Hoe zwangerschap ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Hoe zwangerschap ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 11:51

Een vraag aan de dames onder ons die zwanger zijn of weleens zwanger zijn geweest.

Hoe kwamen jullie erachter dat je zwanger was?
Wat was de reden om een test te doen?
Kwam dit door bepaalde kwaaltjes, zo ja welke?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:52

Uitblijven van de ongesteldheid, meer niet. Verder nog geen kwaaltjes, die kwamen pas later, rond 8 weken.

benangelique

Re: Hoe zwangerschap ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:59

Bij beide zwangerschappen wist ik al voor de test dat ik zwanger was. Testte ook negatief maar wist het zeker. Kan niet duiden waarom

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:26

Was het bij jullie gepland of door de anti conceptie heen?
Merkte je het ergens aan (gevoel/iets niet meer lusten/bepaalde kleine kwaaltjes end.)?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:27

Bij de eerste keer was ik 7,5 week en was ik erg moe en misselijk. Collega stelde voor om een test te doen, die heb ik thuis gedaan met manlief en was positief!
(Ik had/heb zelden een menstruatie dus daaraan merkte ik niks)

Nu bij de 2e deed ik met 4,5 week een test omdat ik benieuwd was of het al raak was :+ Had nog geen kwaaltjes oid die kwamen rond 7 weken.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:28

omdat mijn bijrijdpaard zich achterover liet vallen nog voor ik erop zat haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:29

eline_di schreef:
Was het bij jullie gepland of door de anti conceptie heen?
Merkte je het ergens aan (gevoel/iets niet meer lusten/bepaalde kleine kwaaltjes end.)?

Ongepland, door wisselen van anticonceptie. Maar nee, merkte het verder nog nergens aan. Alleen dat ik niet ongesteld werd.
Pas met 8 weken kreeg ik kwaaltjes, misselijk, bijna niks meer kunnen eten en dingen niet meer lusten.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:29

3x gepland en 3x bleef de menstruatie uit en had ik geen kwaaltjes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:30

eerste zwangerschap pas bij 8 weken omdat ik maar bleef huilen om alles en ik mij vreemd voelde (en dat is zo niet ikke!)
ik was wel gewoon ongesteld geweest

2e zwangerschap meteen bij 2 dagen overtijd (was wel eens vaker overtijd) werd wakker, maag draaide rond ,beetje emotioneel en toen wist ik, ik moet een test halen, dit voelt zo bekend!!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:32

Gaat dit nou om een paard of om de vrouw zelf ?? Dat snap ik niet zo goed... :n

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:34

piewie schreef:

uh? jij wist dat je zwanger was omdat je paard zich achterover liet vallen? :oo

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:36

Ik ben snachts 2 keer bijna van mijn stokkie af gegaan... Dan werd ik wakker en dacht dat ik moest plassen, maar bij de wc aangekomen werd ik zo naar dat ik niet wist of ik nou moest plassen, overgeven of dat ik van mijn stokkie af zou gaan :7 De 1ste keer was ik zo naar dat ik mijn vriend riep en die heeft mij weer richting bed begeleid. De 2de keer was mijn vriend wakker toen ik naar de wc ging en kwam dus al snel kijken omdat het zo lang duurde... Dit waren niet 2 nachten achter elkaar en smorgens voelde ik me weer normaal. Mijn vriend zei na de 2de keer van goh zou je niet zwanger zijn? :Y) En ik zei neee joh ik ben pas net gestopt met de pil en ik heb dit nog nooit gehoord van vrouwen die zwanger waren... Toch zat het me niet lekker en heb een aantal dagen erna een zwangerschapstest gehaald die positief was :D Ik was toen 2 weken zwanger...
Het was dus niet ik die dacht dat ik zwanger was, maar mijn vriend! Toen de zwangerschap positief teste ben ik overigens ook even naar de dokter geweest om mijn bloeddruk te laten meten die ook flink laag was (dat verklaarde ook dat ik zo naar van mezelf werd) De rest van de zwangerschap heb ik trouwens bijna nergens last van gehad :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:37

Valerieex schreef:
Gaat dit nou om een paard of om de vrouw zelf ?? Dat snap ik niet zo goed... :n

Het staat bij Mensenwelzijn :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:38

@Piewie dat vind ik ook een bijzondere reactie

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:39

Ik wist ook al voor ik ging testen dat ik zwanger was... Ik voelde me heel anders, kan het niet uitleggen :o En toen we gingen testen (waren een paar dagen weg, expres geen test meegenomen) was het dik positief :)

Was wel bijzonder... Ik had net mn spiraal laten verwijderen, daarvoor dus 3 jaar amper vloeiing oid. Wist dus ook niet exact hoelang mn cyclus duurde (voor spiraal altijd de pil gebruikt) maar 4 weken na verwijderen van spiraal was het dus al raak := En wat zijn we er blij mee <3
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 20-05-13 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:40

Ladybird schreef:
piewie schreef:

uh? jij wist dat je zwanger was omdat je paard zich achterover liet vallen? :oo

Ja zo ben ik erachter gekomen. Wij waren al een tijd bezig met klussen en lukte niet, had me er al een jaar bij neergelegt en voorgenomen dat het toch niet wilde. Mijn eigen paard was die week ook erg voorzichtig met mij en ik snapte niet waarom, ze deed alles wat ik vroeg en dat voor een paard wat net 4wk onder het zadel was.
Mijn bijrijdpaard 10jr, deed nooit raar, makste paard wat je kon bedenken. Met dat ik wilde opstappen....liet ze zich zo achterover vallen. Nooit meegemaakt. Tot ik thuis op de bank zat en na ging denken.....was op dat moment ongesteld en deed toch voor de zekerheid de test. En ja hoor zwanger.....maar hoe lang.....bleek op de echo toen 7,5wk zwanger te zijn. Nooit misselijk geweest!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:42

Mag ik vragen waarom je het zo graag wilt weten?? Zijn jullie zelf aan het klussen??

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:46

piewie schreef:
Ladybird schreef:
huh? jij wist dat je zwanger was omdat je paard zich achterover liet vallen? :oo

Ja zo ben ik erachter gekomen. Wij waren al een tijd bezig met klussen en lukte niet, had me er al een jaar bij neergelegt en voorgenomen dat het toch niet wilde. Mijn eigen paard was die week ook erg voorzichtig met mij en ik snapte niet waarom, ze deed alles wat ik vroeg en dat voor een paard wat net 4wk onder het zadel was.
Mijn bijrijdpaard 10jr, deed nooit raar, makste paard wat je kon bedenken. Met dat ik wilde opstappen....liet ze zich zo achterover vallen. Nooit meegemaakt. Tot ik thuis op de bank zat en na ging denken.....was op dat moment ongesteld en deed toch voor de zekerheid de test. En ja hoor zwanger.....maar hoe lang.....bleek op de echo toen 7,5wk zwanger te zijn. Nooit misselijk geweest!

Waar paarden al niet goed voor zijn :D Wat een leuk verhaal! :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:47

2x gepland zwanger en beide keren had ik al voor de test het idee zwanger te zijn omdat ik last had van zere boobies, dat had ik normaal nooit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:50

ik voelde me niet zoals normaal, lastig uit te leggen maar ook kwa buik krampen etc toen deed ik een test en ja hoor 2 weken stond op de clearblue.. niet geplant en door de pil ,ja zo zie je maar die is inderdaad nie 100% haha maar zeker wel gewenst hoor en is inmiddels een vrolijke 1,5 jarige jongen die samen met ze mama veel gek doet

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:51

Pure nieuwsgierigheid voor de toekomst.
Dit naar aanleiding van een ander topic.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:03

Beide keren gepland en gewenst en beide keren direct raak.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:13

Ik had steeds zo'n honger 'snachts, en had verschrikkelijk zere borsten tijdens het paardrijden.
Achteraf gezien ging een van mijn katten steeds op mijn buik liggen, iets wat hij anders niet deed.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:17

Ik kwam er achter toen mijn relatie met de wc, emmer en plasticzakjes hechter werden..
Er heerste in 2000 een hele zware buikgriep en ik dacht dat ik die ook had..
Maar na 3 weken niets binnenhouden toch maar getest en ja hoor.
Week daarop naar de verloskundige tadaaaa bijna 14 weken zwanger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:23

Wat een verhalen zeg haha , maar dieren voelen het echt wel aan.. (bij mijn zus ook , steeds de kat op de buik) , ik wil nooit geen kinderen of een relatie..