welke meditatie methode gebruik jij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

welke meditatie methode gebruik jij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 08:21

Mediteer jij en hoe ben je begonnen, liep je toen ergens tegen aan en hoe heb je dat opgelost? En mediteer je alleen of in een groepje? Ik mediteer al jaren en ben me aan het verdiepen in de verschillende manieren van mediteren.Mensen komen bij mij om te mediteren, en ook mensen die moeite hebben met het stopzetten van hun gedachtes. Zo is er bevoorbeeld de Soefie meditatie, dat is een hele andere manier van adem halen. Nou vertel je ervaringen maar.

Daphna

Re: welke meditatie methode gebruik jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:57

Ik bidt, als het kan 5 keer per dag op vaste tijden. Daarmee zet ik mijn gedachte op stop en relativeer ik het alledaagse. Het is genezend en geeft veel kracht. De gebeden zijn als het ware mantra's (in het arabisch), en de bewegingen kun je zien als yoga. Ik ben begonnen met uit een boekje te lezen en tegelijkertijd te doen. Binnen korte tijd lukte het uit mijn hoofd, en nu hoef ik er bijna niet bij na te denken. Het is niet moeilijk en ik krijg er veel voor terug maar vergt wel veel discipline. Dat laatste is waar ik het meeste moeite mee heb.