Draaierig en drukkend gevoel in hoofd na de bus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Draaierig en drukkend gevoel in hoofd na de bus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:04

:wave:

Sinds een aantal weken heb ik dat ik erg draaierig en met een drukkend gevoel in mn hoofd de bus uit stap.
Ik hoef maar een half uurtje met de bus te reizen, maar de laatste tijd moet ik na dat half uur echt nog een tijd bijkomen..
Ik ging net nadat ik uit de bus gestapt was boodschappen doen en ik ben echt door de winkel heen gewankeld en heb met trillende handjes mijn boodschapjes gedaan.. :=

Nu vroeg ik mij af of iemand anders dit ook herkent?
Ik heb het echt sinds een maand of anderhalf, daarvoor had ik nergens last van,terwijl ik toch al zo'n drie jaar met de bus reis dagelijks..
Het ligt er niet aan dat ik aan het smsen ben of andere dingen aan het doen ben, want zowel als ik sms in de bus als wanneer ik gewoon uit het raam staar heb ik er last van..

Heeft iemand enig idee? Is het verstandig om naar de dokter te gaan of zal die er ook niet veel aan kunnen doen?

123468086

Re: Draaierig en drukkend gevoel in hoofd na de bus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:06

Ik voel mij ook altijd niet lekker als ik net in de bus heb gezeten. Voel ik me heel lichtjes in mijn hoofd/ misselijk. De oorzaak zou ik alleen niet weten? Wagenziekte in combinatie met benauwdheid?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:08

Zou het niet kunnen komen dat de buschauffeur nu de verwarming aan heeft staan en dat het dus erg benauwd is in de bus?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:08

Heb je ooit eerder ervaring gehad met wagenziekte? Lijkt het gevoel daarop, of is het iets anders? Het hoeft niet per se misselijkheid te veroorzaken, maar 'wagenziekte' heeft te maken met een storing in je evenwichtsorgaan waarop de reactie inderdaad is dat je draaierig wordt en wellicht wat trillerig, vooral als je dan weer uit de bus stapt.

Als je denkt dat dat het misschien zou kunnen zijn, zou je bij de apotheek eens kunnen kijken of je wagenziekte-pilletjes (bijv. "Primatour") kunt halen (hoeft niet op recept), die eens innemen en kijken of het daarmee minder wordt.

Naar de dokter kan altijd, die kan misschien ook wat dingen opperen. Heb je het echt alleen maar als je in de bus gezeten hebt?

Edit: Mocht het te maken hebben met wagenziekte, dan beter niet uit het raam staren maar voor je uit. En ook zitten in de rijrichting (dus niet met je rug naar de chauffer, zeg maar) kan helpen. Daarnaast goed diep blijven ademen, bussen kunnen soms ook een beetje benauwd worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:10

In mn 21jarige rondrijacties op deze aardbol heb ik nooit last gehad van wagenziekte.. :n
Ik kon vroeger ook probleemloos hele boeken verslinden achterin de auto..
Daarom vind ik het ook zo vreemd. Misschien toch maar eens wagenziektepilletjes proberen, maar dat vind ik ook weer zo omslachtig voor dat half uurtje in de bus.
In de auto heb ik ook nog steeds nergens last van..

Misschien dat het aan de verwarming kan liggen, ik ga morgen even proberen om aan de kant te gaan zitten waar geen verwarming zit..

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:26

ik heb daar ook last van, vooral als het erg druk is in de bus.
ik probeer altijd om vrij voorin te gaan zitten, of de eerste verhoogde achter de achterdeur, zodat ik voor me uit naar buiten kan kijken. of het met evenwichtsorgaan te maken heeft weet ik niet maar op een 'goede' plek zitten vind ik wel fijn. gelukkig stap ik meestal in bij het vertrekpunt van de bus, dus de 'goede'plek uitzoeken kan ook altijd wel :D
die reispilletjes werken bij mij trouwens niet

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:29

Ik heb last van wagenziekte in de bus. Maar dit heb ik al mijn hele leven. Het is juist minder geworden met de jaren. Dus dat is wel een beetje vreemd bij jou, zo ineens.
Ben je de laatste tijd veel verkouden? Dan voel ik mij altijd extra draaierig. Of misschien een naderende oorontsteking, waardoor t daar allemaal een beetje aan t rommelen is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:35

Ik ben eigenlijk altijd continu verkouden, dus of het daaraan ligt, geen idee.. :P

Volgens mij geen aankomende ooronsteking, ik heb er geen last van en ik hoor ook alles nog (tenzij ik het niet wil horen natuurlijk.. :Y) :P )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:36

Ik word altijd zo vreselijk duf van in een bus met verwarming zitten. Soms ook wat duizelig. Zit vaak rechts achter de chauffeur, want veel chauffeurs hebben hun raampje wel een stukje open :D
Of lekker achterin aan de rechterkant daar zit geen verwarming meestal.

Verder reisde ik juist altijd graag achteruit, maar sinds december rijdt Arriva hier en die hebben geen plaatsen achteruit in de bus.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:14

wat bij mij ook werkt trouwens is eten, een appeltje ofzo :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:42

Ik heb het ook veel erger dan vroeger, kan al licht in mijn hoofd worden van een lift.. :+
Het is wel zo dat als je neus dicht zit, de buis van eustachius verstopt kan zitten waardoor de druk in het oor en buiten het oor niet gelijk is..en waar zit je evenwichtsorgaan? Juist, in je oor.
Je zou is een dag of 4 neusspray kunnen proberen?
Kan je 'klaren'? Je neus dichtknijpen en dan blazen door je neus net zo lang tot je oren ploppen?