Mirena plaatsen, maar heb een probleem...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MeFlower

Mirena plaatsen, maar heb een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 09:50

Hoi,
Over 2 dagen heb ik een afspraak om een Mirena (spiraaltje) te laten plaatsen. Ik zag er al erg tegenop, omdat ik nog maagd ben, maar nu helemaal. Ik heb namelijk sinds vorige week een vaginale schimmelinfectie te pakken. Niet voor het eerst overigens. En nu is door de crème die ik daarvoor gekregen heb, mijn vagina erg geïrriteerd. Ik heb geprobeerd om 2 vingers naar binnen te brengen en dat doet erg zeer + jeuken. Maar overmorgen is de plaatsing van Mirena al. Ik heb eigenlijk geen zin om nog een maand te wachten met de plaatsing, maar ik vraag me af of het verstandig is om het nu te doen.
Wat denken jullie?

fokfanaat

Re: Mirena plaatsen, maar heb een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:55

even ander vraagje, waarom wil je als maagd een mirena laten plaatsen?
weet dat het erg pijnlijk kan zijn, zorg dat je niet zelf naar huis hoeft te rijden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:57

Volgens mij mag het dan sowieso niet omdat je dan de infectie over kan brengen naar de baarmoeder.
Het slimste is om gewoon even te overleggen met degene die hem zou plaatsen dus je huisarts of gynaecoloog.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:57

Kun je gewoon doen hoor en het even aangeven, ze zullen dan wat meer tijd aan je besteden. Het zal inderdaad iets pijnlijker zijn als normaal maar het doet écht maar 10 seconden zeer... ;) En houd je voor ogen zo'n arts heeft al meer gezien dan een schimmelinfectie.

Succes. :)

@fokfanaat, weer zo'n fabel. Ik ben zelf heen gereden en terug het stelt echt niks voor.... Het doet bij de een wat meer pijn dan bij de ander maar over het algemeen is het zo'n 10 seconden.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:00

Ik laat hem plaatsen omdat ik hele erge menstruaties heb. Heb eerst de pil gebruikt, toen de nuvaring, maar het liefst wordt ik niet meer ongesteld (of veel minder) en daardoor raadde de huisarts mij de Mirena aan. Ik heb ook uitgesproken dat ik erg tegen de plaatsing op zou zien, omdat ik denk ik nogal nauw ben, maar hij zei dat het geen enkel probleem was en dat hij daar ook een speciaal speculum voor had.

Ik dacht inderdaad ook dat de afspraak niet door kon gaan door de infectie, maar de assistente vertelde me dat het wel gewoon door kon gaan. Ik vind het wel raar...daarom twijfel ik ook. Ik bel vanmiddag sowieso nog naar de praktijk, maar ben benieuwd wat anderen ervan vinden.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:00

fokfanaat schreef:
even ander vraagje, waarom wil je als maagd een mirena laten plaatsen?
weet dat het erg pijnlijk kan zijn, zorg dat je niet zelf naar huis hoeft te rijden.

Het is toch niet enkel om niet zwanger te worden....
Er zijn mensen die heel veel last hebben van hun maandelijkse oid. Zijn genoeg redenen om een mirena te plaatsen.
Ik ben ook niet alleen aan de pil te gaan om veilig te kunnen seksen.

Verder denk ik dat je dit beter even met de HA kan bespreken TS. Die zal het wel het beste weten.
Gewoon even bellen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:00

Nou ik wil TS niet bang maken maar ik heb de hele dag daarna nog flinke buikpijn gehad.
Het zal idd wel verschillen per persoon, maar het is dus ook niet zo dat iedereen er met 10 sec vanaf is.

Over de vraag van TS; ik weet dat onze HA geen spiraaltje plaatst zonder SOA test vooraf, om te voorkomen dat er idd iets overgebracht kjan worden naar de baarmoeder.
Ik kan me dus goed voorstellen dat dat met een schimmelinfectie net zo is.
Gewoon even je HA vragen dus.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:00

Bedankt voor je reactie KimD

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:02

sans6: Ja, ik weet vanuit mijn studie o.a. niet beter dat er eerst altijd een test wordt gedaan, maar blijkbaar doet mijn huisarts daar niet aan. Ik heb dat op gesprek ook al aangekaart.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:02

Char_elle schreef:
Het is toch niet enkel om niet zwanger te worden....
Er zijn mensen die heel veel last hebben van hun maandelijkse oid. Zijn genoeg redenen om een mirena te plaatsen.
Ik ben ook niet alleen aan de pil te gaan om veilig te kunnen seksen.

dat lijkt me de pil meer voor de hand liggend, maar lees nu dat de ts dit al geprobeerd heeft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:04

Als je niet 'schoon' bent van binnen dan plaatsen ze 'm sowieso niet :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:05

Nee, dacht ik ook maar ze zeggen dus van wel. Ik bel vanmiddag en dan laat ik wel weten wat er is gezegd.

De hoeveelheid hormonen is de reden dat ik niet meer aan de pil wil.
Het lijkt me helemaal geweldig om minder heftig ongesteld te zijn en ik hoop dat ik bij die 20% hoor die helemaal niet meer menstrueren...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:06

KimD schreef:
Kun je gewoon doen hoor en het even aangeven, ze zullen dan wat meer tijd aan je besteden. Het zal inderdaad iets pijnlijker zijn als normaal maar het doet écht maar 10 seconden zeer... ;) En houd je voor ogen zo'n arts heeft al meer gezien dan een schimmelinfectie.

Succes. :)

@fokfanaat, weer zo'n fabel. Ik ben zelf heen gereden en terug het stelt echt niks voor.... Het doet bij de een wat meer pijn dan bij de ander maar over het algemeen is het zo'n 10 seconden.

Dat jij er geen last van had wil nog niet zeggen dat een ander er hetzelfde op reageerd. Mijn collega is 3 x tegen de vlakte gegaan. Die kon echt niet alleen naar huis.

Dus ts, misschien is het handig om iemand standby te hebben voor het geval je er wel last van gaat hebben.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:09

Ik had zelf ook behoorlijk last van mijn menstruatie, veel krampen, hoofdpijn, rugpijn en een humeur om te schieten.
Aangezien ik toen in de ploegendienst werkte en je de pil op een vast tijdstip moet zien in te nemen werdt mij implanon aangeraden.
Twee maanden terug is mijn 3e implantaat ingebracht. En ben al 6 jaar tevreden. Ik heb minimaal bloedverlies, misschien totaal twee theelepeltjes? 3 a 4 tampons is meer dan voldoende!
Even een dagje wat rug pijn, maar lang niet meer zo erg als voorheen. geen hoofdpijn meer, geen krampen, en links een rechts 1 of 2 puistjes. En mijn humeur veranderd nauwelijks.
Dus mocht je mirena spiraaltje toch niet zo bevallen op een of andere manier, kun je altijd met je arts overleggen over implanon.
Moet er wel bij vermelden dat het zetten redelijk pijnlijk is... verwijderen gebeurt met een locale verdoving.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:11

@ Cookies: ja ik weet het, er gaat iemand met me mee, ook mee naar binnen om m'n handje vast te houden hahaha

jorinka1986: ja ik heb daar ook over nagedacht, maar op 1 of andere manier heeft de huisarts mij de Mirena toch aangeraden. Ik zal eraan denken mocht het nodig zijn, bedankt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:12

Persoonlijk zou ik zelf de afspraak verzetten, en geen onnodig risico nemen. Want wat als de schimmelinfectie hierdoor verder omhoog gaat?

Ik was zelf 20 toen ik voor de 1e keer een mirena spiraal liet plaatsen. Werd toen nog gedaan bij de gyn, en ik was toen de 1e waarbij ze de mirena plaatste de nog geen kinderen gehad had.
Doordat ze tegen je baarmoeder prikken maakt je lijf een stofje aan waardoor je een soort verdoving aanmaakt (net als bij een paard met een praam zeg maar, hihi wat een vergelijking). Hierdoor had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen.
Plaatsen zelf is zo gedaan en voel je verder niet veel van.
Heb toen de hele dag wel een zeurderig gevoel in m'n onderbuik gehad.
Helaas vond mijn lijf hem zo fijn dat hij de mirena aan aan het inkapselen was....

Later eruit laten halen omdat we graag een kindje wilde. Het eruit halen heb ik helemaal geen last van gehad.

Nadat m'n zoontje geboren was weer opnieuw een mirena laten plaatsen. Toen helemaal nergens geen last van gehad. Had voor de zekerheid iemand mee genomen omdat ik eerder er zo eng van werd, zodat die terug kon rijden. Maar was achteraf gezien niet nodig.

Tip, neem een half uurtje voordat de mirena geplaatst word een paracetamol of een nero of brufen.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:15

@kiki1976: inderdaad, wat als de schimmel verder omhoog gaat? :s

Ik weet inderdaad dat sommige vrouwen flauwvallen. Ik zie het wel, als het gebeurt, gebeurt het maar. Dan voel ik ook niets meer haha. Ik denk dat het misschien ook wel meevalt, maar het ligt gewoon heel erg aan de persoon. Je kunt het van te voren niet weten.

Ik heb nog ibuprofen in poedervorm (zakjes) van de kaakchirurg. Erger dan de kaakchirurg kan het toch vast niet zijn? :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:17

Brrrr, nee ik zou zelf ook geen risico willen lopen met een schimmelinfectie. Het kan inderdaad gebeuren dat deze omhoog kruipt en dan zit je echt met de ellende. Persoonlijk zou ik het dus sowieso een maandje uitstellen.
Overigens vond ik t plaatsen best meevallen, leuk is anders natuurlijk. Maar het is echt wel goed te doen, ben ook zelf heen en weer gereden met de auto, zelfs nog boodschapjes gehaald op weg naar huis. Maar dat is inderdaad wel per persoon verschillend.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:21

@Mars: hopelijk gaat het bij mij dan ook zo ;).

En ik vind het ook geen fijn idee om het op dit moment te doen, anders twijfelde ik ook niet. Bel zometeen even naar de assisent.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:22

Ik had ook nog geen kinderen dan moeten ze even je baarmoedermond oprekken. Dat is echt niet leuk en volgens mij is dat het pijnlijkste gedeelte.

Ik ben in m'n eentje met de bus teruggegaan en ondanks dat ik pijn had was dat wel goed te doen hoor :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:26

Nee, ik geloof graag dat dat niet leuk was!
Maar dan heb je er wel voor jaren wat aan...hopelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:29

MeFlower schreef:
@kiki1976: inderdaad, wat als de schimmel verder omhoog gaat? :s

Ik weet inderdaad dat sommige vrouwen flauwvallen. Ik zie het wel, als het gebeurt, gebeurt het maar. Dan voel ik ook niets meer haha. Ik denk dat het misschien ook wel meevalt, maar het ligt gewoon heel erg aan de persoon. Je kunt het van te voren niet weten.

Ik heb nog ibuprofen in poedervorm (zakjes) van de kaakchirurg. Erger dan de kaakchirurg kan het toch vast niet zijn? :o

Hahahah ik vind de kaakchirurg 10x erger

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:31

Ik laat ook liever nog een keer een Mirena plaatsen dan dat ik ook maar één voet bij de kaakchirurg binnen zet :=
En de pijn die ik voelde was elke keer maar 3 seconden hooguit en dit kwam drie keer voor ofzo. Dus max 10 seconden dat je echt effe op je tanden moet bijten, maar dan is het ook klaar. Tenminste, zo ging dat bij mij en ik ben écht een mietje met dokters.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:32

Nou, ik heb gebeld. De assistente denkt dat het gewoon kan omdat de schimmel aan de buitenkant zit (?).
En dat het verder wel veilig is, maar de huisarts belt mij morgen om het te overleggen. Dus dan hoor ik het morgen (pas). Ben benieuwd.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:32

@mars: haha oke nou ik ben ook heel erg een mietje, dus dat geeft goede moed haha