ging per ongeluk die winkel binnen
- een stemmetje zei me dat ik die winkel binnen moest om dat shirtje te kopen
- ik weet niet hoe, maar ineens was ik schoenen aan het passen en voor ik het wist stond ik af te rekenen
- ik werd naar binnen gezogen
etc. etc. etc.
Nu ben ik op zoek naar lotgenoten! Wie herkent zich in mijn verhaal?
Misschien kunnen we elkaar steunen, en als iemand naar de winkel moet voor iets wat écht nodig is (of wat degene denkt écht nodig te zijn) hier eerst het boodschappenlijstje te posten of zoiets, zodat er eerst besproken kan worden of het een nuttige aankoop zal zijn of dat er dingen geschrapt moeten worden.We kunnen elkaar proberen te helpen door te overtuigen die impulsaankopen voortaan te laten zitten. We kunnen elkaar geld besparen. Misschien kunnen bokkers zelfs samen naar de winkels gaan als er een eerste-behoefte-product gekocht moet worden, om elkaar te steunen in deze moeilijke beproeving.
Wie helpt?
ps: voor de mensen die niet tot de doelgroep behoren, maar wel willen steunen: stort op giro 1234567
Dit geld wordt gebruikt om verslaafden te helpen met geld om te gaan! 

(vroeger kon ik dat dus niet!) wat ik zelf doe is alleen contant geld meenemen als ik de stad in ga. Dus bijvoorbeeld 50€ en meestal lukt het me wel om me er aan te houden